Автор Тема: Ценни снимки на пруската Т12 в ГДР през 1967 година  (Прочетена 5534 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Ценни снимки на пруската Т12 в ГДР през 1967 година
« Отговор #15 -: 15 Февруари 2022, 18:20:23 »
Цитат на: IvanC link=topic=5549.msg123250#msg123250 date=1644941261
Тонка,

Модернизираната 58-ца няма почти нищо общо с оригиналната от твоите клипове. Останали за колоосите, част от парната машина и част от рамата, всичко друго е подменено с ново. Пишат, че модернизираните 58-ци са се доближили по параметри до 44-та серия, но пък са били и най-скъпи за модернизиране поради нуждата да се произведат многото нови елементи.

Иван
Не съм специалист!Благодаря за уточнението! :hi: :hi: :hi:

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
58 Реко и 52 Реко
« Отговор #16 -: 15 Февруари 2022, 19:56:28 »
58 Реко води с 52 Реко до влака - интересна комбинация от две машини с еднакви диаметри на сцепните колела, но с различни системи на парната машина. След излизане от гарата навлизат в горнището с равновесната скорост - разкош!!!  :yahoo:

https://www.youtube.com/watch?v=0lUP-23wFB4


Иван
« Последна редакция: 15 Февруари 2022, 20:03:35 от IvanC »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: Ценни снимки на пруската Т12 в ГДР през 1967 година
« Отговор #17 -: 17 Февруари 2022, 22:03:23 »
Във връзка с написаното от Ivan C относно модернизираната 58,ето материалите от Уикипедията за тази серия на немски и английски:
https://en.wikipedia.org/wiki/DR_Class_58.30
https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_58.30
Действително модернизацията се е оказала много скъпа,почти на нивото на една чисто нова 50.40.
Както пише в статията,тази инвестиция може да се оправдае с факта,по това време много локомотиви от серия 58 по принцип са се нуждаели от капитален ремонт с нови парни котли и средни цилиндри на парната машина. Така,че може би, за модернизация са подбрани локомотиви,които по принцип е трябвало да бъдат основно ремонтирани.
  Много интересно е ,че е имало намерение да се внесат 80 локомотива от изключително модерната чешка серия парни локомотиви от серията 556.0,но за Шкода не е било възможно да изпълни поръчката !
Филмчето е много ценно,както пише и в коментарите под него,защото филми на тази серия в редовна експлоатация са много редки.
« Последна редакция: 17 Февруари 2022, 22:05:36 от misan »