Автор Тема: железниците в изкуството  (Прочетена 10167 пъти)

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
железниците в изкуството
« -: 18 Февруари 2012, 20:22:06 »
   Не знам доколко обичате кънтри музиката. Аз лично много я обичам. Като цяло в САЩ,  влаковете и всичко свързано с тях ,много често присъства във фолклорната музика.това  мисля че не се среща никъде другаде по света.

Напишете The wreck of the old 97-Johny Cach,Casey Jones -Johny Cash ,Wabash cannonball -johny Cash.

Песните са много хубави,а клиповете към тях са уникални.Ако някои по кадърен от мен,направи линкове,ще съм му много благодарен.


Първите две песни са направени по действителни случай,за съжаление железопътни катастрофи.

Великолепни картини с влакове може да се видят ,като напишете Howard Fogg и Gilbert Bennet

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re: железниците в изкуството
« Отговор #2 -: 18 Февруари 2012, 21:11:22 »
Ето линкове към клиповете  :ok: Наслаждавайте се  :dance1:

[url]http://www.youtube.com/watch?v=nIljB865Pkw[/url]Линкове се качват по този начин като оградиш линка с тези урл тагове в квадратни скоби или просто натиснеш третата иконка на долния ред от ляво на дясно "Земното кълбо с подвид лист хартия"

ЕДИТ: махнах линковете :) господин Топаловъ ме е изпреварил :clapping:
« Последна редакция: 18 Февруари 2012, 21:13:54 от BaHkaTa »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: железниците в изкуството
« Отговор #3 -: 19 Февруари 2012, 11:54:18 »
Много благодаря и на двамата.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: железниците в изкуството
« Отговор #4 -: 19 Февруари 2012, 17:18:23 »
  Той получи заповед,в Монро-Вирджиния
  Стийв ,ти си много закъснял

  това не стария 38,това е стария 97 и ти трябва да го закараш в Спенсър на време

 и тогава той се обърна към своя черен ,омаслен огняр

 -само хвърляй малко повече въглища,и когато минем Планината на белите дъбове,тогава ще покаже какво може стария 97

 Н о е много труден участъка от Спенсър до Данвил

с надолнище три мили дълго

и в това надолнище той загуби своята въздушна спирачка ,и да видите какъв скок направи

Той се движише в надолнището с 90 мили в час,когато свирката на локомотива се превърна във вик

и беше намерен с ръка на регулатора,обгорен до смърт от парата

И така ,скъпи дами ,имайте едно на ум

никога не изпращаите любимия си с лоши думи

защото той може да замине ,но никога повече да не се върне



misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: железниците в изкуството
« Отговор #5 -: 19 Февруари 2012, 17:36:57 »
  И  Джон Лутър -"Кейси" Джоунс и  Стийв Броуди са исторически личности. Първия е машинист на компанията  Ilinoys Central ,а втория на Southern Railway. И двамата загиват в катастрофи,опитвайки се да наваксат закъснение ,предизвикано не по тяхна вина. Кейси се удря във вагони на закъсал товарен влак,последните вагони на които са били на междугарието. Стийв Броуди е преминал с прекалено голяма скорост през кривата,разположена върху дървения мост при Денвил.
Малко преди фаталния сбъсък,Кейси е успял да предупреди своя огняр,които скача от локомотива и се спасява.

Тези трагедии вдъхновяват написването на две от най хубавите и известни песни в кънтри музиката,увековечавайки завинаги и паметта на загиналите машинисти.
« Последна редакция: 19 Февруари 2012, 17:39:43 от misan »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: железниците в изкуството
« Отговор #6 -: 13 Септември 2012, 17:00:21 »

Ето как твореца пресъздава митичното и религиозното през погледа на железницата в стенопис на гара Келети, Будапеща





TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: железниците в изкуството
« Отговор #7 -: 21 Ноември 2012, 19:50:56 »
Шоколад! Ммммммммммм, вкусно! Влак!
Шоколадовият влак, показан на Южната гара в Брюксел, е дълъг 34 метра:


Сладкарят Андрю Фаруджия направи 34-метров влак от фин белгийски шоколад за Седмицата на шоколада в Брюксел, съобщи в. "Дейли мейл". Поразителното творение на сладкаря от Малта тежи 1285 кг и съдържа 6,5 милиона калории. Изработено е за 784 часа.
Служители на "Книгата на рекордите на Гинес" и десетки репортери присъстваха на представянето на шоколадовия влак на Южната гара в Брюксел, за да регистрират постижението.

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5305251

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: железниците в изкуството
« Отговор #8 -: 22 Ноември 2012, 08:14:20 »

Колкото пъти мина покрай тази картина винаги и се кефя.Не е на Пикасо ,Рембранд ,.......но.....

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: железниците в изкуството
« Отговор #9 -: 28 Ноември 2012, 20:05:27 »


Кефещи графити

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: железниците в изкуството
« Отговор #10 -: 20 Декември 2012, 17:44:44 »
Една картина, нарисувана от Иво Русков. Локомотивът е серия 50, някъде в Германия
« Последна редакция: 22 Декември 2012, 19:43:50 от Petko Ivanov »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: железниците в изкуството
« Отговор #11 -: 21 Декември 2012, 19:40:58 »
        Картината  е на инж. Иво Русков от локомотивно депо София.

Картината е много хубава, рисувана е с  маслени бои,а и най интересното е,че той е напълно самоук.

Надявам се,да намери време да рисува картини и на българска железопътна тематика.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: железниците в изкуството
« Отговор #12 -: 02 Септември 2015, 00:26:19 »
При многобройните си пътувания из българските земи през 60-те и 70-те години на XIX век, Феликс Каниц прави стотици скици и рисунки на природни забележителности, антични руини и др.
По-късно, австрийски художници оцветяват някои от неговите рисунки, благодарение на което до нас достигат безценни акварели като този, изобразяващ пейзаж със железницата край Провадия:


Между другото, Хенри Баркли - един от проектантите на жп линията Русе - Варна, още през 1876г. написва книгата "Между Дунав и Черно море, или пет години в България".
Цели 137 години по-късно книгата е преведена и отпечатана в България, но за съжаление намирането й се оказва трудна задача.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: железниците в изкуството
« Отговор #13 -: 02 Септември 2015, 07:59:50 »

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: железниците в изкуството
« Отговор #14 -: 06 Януари 2018, 00:47:09 »
Привет на всички съфорумци. Твърде дълго не бях писал във форума...
Преди време споменах за книгата от горните два поста. След това я намерих, купих си я и останах неприятно изненадан от анотацията (отпечатана е на на задната корица):
„Записките на Хенри С. Баркли „Между Дунав и Черно море или пет години в България” са издадени в Лондон през 1876г.
Хенри С. Баркли (1825-1895) е английски строителен инженер, написал още "Моето юношество" (1877) и "Разходка през Мала Азия и Армения; скици на героите, маниерите и обичаите на мюсюлмани и християни" (1891).
Дневникът му "Между Дунав и Черно море" в голямата си част са записки на ловец, но още и записки и наблюдения на ловец на човешки нрави и бит от онова време. Времето на строителството на ж.п. линията Кюстенджа - Русе - Варна.“

Нямам представа кой е написал тези четири изречения, но не мога да кажа нищо хубаво по негов адрес. Явно аворът на тези няколко реда нито е чел книгата, нито е виждал картата на България, и вероятно дори не знае как се влиза в Интернет.
Автор на книгата е Henry Charles Barkley, чиито живот е протекъл между 1837 и 1903г., така че човекът, за който се говори в анотацията вероятно ще да е някой друг.
Едва ли има смисъл да споменавам, че няма жп линия Кюстенджа - Русе - Варна, тъй че книгата няма как да описва времето на нейното строителство. И въпреки, че дори и в предговора на българското издание пише за прокарването на линията Русе - Варна, а на корицата е нашия локомотив 148, в самата книга Хенри Баркли описва само построяването на линията Черна вода - Констанца в края на 50-те години на 19-ти век.
Освен това, в тази абсурдна анотация се споменава, че Баркли е писал и други книги, но защо е пропуснатa най-важната за нас - „Bulgaria before the War - during seven years’ experience of European Turkey and its inhabitants”? Това е друга, малко известна у нас книга на Баркли, която наистина разказва за строителството на жп линията Русе-Варна през 60-те години на 19-ти век. Друг е въпроса, как за 140 години не се намери кой да я преведе и издаде в България...
Няколко думи и за самата книга. В „Между Дунав и Черно море или пет години в България” Баркли описва живота в Добруджа преди 160 години, така че тя би била интересна на всички, които се интересуват от история. Естествено, има и някои интересни моменти свързани с железницата.