Автор Тема: Изолиране на участъци  (Прочетена 6741 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Изолиране на участъци
« -: 06 Февруари 2012, 18:34:56 »
Дойде ми на акъла една идея за изолиране на гарови участъци и искам да се допитам до Вас доколко е изпълнима и къде може да има проблем.
Макета ми е аналогов с 1 общ енергозахрахранващ кръг, но искам едновременно да разположа 2 влака по линиите. Примерно, докато единия е на 1 коловоз да изчака пристигащия на 2-ри. Втория влак пристига на 2-ри и заминава другия, който е на 1-ви.
Възможно ли е чрез срязване на по 1 от релсите в двата края на коловозите (непосредствено преди стрелките) да постигна изолирането им ? Влака пристига и изключвам захранването на участъка (от срез до срез), в същото време включвам съседния участък и подкарвам чакащия до тогава влак. В същото време ключа който ще включва/изключва ще е командва едновременно 2 прекъсвача: единия е за участъка, а другия е за светофорите.
Възможни проблеми при срезовете ? 

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #1 -: 06 Февруари 2012, 18:40:27 »
Няма проблем!Добре си го измислил,и при мен е така!На края не прави срязове,а просто премахни свързващите пластинки от релсите и участъка става изолиран от към захранване!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #2 -: 06 Февруари 2012, 18:42:52 »
Принципно така се прави.. Обикновено за тая шашма се ползват сивите ТТ релета и клавиатури, но може и директно ЦК ключета... Възможният проблем е /ако изолираният участък е в единия край на коловоза/, ако влакът идва от обратната посока, той също ще спре - реално във входната гърловина.. Ако не ти се занимава със сложни работи, по-добре направи пълно изолиране на цял коловоз.  :drinks:

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #3 -: 06 Февруари 2012, 18:51:52 »
А когато спреш единия влак в изолирания участък другия няма ли да започне да се движи по-бързо?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #4 -: 06 Февруари 2012, 19:12:02 »
Зависи дали му е калпав трафът.. Ако е маломощен - да, ако е сив пиковски /а той има такъв/ - промяната на скоростта ще е незначителна...

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #5 -: 06 Февруари 2012, 19:15:57 »
Най лесно става като се ползват за тая цел стрелките, сърцето е изолирано даже и при старото производство на Пико.
Т.е. не е нужно да се реже каквото и да било, само се демонтират мостовете от бяло тенеке отдолу, а така получен,
изолираният коловоз се превключва посредством контактната система на ел. магнитното управление :



П.П.
Тоест изолирана е само едната релса, което за DC е достатъчно :)

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #6 -: 06 Февруари 2012, 19:18:41 »
Аз когато съм си правил двойна тракция по аналогово трасе винаги скоростта е била приблизително 2 пъти по малка, отколкото ако има само един локомотив на релсите. Аз също съм с FZ1 на Piko. Случаят не е ли същия и тук - като изключи изолирания участък с влака в него и не пипа регулатора на трафа, все едно маха единия лок от релсите?

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #7 -: 06 Февруари 2012, 19:27:51 »
Цитат на: staff123 link=topic=3628.msg72685#msg72685 date=1328548721
Аз когато съм си правил двойна тракция по аналогово трасе винаги скоростта е била приблизително 2 пъти по малка, отколкото ако има само един локомотив на релсите. Аз също съм с FZ1 на Piko. Случаят не е ли същия и тук - като изключи изолирания участък с влака в него и не пипа регулатора на трафа, все едно маха единия лок от релсите?

Нещо ти убагва ! Нали идеята тук е след изолиране на участъка консуматора който е върху него да отпадне от мрежата, а така цялото напрежение ще иде за движение по неизолирания участък. В моя случай при всички положения ще има само 1 влак в движение, а другия ще го чака докато му се освободи линия.....как ще падне напрежението наполовина ?
« Последна редакция: 06 Февруари 2012, 19:31:21 от gzo »

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #8 -: 06 Февруари 2012, 19:35:57 »
Тоест няма да имаш 2 консуматора в един и същи момент? Ако е така - съжалявам, не съм те разбрал правилно. :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #9 -: 06 Февруари 2012, 19:41:23 »
Цитат на: staff123 link=topic=3628.msg72685#msg72685 date=1328548721
Аз когато съм си правил двойна тракция по аналогово трасе винаги скоростта е била приблизително 2 пъти по малка, отколкото ако има само един локомотив на релсите. Аз също съм с FZ1 на Piko. Случаят не е ли същия и тук - като изключи изолирания участък с влака в него и не пипа регулатора на трафа, все едно маха единия лок от релсите?

С големите локомотиви на старото Пико напрежението трябва да ти пада с не повече от 1 волт на локомотив, и то ако е с вагони. Ако наистина скоростта ти пада 2 пъти, по-добре намери причината. Можи да е в тънки жици и лош контакт, но най-често е от нагаряне на контактите на защитата в трафа. Най-добре е в такъв случай да преместиш (отвътре) жицата, която е на контактите на защитата, като използваш защитата за променливото напрежение (ако то не ти трябва).

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #10 -: 06 Февруари 2012, 19:48:33 »
Цитат на: staff123 link=topic=3628.msg72687#msg72687 date=1328549757
Тоест няма да имаш 2 консуматора в един и същи момент? Ако е така - съжалявам, не съм те разбрал правилно. :)

Да, ще е само 1 консуматор, както съм го написал още в първия си пост- едния чака на гаровия коловоз докато дойде влак 2, изолирам го и давам трасе на влак 1...примерно. Но и да не е така пак скоростта не им пада наполовина (поне при мен с моето FZ). Пускал съм и 2 лока в гонка и като че ли съвсем леко се забавят (отколкото ако движат по еденично). Нали стартовия чайник на Пико има същия мотор като и на Людмилата на Пико ?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #11 -: 06 Февруари 2012, 20:55:43 »
Цитат на: gzo link=topic=3628.msg72689#msg72689 date=1328550513
...... Нали стартовия чайник на Пико има същия мотор като и на Людмилата на Пико ?

На Людмилата моторът е 2331, на стартовия - 2234 - малко по-къс, другото му е същото, и на стартовия валът стърчи от другата страна (при колектора). Ако искаш мотор от стартовия лесно се слага на Людмилата - трябва да се подпре отзад и да му направиш жиците. Отпред, при зъбните колела става точно.

Има и стартови 80 с друг двигател, но те са много стари и с желязна рама.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #12 -: 06 Февруари 2012, 22:48:30 »
Благодаря на всички колеги за включването и за идеите ви !  :drinks:
Смятам да направя както каза и Тонката със сваляне на пластинките, че не ми се ще да развалям стрелките. Първоначално наистина мислех да правя срезове не само заради изолирането, а за да може и колетата да тракат с любимото "тудуф-тудуф"  :spiteful: Таз идея ми дойде от един от килиповете в клуба. Клипа беше сниман в план от долу-нагоре, баш където има срез на линията (от снадката на модулите ли, от какво ли ?) и там коелетата тракаха много ефектно.
Единствено имах притеснения, че утре други ден ще пусна по трасето влак с осветление в купетата и може би ще ми премигва на границите между участъците. Чудех се и дали при движение на бавен ход лока няма да спира на границата заради водещата бандажираната колоос  :unsure:

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #13 -: 06 Февруари 2012, 23:45:55 »
Нека и аз да споделя скромния си опит по темата....
това е макета ми в N в процеса на работа :
...както забелязвате върху снимката съм надраскал няколко нещица , които ще обясня накратко....

Та идеята е следната:
На еднопътното трасе автоматично да се разминават два влака движещи се в различни посоки...За целта съм изолирал основното трасе / на него подавам напрежение 12 V и влаковете се движат прилично бързо/ от гарата състоящя се от два коловоза малко преди входните стрелки /вижда се отдясно/ ,защото там подавам напрежение от около 7,5-8 V.../през стрелки те се преминава с намалена скорост/и съответно на коловозите ...На северния коловоз има влак , който върви на ляво ..съответно на южния - на дясно.След като тръгне влака от северния коловоз и след обиколка по трасето влиза в гарата от дясно и стигаме  до изцяло изолиран участък 1 на който има монтирано ЦК ключе/ЦК 1/. Локомотива превключва ключето , ато подава напрежение от 5 V на изолирания участък 2 на южния коловоз и съответно тръгва другия влак....След обиколка се завръща в гарата от ляво и спирайки на изолиран участък 2превключва ЦК 2 и подава напрежение на изолиран участък 1....Въртележката е безкрайна.../до като не спре тока :lol:/ и кефа е пълен...

изолирането става с пласмасови изолатори/конектори/ за релси...виждат се на снимката ...

дано съм ви бил полезен
« Последна редакция: 06 Февруари 2012, 23:52:54 от schatsi »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Изолиране на участъци
« Отговор #14 -: 06 Февруари 2012, 23:54:45 »
Шатси, тя твоята работа е малко като перпетум мобиле  ;D Хитро си го измислил, само да не ти омръзне да въртиш главата на ляво-дясно, ляво дясно, като на тенис мач   :haha:
 :drinks: