Автор Тема: За ж.п. моделизма по принцип  (Прочетена 20923 пъти)

spas_tf

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 303
  • Рейтинг: 42
  • HO Епоха V -VI София
    • www.smilenov.eu
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #45 -: 20 Февруари 2012, 18:04:25 »
Тука станало горещо! Май взехме да си мерим ..... локомотивите! Не забравяйте - за всеки влак си има пътници! Аз пък пожелавам на всички тук - макет и влак с пътници, независимо какъв е! Ако нямаше PIKO, нямаше да оценим останалото - нещо като доброто без злото и обратно!   :hi:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #46 -: 20 Февруари 2012, 18:50:31 »
Точно, Спасе. И да не одобряваме Piko от сегашна гледна точка /по една или друга причина/, трябва да имаме поне мъничко уважение към тази марка /и към ВТТВ-Цойке/, които навремето отвориха очите на поне 95% от нас към това хоби...  :good:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #47 -: 20 Февруари 2012, 18:58:41 »
Венци, ВТТВ бяха класа над Пико, имах голяма колекция в ТТ като бях ученик.
Задвижването беше преимуществено с червяци и беше по тихо и по прецизно от пиковското.

Цитат на: Adrian link=topic=3652.msg73485#msg73485 date=1329752516
Има и нещо друго - едното може да се купи за 60 , а другото за 5 пъти повече пари . Не всеки може да си го позволи .

Последно роковски Е44 се продаде на 95,00 евра в ибей. Чисто нов:
www.ebay.de/itm/Roco-63839-H0-Ellok-BR-244-Ex-E-44-DR-EP-IV-DC-/390390558858

Читав (разбирай приличащ на нов) Е44 на пико се продава на 46,90, тук отбичва 100-на лева ако е в добро състояние:
www.ebay.de/itm/L2957-K77-E-LOCOMOTORA-TIPO-244-de-DR-PIKO-en-H0-/310376624511

Два пъти не са като пет пъти, чувствително по малко е...
« Последна редакция: 20 Февруари 2012, 19:08:55 от widowmaker »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #48 -: 20 Февруари 2012, 20:06:18 »
Искам и аз да ви споделя мнението си.
Думата „моделизъм” произхожда от „моделиране” – създаване на модел. Той може да е нещо съвършено ново или реплика на нещо, съществувало или съществуващо.  Това е вид творчество. Макетирането и създаването на ландшафт също са моделизъм. Сглобяването на модел от готови части също е моделизъм. Подобряването на готови модели е моделизъм в пълна степен, независимо дали са старо PIKO или калпаво асамблиран Weinert. Събирането на модели не е моделизъм. За него си има дума – колекционерство. Но и колекционерството, и моделизма ги обединява думичката хоби и по-точно любовта към влаковите модели.
Всеки разбира и приема хобито индивидуално. Критериите за завършеност, цялост, достоверност, съвършенство или функция на модела също са различни. Заради това толерантността към другия в хобито е строго правило.
Аз направих първата крачка в хобито на 23 години и абсолютно осъзнато пренебрегнах от самото начало стартови сетове, играчки или груби имитации. Но и от самото начало настройката ми беше повече колекционерство, отколкото моделизъм. Може би второто е по-присъщо на младите, които се оттърсват от детските играчки и пожелават реализъм за моделите си. Тогава естественият стремеж да подобриш и да придадеш повече достоверност на играчката довежда малко по малко към усъвършенстване на уменията/придружено с обогатяване на знанията и информацията/ и в крайна сметка до върхови постижения като тези на Васко, или на Ясен/ Яско, ландшафтът не е твоята „дисциплина” :yes:/, а и вероятно на други. Дори toniemi тръгна  :good:по пътя на усъвършенстването, макар и с тридесет и пет – годишно закъснение. :victory:
В момента голямо удоволствие ми доставя да работя по клубните модули и да макетирам. Състарявам всичко: сгради, съоръжения, структури, ландшафт  и нерелсови превозни средства, като се стремя да постигна и ефекта от атмосферните влияния, цапайки безмилостно. Но никога няма да се опитам да направя същото с колекцията си или с клубен модел на релсов подвижен състав...
Дали съм „моделист” – не е важно. Важно е, че хобито ме разтоварва от проблемите и неприятностите и ме зарежда с позитивизъм.

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #49 -: 21 Февруари 2012, 00:31:57 »
С голямо птитеснение, граничещо с почти панически ужассссс, Шъ допълня последната мисъл на председателя/да се слави името му и лявото коляно/ а именно - без зареждане не става, дето се казва един прост автомобил не върви ако не го заредиш, а какво остава за нашего брата :good: :drinks:

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #50 -: 21 Февруари 2012, 23:54:16 »
Заглавието на тази тема умря някъде в началото на трета страница! Големи локуми, голямо чудо... в крайна сметка кое е първо: СТАРО роко - НОВО пико или НОВО роко - СТАРО пико?
Ако може някой да ми отговори! Благодаря  :hi:

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #51 -: 22 Февруари 2012, 19:11:10 »
Извинявам се ама не си прав, какво значи темата е умряла, и старо ново пико, хора много , мнения много, нима не може всеки да изкаже своето? ако няма  различни мнения, за какво е този форум, всеки  тогава да си пази своето за него и всеки да е прав за всичко и до безкрай, освен това , ако се чете все пак, с мисълта да се вникне в казаното от другите хора се налага следния извод, мирогледите и интересите се разширяват с натрупването на нови познания, с нови техники и материали, ако някой не е правил нещо до сега, и  е  открил начини, техники - става същото както с апетита...идва...с..нали. Има и друго, темата разглеждаше и въпроса с моделизма, игра или .... в края на краищата всички знаем , че ни събира отношението към влаковете, а как точно е проявено то, след като носи радост и удоволетворение- все едно И още нещо, защо и темата да няма развитие както и всичко в хобито, да не  изброявам техническите разлики от сега  и преди 15 години да кажем. :drinks:П.П. ако нямаше различни мнения и малко ,,локуми,, всяка теми би заприличало на судоку- само точно определени мнения, само  в определена последователност. :haha:
« Последна редакция: 22 Февруари 2012, 19:17:38 от niki »

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #52 -: 22 Февруари 2012, 20:04:54 »
Аз не мога да изкажа точно мнение. Пико са си Пико. Част от историята са, а и както един колега тук каза- ако не са били те , 95% от нас нямаше да са запалени сега.  Товарните вагони на старото Пико са доста добри, а стават още по-добри ако им се сложат нови оси. Това си е за старата -- генерация --
В днешно време Пико са с едни от най- ниските цени  в маркетите -- не броя механо и други подобни, защото тях ги броя за детски играчки -- Вярно, още имат да си обогатяват продуктите, защото няма много варианти на локомотиви. Детайлността зависи от серията. За жалост както прочетох, моторчетата на серията -хоби- не са нищо особено, а и имат доста къс живот. Пико изобщо не могат да бъдат сравнени с Роко, Флайшман , да не отивам към една частна Швейцарска марка HAG, при която цените минават 2 бона. Марки има доста. Но, това че тези марки са доста по-добри не значи че Пико са толкова лоши. Аз лично преди около седмица си купих един Таурус на серията -хоби- и честно казано ми хареса. Сега, моторът не е нищо особено, не може да върти на толкова ниски обороти.
Не плюя Пико, но не очаквам нищо специално от тази марка. Имам Рокота, имах и един Флайшман BR78 за известно време. Нямам много нови Пикота, затова не приемайте моите думи за закон. Знаем се чрез youtube с един колега в Холандия. Той по този въпрос каза
Получаваш това, за което си платил.

Поздрави  :hi: :hi: :hi:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #53 -: 22 Февруари 2012, 21:08:16 »
Ай стига с това Пико вече... Заради него беше изместена темата.. Празнете се там. Тук иде реч за моделизма по принцип

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #54 -: 23 Февруари 2012, 12:27:27 »
Много се колебах дали да пиша в тая тема, ама все пак да оак*м и аз. За мен модел в частния случай на моделизма (щото модели са и едни каки дето се разхождат полуголи) е всяко нещо, което под една или друга форма пресъздава действителността. Оттам нататък вече можем да си говорим за това какво е добър и лош модел. Тук пък за всеки е индивидуално на какво ще отдаде приоритет. За някои ще е важна близостта до прототипа и детайлността, за друг ходовите качества, за трети цената или пък нещо друго и така до безкрайност всевъзможни комбинации. Лично за мен добрия модел е налице, когато имаме баланс между тези три основни параметъра.

Например бях много впечатлен от подробностите и детайлите на едни триосни месингови вагончета в HO, притежание на един местен хобист, обаче цената им хич не ми отърва, а и не се вписват в малки криви, защото ходовата част е изработена максимално близко до действителността. Т.е. не бих могъл да ги търкалям на макет направен на ограниченото пространство, с което разполагам. Това не ми пречи да се радвам искрено на възможността да видя на живо и такъв модел, без завист и излишна злоба. Всеки му според възможностите в крайна сметка. Поради същата причина не мога да гледам с пренебрежение и на хората радващи се, каращи и събиращи стари недотам изпипани модели.

В тази връзка ми се иска да споделя моето виждане за детайлността в HO и по-малките мащаби, най-вече при парните машини и вагоните от по-ранните епохи. Желанието за повече детайли и склонността на производителите да го удовлетворят, доведе до наистина подробни модели, на ръба на технологичните възможностти. За съжаление те са такива, че немалка част от тези детайли не могат да бъдат произведени в правилен мащаб. Съответно по моделите има един куп, кранчета, тръбички, фенери и т.н., които са мащабно несъразмерни. Модела наистина изглежда като ювелирен и ценен предмет, но за мен силуета му е някак прекомерен и натруфен, загубил е цялостното излъчване за сила и мощ, което има действителната машина. Отделно че това вдига и цените и ги доближава, до цените в по-едрите мащаби, където този недостатък е избегнат. Дотолкова сме свикнали с този "ефект", че при първа среща на живо с модел в 0 или 1 ни се струва груб и постен независимо колко е подробен, а в действителност прототипа има точно такова "излъчване".

И последно за моделите и играчките. За мен всеки модел е играчка, защото всяко хоби удовлетворява нуждата на човек от игра. Но тъй като вече сме "порастнали", някак не си предствяме просто да седнем с кофа и лопатка в пясъчника и си измисляме по-сложни хобита. Имайки предвид, че една от основните функции на играта всъщност е обучение, то човек който нищо не научава от хобито си, всъщност не си играе достатъчно. Прилича на тъпо дете (да има такива за съжаление), което иска да играе с останалите (на "не се сърди човече" например), но дотолкова не желае и е неспособно да разбере и усвои правилата на играта, че единственото му удовлетворение е в разбутването по дъската на пионките на останалите.



misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #55 -: 25 Февруари 2012, 22:01:18 »
Жп моделизма има и друго голямо значение,освен доставянето на щастие и удовлетворение на хората ,които се занимават с него.

Много често,жп.моделистите са в първите редици ,като инициатори за запазване на исторически подвижен състав,създаване на музейни железопътни линии ,организиране на атракционни пътувания и др.

В ГДР моделистите  са участвали във всички съвещания,за решаване на кои локомотиви и вагони да се запазят. През 1973 с доброволен труд те участват за ремонтиране на теснолинейната линия Гернроде-Харцгероде. това са все неща ,на които не може да не отдадем дължимото уважение.

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #56 -: 26 Февруари 2012, 00:03:28 »
Иска ми се да споделя нещо, което преди време коментирахме с Расн. Железницата като цяло е част от културното наследство на един народ. Каквито са обичаите, занаятите, религията му и още много други. И затова в Европа се полагат усилия да се съхранят тези отсечки, които  вече са икономически неизгодни за експлоатация. А що се отнася до моделизма по принцип, процентът на хората занимаващи се с това или подобни изящни хобита e показател за степента на извисеност и цивилизованост на едно общество и е част от високата му култура като театър опера, балет и т.н. Неслучайно Лондонското четвероевангелие и Манасиевата хроника на цар Иван Александър са образец на световната средновековна миниатюра и англичаните никога няма да ни ги върнат. BTW до сега не съм видял личност от етнос с по-тъмен цвят на кожата изкушена от моделизма (моля да не ме трият модераторите). Не говоря само за БГ. И въпросът не опира само до пари, защото много от нас сме се лишавали от парите за закуска, за да си купим някое вагонче.
« Последна редакция: 26 Февруари 2012, 08:29:55 от anubis »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:За ж.п. моделизма по принцип
« Отговор #57 -: 25 Февруари 2013, 18:33:32 »
В последния 4 брой на вестник "Железниците днес" попаднах на статия за хобито ни. Изкушавам се да я коментирам, но ще се въздържа, като оставям на всеки от вас да прецени до колко същата съдържа нещо стойностно:

Стр. 7:

http://trainspotters.tk/vestnik/broj%204%20-%202013.pdf

(все пак съм поласкан, че снимка на мой модел се съдържа в нея)