Автор Тема: Слагане на декодер на T18/BR 78 в N (1:160)  (Прочетена 2091 пъти)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Слагане на декодер на T18/BR 78 в N (1:160)
« -: 14 Февруари 2012, 09:54:33 »
Локомотив:        Flieschmann на T18/BR 78 в N (кат. номер 707801)
Декодер:           Flieschmann без звук по NEM651 (6 Пинов)- FLM-685402-158435/ 80 mm дължина на кабела
Digital формат:   DCC
Интерфейс:       Не
Фрезоване:       Не

Локомотива е със двигател от старото производство 3 полюсен, което внася известни неудобства при преработката.


1. Отваряме локомотива


2. Преработка на двигателя. Не случайно споменах в началото че двигателя е от старото производство, защото има един съществен проблем, който ако не знаете може да доведе до изгаряне на декодера. На едната четка има пластинка, която прехвърля напрежение от корпуса на двигателя, през фиксиращите винтове и рамата на локомотива. Доста неприятно, но лесно за оправяне. Със скалпела режем пластинката, която е доста тънка. За процедурата е необходимо да се демонтира двигателя,и не само заради това, но ще стане дума в следващите стъпки, кое още налага демонтажа.




3.Разпоявам двете бобини, кондензатора и проводника(черен) захранващ задната крушка. Именно кондензатора е втората причина за демонтажа на двигателя, тъй като е разположен под вала на двигателя.



4. Преработването на захранващата пластина на задната крушка се налага, защото няма място за декодера в кабината. Със скалпела резвам така, че да се запази единия фиксатор на шината. Понеже и пластмасата е доста твърда, след като маркирате със скалпела мястото на среза да минете със секачка.




5. Прекъсване шината на предни светлини. Избирам място след отвора за да имам две фиксиращи точки на шината след среза.




6. Преработка на двигателя. Понеже декодера ще е над него, а ротора стърчи с около половин мм над статора, е необходимо да се надгради основа, на която да легне декодера. За целта използвам напластяване на изолирбанд от двете страни. Естествено може да се използва дебела двойнолепяща лента, но с изолира мога да контролирам прецизно височината/ просвета над ротора. Накрая слагаме и захранващата шина на задни светлини.






7. Над последния пласт изолир поставям двойно лепящата лента от комплекта на декодера и лепя декодера на нея. Запоявам и проводниците.


8. На тавана на кабината слагам изолирбанд, който оцветявам с перманентен маркер, тъй като тавана е метален и не искам проблеми и къси съединения.


9. След монтиране на корубат асе виждат недостатъците: проводници, напластен изолир.... и следват корекции




10. Резултата от пренареждането на проводниците и почернянето им с перманентен маркер, не е зашеметяващ, но поне не е дразнещ като преди.





И да си честитим поредния цифровизиран звяр.