Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Слагане на декодер на V 60/260/360 в N (1:160)

<< < (2/3) > >>

emilchaushev:
Леле благодарско..  :drinks: ...много съм застрелян. Тази дума дросел не я бях чувал от както съм бил в техникума..., а в университета нали учени ни правеха та от там са ми се загнездили индуктивности и бобини и дросела директно съм го елиминирал от речника си...
Иначе ако се  напъна мисля, че мога да сметна един преходен процес на LC верига :)

Както и да е. Понеже навсякъде в стандартите и препоръките съм чел, че двигателя се връзва директно към декодера, това беше основното, което ме подтикна към горното изпълнение. Сега като се замисля, ако бях оставил карантиите, и ако приемем, че кондензатора и дроселите нямат влияние върху самия декодер, то биха изменили параметрите на настройките, които ще се правят на самия декодер (преди всичко на динамичните като стъпките при ускорение например). Отделно е възможно да окажат влияние и на обратната връзка на декодера

В крайна сметка не съжалявам никак за елиминирането им.

widowmaker:
Оказват влияние само на обратната връзка на декодера.

nilfe:
Не съжалявай, че си ги махнал. Декодера има всичко това в схемата си, и при аналогов режим тока минава през него, така че, смущения няма да има. Затова е препоръчително да се махнат всички елементи на аналоговия режим. Пък не мисля, че един път като си сложил декодер ще ти се кара аналогово. Удоволствието от дигитализацията е голямо.   :good:

widowmaker:
Нещата не са точно така, Нил.
Декодерът има обратна връзка, която следи изходящата EMF (електродвижеща сила, викахме му едс едно време) от мотора.
В зависимост от типа на мотора се задава доколко въпросната Back Electromotive Force да влияe върху контрола.
Това се задава посредством 2 или повече CV-та (при ESU са повече), т.е. трябва да се направят настройки за всеки един тип мотор,
за да може контролът да е максимално прецизен - да има плавен ход при много ниски обороти например.
LC филтърът и най вече капацитетът "гасят" този сигнал и пречат на нормалния контрол на мотора от декодера.

П.П.
Ето малко инфо за незапознатите:
http://www.dccwiki.com/Back_EMF

nilfe:
Да разбирам ли, че като се настроят CV-тата на декодера проблема се неутрализира. Сигурен съм, че има вграден LC-филтър в декодера (някъде съм го чел, но не се сещам къде, за да цитирам), който е съобразен с възможностите му. При правилната настройка на съответните CV-та се избягват тези проблеми при DCC и Аналогово захранване. Ето защо, оставянето на LC-филтъра, който е на платката на мотора не е необходимо да се оставя. От статията, която си публикувал разбирам същото.

"When a voltage (which creates an electro-motive force) is applied to a motor's armature, it begins to rotate, and an amount of electrical resistance is generated by the rotating magnetic field. This kick-back is called Back Electro-motive Force BEMF) or Back-EMF. The faster the armature turns, the more BEMF is produced. The net effect is the BEMF limits just how fast the motor or generator can turn."

"One of the things this can be used for is to simulate the action of a governor. That is, trains go up and down grades while maintaining the same speed. Some people like this idea while others think it's a bad idea - it is NOT prototypical. Some people just want to see trains run and don't want to be bothered by continuously throttling up and down on grades. For layouts that are primarily used for display, this could be good - set the train's speed and let it run unattended. But for people who enjoy running their trains, prototypically or otherwise, this feature can take away from that enjoyment - for those, BEMF can be disabled while programing the decoder." 

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия