Автор Тема: Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)  (Прочетена 6153 пъти)

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Идеално изпълнение!Браво Владо!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #1 -: 13 Февруари 2012, 12:46:31 »
Цитат на: Vlado link=topic=1095.msg73036#msg73036 date=1329118832
Естествено!
Контактен проводник.

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #2 -: 13 Февруари 2012, 15:07:10 »
Евала Влади ! Златни ти ръце!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #3 -: 13 Февруари 2012, 15:49:10 »
Цитат на: bdz43r link=topic=1095.msg73047#msg73047 date=1329129991
Цитат на: Vlado link=topic=1095.msg73036#msg73036 date=1329118832
Естествено!
Контактен проводник.
Цъ! Трета струна от класическа китара, огъната по подходящ начин наподобяващ челната дръжка, с двата си края влиза в коша (за здравина), а останалата й част е залепена с каноконлит на четири места към напречни мини парчета от същата струна (пак за здравина). :)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #4 -: 13 Февруари 2012, 19:02:20 »
Изработване на челни дръжки на бъдещ модел на 07-ма серия на БДЖ, част първа.

За целите на моделирането е избран модел на дизелов локомотив на Brawa BR 132/232.

Необходими инструменти - мини дрелка, шублер, струна от китара с дебелина 0,5 мм (трета струна), секачки, пинцети, секундно лепило и др.



На първо място е необходимо да се свалят заводските дръжки на модела, които са неподходящи за целите на преобразуването на машината в български лок. Важното е така да бъдат демонтирани старите дръжки, че да се освободят заетите от тях отвори, които се намират в челото на коша (общо 7 на брой).
След като оригиналните дръжки са свалени, да преминем към направата и поставянето на новите, условно наречени от мен "бг дръжки". За сведение дебелината на стената на коша на модела е около 1,5 мм. Затова се режат малки парченца струна с приблизителна дължина поне 3 мм, които с помощта на пинцети внимателно се поставят в освободените отвори на челото на модела. Важно - първите два отвора, намиращи се най-долу, се оставят незаети! Така поставените парчета струна се залепят към коша посредством секундно лепило (лепилото задължително се нанася от вътрешната страна на коша), докато се получи това:



След като се изчака известно време да засъхне добре лепилото, се пристъпва към внимателно престъргване с помощта на дрелката на парчетата струна, докато се получи това:



Парченцата струна трябва да се показват от коша на разстояние не повече от 1мм.

Готови сме за следващия етап от моделирането - изработване на челните дръжки и поставянето им на модела.

Следва продължение...
« Последна редакция: 13 Февруари 2012, 19:04:03 от Vlado »

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #5 -: 13 Февруари 2012, 19:05:37 »
Браво Владо супер е
Би ли споделил на ЛС каква е дрелката?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #6 -: 13 Февруари 2012, 19:12:04 »
Дрелката е производство на фирма "Puly" и е със следните характеристики: волтаж 12V, r.p.m. 10000. Закупена е от магазина на Конрад на Петте кьошета. Много удобна за фина работа, тъй като спокойно се събира в дланта на ръката.
« Последна редакция: 13 Февруари 2012, 19:39:00 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #7 -: 13 Февруари 2012, 22:03:49 »
Изработване на челни дръжки на бъдещ модел на 07-ма серия на БДЖ, част втора.

Необходими инструменти - струна от китара с дебелина 0,5 мм (трета струна), секачки, клещи с изкривени човки, зъболекарска шпатула, тънък перманентен маркер.



За съжаление тази втора част е толкова важна, че отклонението при работа, дори и на част от милиметъра, води до задължителен фалстарт на начинанието.

Важно! Дръжката трябва много точно да опише мислената линия под формата на П, очертана от сложените и закрепени стабилно в част първа малки части от струна по коша на модела:



Първа стъпка - да направим с помощта на извитите клещи първата извивка на струната, която ще послужи в последствие на готовата дръжка да се вклинява в коша на модела (затова оставих празни двата отвора (тези над бялата линия) най-долу на челото на модела):



Втора стъпка, особено важна, втора извивка, втората част от П-то на дръжката. С помощта на маркера много внимателно трябва да отбележите на око къде да бъде сгъната струната и после с извитите клещи внимателно извивате. Много е трудно! Не се отказвайте ако и на петия опит не стане. По-натам с овладяване на техниката ще става от първи път. Но и да не стане - търпение и... докато се получи това:



Овалът се прави след това. Той служи, за да може дръжката добре да се вписва в овалната форма на челото на коша. Внимавайте! Трябва да се работи внимателно, защото стоманената тел не позволява много пъти да бъде извивана.

Трета стъпка, дори по-важна от предишната, трета извивка на бъдещата дръжка. Да оформим и третата част от П-то на дръжката ето така:



Е, получи се! Но ако не внимаваме с последната, четвърта стъпка, язък за труда ни. Следва да направим последната извивка, служеща и другият край на П-то на дръжката да се вклинява стабилно в коша на лока ето така:



Режем излишната част от телта и ето готовата засега дръжка:



И на самия лок без да е извършено фино напасване:





Нормално е дръжката да е крива, защото всичкото напасване досега става на око и е в реда на нещата да има отклонения, които обаче не са фатални. Следващият етап ще го докаже. Но за него друг ден!

Следва продължение...
« Последна редакция: 14 Февруари 2012, 09:08:49 от Vlado »

Julian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #8 -: 14 Февруари 2012, 13:27:28 »
 :clapping: Много добре става, идеално и най-вече здраво!  :hi:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #9 -: 14 Февруари 2012, 16:37:54 »
Цитат на: Julian link=topic=1095.msg73091#msg73091 date=1329218848
:clapping: Много добре става, идеално и най-вече здраво:hi:

Дано!  :)

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #10 -: 14 Февруари 2012, 17:14:31 »
Тази прекрасна модификация може ли да бъде направена с Людмилата на старото PIKO  :good: : :yes:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #11 -: 14 Февруари 2012, 17:20:29 »
Не би трябвало да има пречка това да се случи. :)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #12 -: 14 Февруари 2012, 17:43:14 »
Интересното ми е в горната част какво кара дръжката да е на дистанция от коша?
Пробвал ли си да си направиш нещо като матрица.На една летвичка да заковеш две тънки пирончета на точното разстояние където да се огъне основното "П" и по тях да сгъваш.Така всички ще са абсолютно еднакви.С подобна "матрица" смятам да правя струните на КМ.
 Това отгоре дето стърчи е антената на радиостанцията което значи,че седмака трябва да е с местодомуване ГО.Само те са снабдени с такива от тез на БДЖ.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #13 -: 14 Февруари 2012, 18:53:18 »
Миро, доколкото виждам в горната част той вече е залепил онези 5 къси парчета така, че остава П-образната част да легне върху тях и те да държат дистанцията от коша

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Изработване на челни дръжки на жп модел BR132/232 H0 (1:87)
« Отговор #14 -: 14 Февруари 2012, 19:47:27 »
Цитат на: gzo link=topic=1095.msg73118#msg73118 date=1329238398
Миро, доколкото виждам в горната част той вече е залепил онези 5 къси парчета така, че остава П-образната част да легне върху тях и те да държат дистанцията от коша

Точно така!  :good: