Моделът на Пико се появява през 1983 година, т.е. той е от старото производство. Мисля че е добре известен на всички Н0 жп ентусиасти. Продава се в комплект:

Не можах да намеря снимки на оригинала, това е 185-007:

Текущо състояние със всички доработки в темата:

При производството на този модел гениите от ГДР са вложили една "сериозна" функционалност: куплунгът, между двата вагона, е специфичен за този модел. Той е токопорводящ (един проводник) и освен това моторният вагон "разпознава" дали към него има закачено нещо. При закачане на управляващия вагон се изключват задните светлини (между вагоните) на моторния вагон. Едновременно с това токоснемането на моторния вагон става само от едната релса в моторния вагон, а от другата релса става от последната талига на командния ваагон през куплунга. Идеята е да си правите изолирани участъци и на тях целият комплект да спира, независимо от посоката на движение и независимо от общата дължина - винаги първата талига по посока на движението ако стъпи на изолиран участък, влакът спира.
Естествено това беше нещо, което премахнах. Така командният вагон вече стои както трябва на релсите (оригинално поради наличието на токоснемащи пластини отгоре, а не отвътре на двете колела от едната талига, вагонът определено има склонност да стои наклонен на релсите.
Задвижването е на първата талига, задвижени са двете колооси, като едната е с гумен бандаж. Роторът на двигателя е със същия диаметър, както на Е69 - 23мм, но дължината на роторния пакет е само няколко милиметра. Н аостта му е метално зъбно колело с 9 зъба. Следват пластмасови колела: едно 26/9 зъба, след това в двете посоки (към двете колооси)по още едно 26/9, после паразитно колело с 28 зъба, след това са колоосите с по 13 зъба. Диаметър на колоосите 11.7мм (уж е 11.3 като на другите Пико продукти, ама не е съвсем същия). Общо предавателно отношение 1:12, което дава една моделна скорост от около 90 км/час. Всички зъбни колела са с прави зъби, модул 0.5, като за разлика от другите продукти на старото Пико тук осите са пластмасови издатъци с диаметър 2мм. Движението започва при около 8 волта, естествено е съпроводено със съответни специфичен за Пико шум, само че допълнително усилен от пластвасовите оси - недобро лагеруване и зацепване на колелата.
Разбира се това е подменено изцяло. Използавт се същите колооси и блендите на талигата, всичко друго е изработено в домашни условия, без използване на специална техника. Новата талита е изработена от три платна двустранно фолиран стъклотекстолит (а може и да е по-нов гетинакс). Задвижването е със стандартен двигател Мабучи FF050, само че високоомен (20 ома за постоянен ток). Двигателят е с прецизни четки, метална капачка. Развива около 4400 об/мин при 5 волта на празен ход, при консумация само 30 мА.