Автор Тема: Берлин спутник  (Прочетена 8127 пъти)

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Берлин спутник
« -: 03 Февруари 2012, 17:12:52 »
Здравейте колеги,ще се радвам ако някой от Вас може да ми даде малко информация за така наречения "Берлин спутник",мерси предварително! :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Берлин спутник
« Отговор #1 -: 03 Февруари 2012, 17:27:40 »


нали това е Спутникът ?
« Последна редакция: 04 Февруари 2012, 11:48:30 от Adrian »

spas_tf

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 304
  • Рейтинг: 42
  • HO Епоха V -VI София
    • www.smilenov.eu
Re:Берлин спутник
« Отговор #2 -: 04 Февруари 2012, 10:45:45 »
Sputnik се оказа , че е имало още по време на парните машини и по скоро в началото на 60-те. Те са предвестници на сегашните DB Regional Express влакове на които лично съм се возил (много яко между другото  :yahoo: )
Тука давам малко Линкове към Wikipedia:

Ето от времето на парата:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:DR_22_032.jpg&filetimestamp=20110319001744

Ето историята на така наречените Dostos (Doppelstock wagen - двуетажен вагон)
http://de.wikipedia.org/wiki/Doppelstockwagen#Deutsche_Reichsbahn

Катастрофи също е имало:
http://de.wikipedia.org/wiki/Sputnik_%28Eisenbahn%29

На последната снимка вагоните май са едноетажни, което като имам предвид навика на немците да кръщават влаковете по скоро по ТИП не е нередно. Пример всички високоскоростни влакове в Германия от трето и четвърто поколение са наричат ICE (Inter City Express) , но реално трето поколение е всъщност Siemens Velaro C , а четвърто Siemens Velaro D. Същото май е било и при Спутника - тоест това е било като "марка" влакове , а не точно модел на подвижен състав.


topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Берлин спутник
« Отговор #3 -: 04 Февруари 2012, 11:14:04 »
Цитат на: spas_tf link=topic=3618.msg72520#msg72520 date=1328345145
Катастрофи също е имало:
http://de.wikipedia.org/wiki/Sputnik_%28Eisenbahn%29

На последната снимка вагоните май са едноетажни, което като имам предвид навика на немците да кръщават влаковете по скоро по ТИП не е нередно. Пример всички високоскоростни влакове в Германия от трето и четвърто поколение са наричат ICE (Inter City Express) , но реално трето поколение е всъщност Siemens Velaro C , а четвърто Siemens Velaro D. Същото май е било и при Спутника - тоест това е било като "марка" влакове , а не точно модел на подвижен състав.

Тц, вагоните на "Спутник" са двуетажни. "Спутник" е вляво и се вижда много малко от него. Вдясно влакът е "Städteexpress" (както и да се чете на немски). Катастрофата е станала между тези два влака, но от снимката е видимо, че повече е пострадал "Städteexpress".
Цитат
Im Jahre 1988 kam es zu einem schweren Zugunglück mit sechs Schwer- und 28 Leichtverletzten, bei dem ein Städteexpress auf einen Sputnik nahe dem Eichgestell in Berlin auffuhr.

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Берлин спутник
« Отговор #4 -: 04 Февруари 2012, 11:23:03 »
Цитат на: topalov link=topic=3618.msg72525#msg72525 date=1328346844
Вдясно влакът е "Städteexpress" (както и да се чете на немски).

Чете се "щедтеекспрес" или "щеттеекспрес" и смисълът е едно към едно на англоезичното Intercity Express, тоест експрес, свързващ големите градове на страната.

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Берлин спутник
« Отговор #5 -: 04 Февруари 2012, 11:41:57 »
Аз останах с впечатлението,че спутник се движи със тези вагони


Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Берлин спутник
« Отговор #6 -: 04 Февруари 2012, 11:47:50 »
Спас е прав. "Спутник" е название на "услугата", а не на подвижния състав. Ето какво гласи статията от немската уикипедия:

Спутник са наричани простонародно влаковете, движещи се между 1958 и 1991г. по Берлинския външен (железопътен) пръстен и тези, обслужващи Западен Берлин (тоест този, който е част от ФРГ).

История
Основно се разглежда маршрут 120 Werder (Havel) – Potsdam Hbf (днес Potsdam Pirschheide) – Bergholz – Saarmund – Genshagener Heide – Flughafen Schönefeld – Berlin-Karlshorst (– Berlin Ostbahnhof). Честотата на влаковете е един час, като (дублиращите) "работнически" влакове я сгъстяват до 30 минути. Поради политическото значение на маршрута (тоест да се докарат пред "западните" германци) се използва сравнително модерен локомотивен и вагонен подвижен състав. Отчасти далече разположените спрямо респективните населени места гари са обслужвани от трамвайни линии (например до Potsdam Hauptbahnhof) или автобусни линии (като Genshagener Heide von Ludwigsfelde, Teltow und Stahnsdorf). Разположената насред гора Bahnhof Bergholz обслужва пътници, които се прикачат и продължават по посока югоизточен Потсдам или Белцих (Belzig). В допълнение към "Спутниците" на Имперските железници (железниците на ГДР запазват това име Deutsche Reichsbahn) са директните линии с голяма честота на народното предприятие Градски транспорт Бабелсберг (опериращо в Потсдам) от центъра на Потсдам през кварталите Щаансдорф, Телтов и Маалов (Stahnsdorf, Teltow und Mahlow) до гарата на берлинската железница Берлин-Грюнау (Berlin-Grünau), по късно и до S-Bahn гарата на Летище Берлин Шьонефелд. През 1988г. се стига до тежко произшествие с 6 тежко- и 28 леко-ранени, когато един Städteexpress се блъска в Sputnik близо до гарата на детската 500мм железница Berlin-Eichgestell.

С възстановяването на движението на S-Bahn до град Потсдам, а по-късно и до Potsdam Hbf и по-нататъшното разширение на мрежата на Berlin S-Bahn и регионалните влакове услугата "Спутник" губи голяма част от смисъла си. Днес Регионален маршрут 22 (Regionalbahnlinie RB 22) по южния външен железопътен пръстен между Потсдам и Летище Шьонефелд до голяма степен покрива техния маршрут, но без спиране на Bahnhof Potsdam-Pirschheide.

Подвижен състав:
    Парни локомотиви Baureihe 62 и 65.10 с две четири-секционни вагонни композиции до началото на 1960те години
    Дизелови локомотиви Baureihe V 180 с две четири-секционни вагонни композиции, за кратко и с багажни вагони DDg[e], до средата на 1980те години
    като резервни са използвани и парни локомотиви Baureihe 52 и четириосни Rekowagen, а по-късно и вагони на Halberstаdt с врати в средата
    Електрически локомотиви Baureihe 242 и осем двуетажни стандартни пътнически вагона стават нормата от средата на 1980те години, като дизеловите Baureihe 132 се използват на неелектрифицираните отсечки. От 1986г. новодоставените електрически локомотиви Baureihe 243 започват да се движат с по осем двуетажни стандартни пътнически вагони в специална ливрея. Цветовата схема е същата като тази, използвана от Berlin S-Bahn и става стандартна и за спутниците.
    Електрически локомотиви Baureihe 212.0 започват да се движат от 1991г. по берлинския външен пръстен.

С отварянето на границите между двете Германии пътникопотокът спада драстично, тъй като дирекртните маршрути, като този между Потсдам и Берлин са пуснати отново. Вагоните на влаковете са намалени до най-често само два дву-етажни вагона, а през 1999г. дори се забелязват мотриси Baureihe 628.
« Последна редакция: 04 Февруари 2012, 12:42:27 от Loco-motion »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Берлин спутник
« Отговор #7 -: 04 Февруари 2012, 13:11:43 »
Аз лично свързвам името "Спутник" с нещо което се движи около даден обект в случая град Берлин а състава се е сменял през годините в зависимост от пътникопотока.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Берлин спутник
« Отговор #8 -: 04 Февруари 2012, 14:40:31 »
Този модел: http://www.hobby.store.bg/p51533/pet-dvuetazhni-pytnicheski-vagona-dgbgqe-zhp-model.html, май е същият само, че е с променен дизайн.  :yes:

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Берлин спутник
« Отговор #9 -: 04 Февруари 2012, 14:54:27 »
Това като гледам си е цял мотрисен влак :)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Берлин спутник
« Отговор #10 -: 04 Февруари 2012, 14:59:36 »
Rizar ,

точно това обсъждаме тук (което аз не знаех) - че 'спутник' са наричали тип услуга - нещо като регионален влак , совалка и пр ,
а не вагоните ; имало е случаи , когато обслужването е ставало от двуетажни вагони ,
но това не значи , че всички двуетажни влакове са ' спутник' ,
отначало и аз мислех ,че е специфичен влаков състав

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Берлин спутник
« Отговор #11 -: 04 Февруари 2012, 15:54:29 »
Цитат на: tritehiksa83 link=topic=3618.msg72528#msg72528 date=1328348517
Аз останах с впечатлението,че спутник се движи със тези вагони
(Image removed from quote.)


Не само. Това, което си посочил на снимката е Doppelstockeinzelwagen (двуетажен самостоятелен/ или единичен вагон), същия като на тази снимка:

чието описание гласи:
Вагон с командна кабина във вида, в който е доставен от производителя, специална ливрея за Берлин, въведен в експлоатация през юбилейната 1987г. (разбирай 40г. ГДР). Тази ливрея се използва и от постоянно-токовите мотриси на S-Bahn.

А на сайта http://www.interlok.info/Doppelstockwagen.htm има две други снимки под следните думи:

От 1986г. комбинатът VEB Waggonbau Görlitz започва строителството на модерен вариант "Doppelstockstandardsitzwagen", които да се използват във влакови композиции. (Уточнението се прави, за да покажат, че това са единични вагони, за разлика от предишните двуетажни, които са на общи талиги и са от по няколко секции).



От този тип си поръчват и Полските държавни железници. Те обаче избират ободряваща жълто-синя цветова комбинация.






Doppelstockeinzelwagen
« Последна редакция: 04 Февруари 2012, 15:56:22 от Loco-motion »

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Берлин спутник
« Отговор #12 -: 04 Февруари 2012, 16:42:50 »
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3618.msg72545#msg72545 date=1328360067
Това като гледам си е цял мотрисен влак :)

Абе ,че са вагони,вагони са.Но няма нищо общо с мотрисен влак

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Берлин спутник
« Отговор #13 -: 04 Февруари 2012, 18:00:46 »
Възможно е не споря. Просто на мен на такова ми заприлича с контролната кабина в края, фарове, стопове че и чистачки на стъклата. Не съм виждал такъв вагон било то и краен, но щом казвате вагони значи е така. Базата ми от знания не е пълна  :blush2:

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Берлин спутник
« Отговор #14 -: 04 Февруари 2012, 18:19:40 »
Цитат
Абе ,че са вагони,вагони са.Но няма нищо общо с мотрисен влак
Щом има чистачки, фарове отпред значи си е предвидено да тегли вагоните отзад, но не се е движил на дълги разтояния, а само на градски..., но явно са добавяли локомотиви като се предвиждали да пътуват извън градско или на по- дълги разтояния.  :hi: А и на модела на Пико си е без локомотив...