Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)

(1/3) > >>

emilchaushev:
Локомотив:        Hobbytrain V 60/260/360 в N
Декодер:           Flieschmann без звук по NEM651 (6 Пинов)
Digital формат:   DCC
Интерфейс:       Да
Фрезоване:       Не


Започвам слагането на декодер на подготвения с интерфейс NEM651 локомотив, на който обаче не хващам вяра и правя и допълнителни преработки, за да ми е спокойно на душата.

1. Отваряме модела



2. Махаме заглушката


...и поглед към мястото на декодера


3. Поставяне на изолация (включена в комплекта на декодера) на шасито под декодера за всеки случай



4.Така би трябвало да приключи поставянето на декодера...



..При пробите обаче изпитах леки съмнения в работата му и започнах оглед на платката, за да видя елементите и веригите, които се затварят....





И реших да пробвам да елиминирам двата диода и кондензатора (SMD монтаж) и да пробвам. Отпоих двата диода от мястото за връзка към куплунга и боднах кабелите на двигателя директно там.. резултата беше перфектен. Малката пчеличка жужеше по релсите...


5. Махаме окончателно диодите (с разпояване).

Запояваме проводниците от двигателя... Трябва да се отбележи, че цветовата схема на кабелите е жестоко омазана от производителя....
Черен и сив са захранващи проводници, а Оранжев(жълт на снимката, защото го смених) и червен за двигателя.
В случая на снимката червения се връзва вместо сив(от декодера), а жълтия вместо оранжевия.
Понеже кабелите на двигателя са къси.. единия го снаждах (червен) и изолирах с двустранната лепенка от комплекта на декодера... чак сега се питам защо след като смених оранжевия с жълт не смених и червения, но понякога е необходимо време за да осъзнае човек грешките си.

Старайте се кабелите да минават встрани, защото капака ляга на самия двигател... което установих след направата на снимките, при опита за сглобяване, но се вижда на снимките от т.1, където модела е току що отворен.






И нашата пчеличка отива на бойното поле

refil:
Емо,тия два диода не трябва ли да са на заглушката-да управляват фаровете при аналогово управление ?




пп Той,локомотива ,май няма "светещи" фарове.А "диодите" не са ли дросели ?Според мен хода се е оправил след махането на кондензатора ! :hi:
И още един въпрос-от къде е този декодер и какви пари струва ?

widowmaker:
Това са дросели.

emilchaushev:
Модела няма фарове, уви.
Декодера се продаваше в Липето, но е изчерпан

За какво служат дроселите?

Реших да махна всичко, защото не знам до колко декодера може да понесе интервенции след него, а не искам да експериментирам и да погине горкичкия декодер

widowmaker:

--- Цитат на: emilchaushev link=topic=3616.msg72441#msg72441 date=1328267594 ---Модела няма фарове, уви.
Декодера се продаваше в Липето, но е изчерпан

За какво служат дроселите?


--- Край на цитат ---

Заедно с кондензатора образуват LC филтър против смущения.
Импедансът на кондензатора намалява с увеличаване на честотата (при променлив ток, за това съм написал импеданс).
Обратно индуктивността  при постоянен ток има само активно съпротивление, импедансът при нея нараства с увеличаване на честотата.
По висока честота кондензаторът е с импеданс, близък до нулата (окъсява колектора), докато дроселите са с много голям импеданс,
т.е. не връщат смущенията с висока честота обратно към релсите.
Идеята е моторчето да не връща смущения (искренето от колектора) по релсите във ВЧ диапазона,
щото релсите стават на антена и всички ТВ и радиоприемници наоколо безпроблемно ги приемат.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия