Автор Тема: Локомотивите серия ЕА 3000 (означени в Р. България като серия 86)  (Прочетена 35235 пъти)

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Хайде да не се караме сега за маловажни неща. Стана ми интересно нещо, което прочетох в нета.

Останалите в Дания 6 електрически локомотива серия ЕА се планира да се върнат в интензивна експлоатация и няма да бъдат продавани. Причина за това е решението да се електрифицира ж.п. линията Копенхаген - Ешбйерг до 2015г. Планира се да теглят двуетажни композиции push-pull на остров Сйеланд. Така ще бъдат пренасочени шест мотриси IR4 за работа на остров Фюн и южната част на Ютландския полуостров, а дизелови мотриси ще бъдат пренасочени към неелектрифицирани отсечки, където има спешна нужда от допълнителен подвижен състав.
, но за целта трябвало да се модернизират на обща стойност около USD 8,8 милиона. Към момента шестте електровоза са концентрирани в Централното железопътно депо и активността им е сведена до минимум - натоварени са единствено с тегленето на редовния международен нощен влак между Копенхаген и Падборг.

Интересното е, че днес електрифицираната железопътна мрежа на датчаните е в това състояние:

а към 2021г. година трябва да изглежда така:


P.S. Боже, чета сега каква е причината за недостига на подвижен състав в Дания. От доставените до момента 58 мотриси НИТО ЕДНА не е в движение, поради редица сериозни конструктивни недостаъци и влаковете си ръждясват по депата:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/IC4_venter_p%C3%A5_rep_Panorama.jpg
« Последна редакция: 10 Юни 2012, 19:46:42 от Loco-motion »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: Loco-motion link=topic=3679.msg79164#msg79164 date=1339344051

.......... От доставените до момента 58 мотриси НИТО ЕДНА не е в движение, поради редица сериозни конструктивни недостаъци и влаковете си ръждясват по депата:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/IC4_venter_p%C3%A5_rep_Panorama.jpg

Като ги гледам как само си ръждяват по депата с включени фарове, блазе им   !

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Спрени са от движение в края на миналата година, след няколко случая на несработване на спирачките и преминаване на червен сигнал на различни мотриси. Цяло чудо е, че не се е стигнало до сериозни произшествия. Сам си вади изводите.
Ето от кога е новината, че се спира експлоатацията на IC4:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/11/14/230232.htm

До днес нещата не са се променили:
http://cphpost.dk/business/dsbs-italian-train-debacle-deepens

Няма да пиша повече за това, защото се отклоняваме от темата. Просто съм разочарован, защото отпада една възможност запазени локомотиви да дойдат да работят по нашите железни пътища.
« Последна редакция: 10 Юни 2012, 20:55:28 от Loco-motion »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Нарекох се, че ще съм Черен Петър и ще го карам докрай!
Въобще  не ми префасонирайте това, което съм написал и не ми казвайте да спра!
Не ми пишете какво било в Дания сега и какво щяло да е след 10 години!
Сега е важното какво се случва и то в България!
Аз съм един от хората пускащ много теми или публикации, несвързани с моделизма, но все пак форумът е за моделизъм.
Не бил наш локомотив, ами Шкодата да не би да е българска или пък седмицата?Не бил не знам си какъв, не бил не знам си какво!
Ей, хора, не пише ли на него RAIL BULGARIA?
И аз събирам швейцарско, но не сме ли БЪЛГАРИ все пак? Колко БГ модела имаме и колко моделисти сме в БЪЛГАРИЯ? Въобще не ме интересува какво се случва в Дания с тези локомотиви-малко силно казано,но стъпят ли те на БГ територия и оперират ли тук, те са си вече наши.БДЖ утре може и да го няма и това какво значи, че няма да имаме БГ модели на тези, които оперират по родната ни мрежа ли?
Не правя реклама на нещо и на никой, просто сами се осъзнайте, че утре надписа РАЙЛ БУЛГАРИЯ ще бъде заличен
Дано си давате сметка, че една матрица иска бройки и сме прекалено малко, за да се делим на параджии, дизелисти, еладжии. Утре аз няма да застана зад вашата бройка, а и никой няма и да ни вземе на сериозно точно заради бройката. Сега се ползват други матрици и само една ливрея ни спира, така че дерзайте и мечтайте само в главите си за други БГ модели.
Интелигентните хора ще ме разберат, защото сами ще си отговорят на задаваните от тях въпроси.
Не може да си хобист и да нямаш БЪЛГАРСКО!
Срам ме беше едва ли не от хобито ми, подхождах към приятилите си плахо, но когато им обеснявам за синята машина и че тя е БГ и че съм бил вътре и че това е точно копие, после те ме гледаха с респект.Много от вас казват „- Да си поиграем .....“ или по подобен начин. За мен това не е игра.Това е умалена собствена железница! Всичко, което имам, искам да се докосна до него и като голямо и това е и другата ми цел- да отида до Швейцария и да пипна със собствените си ръце локомотивите, които имам. Някои от вас, за да го направят, ще им трябва машина на времето, но се опитвам да ги разбера и щом това ги кефи, не ги спирам. Въпросът е за БЪЛГАРСКОТО! С кеф ще взимам всеки нов БЪЛГАРСКИ модел, било то вагон или локомотив и ще съм горд с него!

р.р. Останете с мечтите си за ......06 07 ........42..44...........55.....    и много други знайни войни!

Все ми се струва, че тук пише БЪЛГАРИЯ макар и на латиница!


Булмаркет сигурно идва от Джерманимаркет или която и да е друга държава?
« Последна редакция: 11 Юни 2012, 00:47:57 от liro4605 »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Цитат на: liro4605 link=topic=3679.msg79177#msg79177 date=1339363679
....Не може да си хобист и да нямаш БЪЛГАРСКО!....

Може, може.

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Просто от времето на производство на 46 серия в НО до сега положението значително се влоши и средностатистическият изкарващ прехраната си с честен труд българин поголовно обедня.

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Цитат на: Der Hetzer link=topic=3679.msg79182#msg79182 date=1339398434
Просто от времето на производство на 46 серия в НО до сега положението значително се влоши и средностатистическият изкарващ прехраната си с честен труд българин поголовно обедня.

Много си прав...единствено недостига на пари ме спира да си взема 46 серия и Булмаркет-а

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Интересно е!
В много аспекти.
Подкрепям Миро в желанието му, но все пак годините на "партийните поръчения" отшумяха.
Мило Миро, как да си го купя като
не ми е в епохата,
не ми е в мащаба,
не е БДЖ,
не е парен, и не на последно място,
все още е нов и може да се пипне.
ПРосто мойте приоритети са в съвсем друга посока.

Да, разбира се нямам нищо против да подкрепя българското (и аз го правя по свои си начини)
но на тази цена ми идва твърде много за модел който да ми стои като стендов във витрината.
Нима мен някои да ме е подкрипел до сега. Или може би някои от търговците тук са ми продавали модели
на половин цена, само защото сме хобисти и българи??? Нещо нямам спомен ...
По твойта логика, що не си купиш двата "Балкан" сета от Адриан.
И на него не му е било лесно да ги осигури, след като са спрени от производство още преди години.

Ми купи си ги - имат български вагони!!!!!
Подкрепи още един хобист от България!!!

Интересно от тук изказалите се хора всъщност колко и по колко бройки са си купили?????
Този "скандал" намирисва на буря в чаша вода. Щото сме една шепа (една чаша) хобисти, но ето
че се вижда някои даже да не знаят, че такова нещо се е продавало въобще.
Въпрсо на приоритети, на реклама, на разговори (не шушукания) и не на последно место
на ПАРИ. Който могъл, искал и си е купил!!!
Митко добре го е казал - от това хоби забогатяват само търговците,
за това си държат в магазините модели прозведени и току що, и от години назад.
Преди месец от Италия си донесоха един (швейцарски междувпромчем) електровоз
производство на TRIX от 80-те години на миналия век. Продаден на напълно нормална цена
в перфектно състояние и движение. Нуждаеше се само от добро смазване и литна.
Търговеца го е държал в магазина си докато му е дошло времето и го е продал.
Едва ли е обикала и призовавал да се купува стоката му непременно.

Ти не си търговец, но в момента не виждам смисъл да се тръшкаш за десет бройки.
Намери спонсор, нека ги изкупи, пък после тук ще се появе някой (има прецедент със 46-цата)
дето след шест месеца ще се тръшка "Аман за ман - искам го, някои са си взели по три - не ги ли е срам!?!?+!"
и тогава ще им дойде момента и на тези десет локомотива.
Аз излишни пари нямам, явно и другите смятат така.
Но дори и да ми го подарят от производителя , такъв локомотив какво ще прави при мен?
Ще го подаря и аз на свои ред...например на някои клуб.
Впрочем КЖМБ дали си имат от този модел, не знам?
Ха кажи обаче, че не съм българин и не тача българското!



lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Миро, чудесно те разбирам, защото като излезе тоя модел и аз къде заради кризата, къде заради това, че вече имах Булмаркета, къде заради типично нашенски си причини свързани с ежедневието, бях решил да го подмина тоя модел. И така докато един ден легнах да почина между строителните дейности и докато блеех в недовършения таван ми проблясна, че правя невероятна глупост, поради простата причина, че всеки модел е уникат, хеле пък тези, които са български и са в буквално мострени бройки. Отгоре на всичко, хората наели се с трудната задача да убеждават, който и да е производител да произведе поне един български модел, трябва да се насърчават, ако искаме поне от време на време да имаме нещо типично нашенско, пък било то на този или онзи БЪЛГАРСКИ превозвач. БДЖ отдавна не е критерии за каквото и да е в железниците, така че е нормално да бъдат заменени от по-добрите. След година две, като пуснат моста на Видин, БДЖ ще "изпусне" и последното кранче - международните товарни влакове. Занимавал съм се и с обществена дейност, и с производство(е, не на модели), занимавал съм се и с търговия(1992-ра бях първия дето опита да работи с ПИКО), естествено съм и клиент на търговци и производители на модели, тъй, че всичко ми е от ясно по-ясно и знам какво коства да се занимаваш с такъв бизнес, хеле пък в България, където бирата, кебапчето, кафенето, цигарите, авантата, чалгата, курвите, сплетните и завистта винаги ще са №1 за 99,99% от населението и най-вече на "елита" ни!
Всъщност едва ли ще видиме друг БГ модел, но за сметка на това ще купуваме с кошници, модели, които ни са чужди от всякъде и не са минали дори 1км на Българска територия. Манталитет, какво да го правиш? Ама мащаба, ама епохата ,ама това ама онова... Оправдания от 10 реки... Имам ли желание няма сила дето да ме спре да си купя този или онзи модел, дори и да нямам пари в момента, винаги спастрям нещата някак си. Разбира се всеки сам си решава и всеки сам си гледа в собственото портмоне, щото съм сигурен че ако вземахме поне по 1000 Е заплати нещата щяха да са коренно различни.  Шовинизма и национализма са хубаво нещо, но не и за нашия народ, който не е дорасъл за много други неща, камо ли за ЖП моделизъм. Така и ще си останем да се кефиме на другите нации, колко са единни и колко много са успяли, тъй като ние нито сме нация още по-малко единна! Не можеш да очакваш от един изключително комплексиран народ да стои над ежедневните финансови проблеми и да взема решения, в разрез с услията му за физическо оцеляване.
Ние купуваме тоя или оня модел, не заради друго, а заради естетическата и душевна наслада която си осигуряваме с пипането му с оглеждането на съвършенната детайлност, точността на механиката, която е постигнал съответния производител и не на последно място с това, че точно този модел си го видял на живо, имаш снимка или спомен от момент когато си бил с любим човек и си видял въпросната машина, или пък си му се кефил на някоя гара. Такива сме си ние ЖП моделстите! Духовната и материалната мизерия обаче, в която ни държат вече толкова десетилетия, дава "прекрасни" резултати, и така, естетиката и чувството за хармония с тебе и света около тебе отдавна не съществуват тук, по простата причина, че всеки един от нас трябваше да  е част от стадото, а не индивид с чест, достойнство и мироглед.
Та така....
Май не ми остава да кажа друго освен Бог да прости прозводството на български ЖП модели
Амин!




« Последна редакция: 11 Юни 2012, 11:11:22 от lubomir »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Любо запомних много добре каквото ми каза последният път като се видяхме,а то беше:„Когато трябва да си мерим ....... всички се редят,но когато трябва да вадим мечовете всички се покриват!“  :hi: :hi: :hi:

р.р.Скандали,разправии и темподобни вобще не са ми в природата и всички които ме познават много добре го знаят. :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Разбира се, че е така и за това ние те уважаваме тук!!! :hi:

Не разбрах нещо за локомотива...

Ако са закупени от търговеца - съвсем няма защо да се притесняваме - рано или късно ще се продадат тези десет бройки!
Най-малкото, че тепърва има прохождащи хобисти...особено след пускането на серията стендови модели "Световните локомотиви".
Ако е взет на консигнация (щом ще се връща) какъв е проблема да стои в търговеца? Така или иначе парите се "усвояват"
след продажбата на серията или на всяка отделна бройка - въпрос на договор, в крайна сметка между търговец и производител.
Само при Тихомир, консигнацията не е в усвояване на пари, ами на нови модели...ама там нито Тишо е търговец, нито оставилия
модел за продажба, е производител.

Не стана ясно от какъв зор, тези десет броя ще се връщат за пребоядисване?
Може би трябва все пак да се даде някаква информация от страна на търговеца.

...не че това ще промени много нещата, тоест едва ли ще се продадат мигом тези десет бройки.
Нито стана ясно кой от Н0бистите не си е купил такъв локомотив ( :rtfm: :punish:) шегичкаааа  :pleasantry:,
пък и още по-малко има яснота кога и от кого е пуснат в продажба този модел (поне за мен - ама аз съм чеТТник  :blush2:)
Да,  видях го по снимки от клубни срещи и горди притежатели, но дори не знам цената му.
Ако беше в ТТ - тогава бих си купил и аз, като това не е оправдание, а изясняване на елементарен факт.
Но да го купувам без да ми е нужен, само за да подкрепя нещо, някои си или всички - това е жест,
които тук не е приет да се прави, независимо точно за каква подкрепа става въпрос.
(имаме подобен случай който малко се поизопачи и добре поне, че остана нещо от нея - първия "клубен" локомотив
на КЖМБ)

Не стана ясно и клуба с България в името си какво е направил (разберете ме правилно - наистина не знам) и
защо се е стигнало до такова повдигане на въпроса от Миро. Продавача съгласен ли е с така поставения въпрос или
просто Миро, както винаги казва това което му е на сърце? :hi:

Миро, пишеш да забравим за други локомотиви от наши серии...
Ами нима някои производител да ни е обещавал такива неща???
Изкупихте (за жалост аз си го правя сам в ТТ) всички румънски "Одисей" за да си направите
българската серия на 06!!!! Кой ви благодари, подкрепи или обеща нещо в тази връзка.
Що летите в облаците като малките деца????

Ако Иво направи такъв пробив с италианската фирма, то не е правило, а по-скоро абсолютно изключение.
Дори след неимоверните усилия които положи, какво - да не би нещо да са му обещали насреща???

Разберете ме правилно, не е лошо да има повече такива хора като Иво и родолюбци като всички нас,
както и отзивчиви фирми като А.С.М.Е  (или там както се пише) НО ТОВА НЕ РЕШАВА ВЪПРОСА РАДИКАЛНО,
ПО ПРОСТАТА ПРИЧИНА ЗА ГОЛЕМИНАТА НА НАШИЯ ПАЗАР.

Тук в България състоянието е следното (мои проучвания):
- хобисти (от пет мащаба) около 55-60 човека.
- активните в три форума и половина - около 35-40 човека.
- симпатизанти, които някои ден може да станат хобисти - още около 20-тина човека.
- търговци на влакови модели - 5/6 човека (магазини, сайтове и хобисти - оплитат се малко категорийте).

Това е "огромен" пазар и за да продават и правят български модели, фирмите производителки се избиват и
дават подкупи на много високо ниво!!!!!!

Смешно, саркастично и тъжно - но това е за съжаление истинското положение на пазара у нас.

Това не е маркетингово проучване, а проста сметка "от коляно".
Ако има 40 локомотива на DB-SCHENKER, търговеца който е продал 30 броя трябва "да бие капа у земя!".
Щот това са си 75 % - направо страхотни проценти за пазара и модела.
А ако иска 100 % усвояемост - да слезне от балона и да потърси други начини в реалността.
Хвала че имаше такива направени локомотиви, но това е вече "запълнен" пазар в Н0.
Да не пропускаме че сме в криза, цената не е по силите на всеки желаещ и т.н.


Не ми е работа да давам съвети, но на първо четене се сещам веднага два:

1. Помислено ли е за разсрочено плащане? Дори големите вериги магазини го правят...
може би има все още Н0бисти които биха го пожелали, но не могат да го купят веднага?
2.Този локомотив е "екзотика" на големите моделни пазари. Може би подобно на "екзотичната" 46-ца,
ще се продава успешно там - все пак това са само десет бройки.

Може би трябва да се помисли и трети вариант...но това си е работа на търговеца,
а не на разни форумни дебати отиващи към "за" и "против" българското в нашия моделизъм!
 :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 12 Юни 2012, 09:06:45 от pach »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 631
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Цитат на: pach link=topic=3679.msg79218#msg79218 date=1339481071
Разбира се, че е така и за това ние те уважаваме тук!!! :hi:

Не разбрах нещо за локомотива...

Ако са закупени от търговеца - съвсем няма защо да се притесняваме - рано или късно ще се продадат тези десет бройки!
Най-малкото, че тепърва има прохождащи хобисти...особено след пускането на серията стендови модели "Световните локомотиви".
Ако е взет на консигнация (щом ще се връща) какъв е проблема да стои в търговеца? Така или иначе парите се "усвояват"
след продажбата на серията или на всяка отделна бройка - въпрос на договор, в крайна сметка между търговец и производител.
Само при Тихомир, консигнацията не е в усвояване на пари, ами на нови модели...ама там нито Тишо е търговец, нито оставилия
модел за продажба, е производител.

Не стана ясно от какъв зор, тези десет броя ще се връщат за пребоядисване?
Може би трябва все пак да се даде някаква информация от страна на търговеца.

...не че това ще промени много нещата, тоест едва ли ще се продадат мигом тези десет бройки.
Нито стана ясно кой от Н0бистите не си е купил такъв локомотив ( :rtfm: :punish:) шегичкаааа  :pleasantry:,
пък и още по-малко има яснота кога и от кого е пуснат в продажба този модел (поне за мен - ама аз съм чеТТник  :blush2:)
Да,  видях го по снимки от клубни срещи и горди притежатели, но дори не знам цената му.
Ако беше в ТТ - тогава бих си купил и аз, като това не е оправдание, а изясняване на елементарен факт.
Но да го купувам без да ми е нужен, само за да подкрепя нещо, някои си или всички - това е жест,
които тук не е приет да се прави, независимо точно за каква подкрепа става въпрос.
(имаме подобен случай който малко се поизопачи и добре поне, че остана нещо от нея - първия "клубен" локомотив
на КЖМБ)

Не стана ясно и клуба с България в името си какво е направил (разберете ме правилно - наистина не знам) и
защо се е стигнало до такова повдигане на въпроса от Миро. Продавача съгласен ли е с така поставения въпрос или
просто Миро, както винаги казва това което му е на сърце? :hi:

Миро, пишеш да забравим за други локомотиви от наши серии...
Ами нима някои производител да ни е обещавал такива неща???
Изкупихте (за жалост аз си го правя сам в ТТ) всички румънски "Одисей" за да си направите
българската серия на 06!!!! Кой ви благодари, подкрепи или обеща нещо в тази връзка.
Що летите в облаците като малките деца????

Ако Иво направи такъв пробив с италианската фирма, то не е правило, а по-скоро абсолютно изключение.
Дори след неимоверните усилия които положи, какво - да не би нещо да са му обещали насреща???

Разберете ме правилно, не е лошо да има повече такива хора като Иво и родолюбци като всички нас,
както и отзивчиви фирми като А.С.М.Е  (или там както се пише) НО ТОВА НЕ РЕШАВА ВЪПРОСА РАДИКАЛНО,
ПО ПРОСТАТА ПРИЧИНА ЗА ГОЛЕМИНАТА НА НАШИЯ ПАЗАР.

Тук в България състоянието е следното (мои проучвания):
- хобисти (от пет мащаба) около 55-60 човека.
- активните в три форума и половина - около 35-40 човека.
- симпатизанти, които някои ден може да станат хобисти - още около 20-тина човека.
- търговци на влакови модели - 5/6 човека (магазини, сайтове и хобисти - оплитат се малко категорийте).

Това е "огромен" пазар и за да продават и правят български модели, фирмите производителки се избиват и
дават подкупи на много високо ниво!!!!!!

Смешно, саркастично и тъжно - но това е за съжаление истинското положение на пазара у нас.

Това не е маркетингово проучване, а проста сметка "от коляно".
Ако има 40 локомотива на DB-SCHENKER, търговеца който е продал 30 броя трябва "да бие капа у земя!".
Щот това са си 75 % - направо страхотни проценти за пазара и модела.
А ако иска 100 % усвояемост - да слезне от балона и да потърси други начини в реалността.
Хвала че имаше такива направени локомотиви, но това е вече "запълнен" пазар в Н0.
Да не пропускаме че сме в криза, цената не е по силите на всеки желаещ и т.н.


Не ми е работа да давам съвети, но на първо четене се сещам веднага два:

1. Помислено ли е за разсрочено плащане? Дори големите вериги магазини го правят...
може би има все още Н0бисти които биха го пожелали, но не могат да го купят веднага?
2.Този локомотив е "екзотика" на големите моделни пазари. Може би подобно на "екзотичната" 46-ца,
ще се продава успешно там - все пак това са само десет бройки.

Може би трябва да се помисли и трети вариант...но това си е работа на търговеца,
а не на разни форумни дебати отиващи към "за" и "против" българското в нашия моделизъм!
 :hi: :hi: :hi:

много точно!
« Последна редакция: 12 Юни 2012, 09:18:56 от toniemi »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
И аз съм напълно съгласен с това. Не виждам логика някой да тръгне да пребоядисва ливреите от DB Schenker нa DSB. Най-вече защото "нашият" локомотив е екзотика. Живял съм на запад, ежедневно си имам вземане-даване със западняци и знам какви луди пари дават именно за тая екзотика.
А за това, че който няма български модел не е моделист, не си прав Миро. Надявам се догодина да мога да отделям по 250 - 400 лв. на два-три месеца за локомотиви, но за сега не ми е по силите. Затова и съм се насочил към самоделен модел, който няма НИЩО общо с България. Така поне и да се осе*а тотално няма да ми е толкова гадно, колкото ако прецакам модел на наш подвижен състав. Последното ми се струва направо кощунство.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Пишеики тези редове незаставам зад никой и не обвинявам никой!Истината е само една че за да има БГ модели трябва всички да гледат в една посока.
 Няма да споря вобще с никой само ще  кажа че имаше още доста проекти които ще си останат като такива.Обещано бе да но след като няма пазар защо да се правят.Затова и написах че дори и да не съм любител на парата излезе ли парен локомотив най-малко за да подкрепя колегите с 1 бройка ще си го взема.Може да не ви харесва 46та марка но представети си като модел колко добре ще стои 46 200 с тези големи надписи отстрани на равния кош.Това беше един от проектите а има и още поне 3 който са стигнали до някъде и са в застои.

 Както и да е ,който ме разбрал ,разбрал който не ,не !Всеки си има глава на раменете.Стоп на писаниците и това е! :hi:


http://vbox7.com/play:8f9612316e  За разхлаждане на страстите
« Последна редакция: 12 Юни 2012, 10:14:05 от liro4605 »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат
Тук в България състоянието е следното (мои проучвания):
- хобисти (от пет мащаба) около 55-60 човека.
- активните в три форума и половина - около 35-40 човека.
- симпатизанти, които някои ден може да станат хобисти - още около 20-тина човека.
Тук пък аз смея да твърдя, че сметките ти изобщо не са верни... Не си прави сметка само по свои познати, приятели, участващи във форума и т.н. Има много хора, които са "необвързани", но си събират модели и карат влакове /всеки със собствените си разбирания/, обаче и не искат и дума да чуят за този форум или пък да се показват пред всички... Лично аз съм продавал неща на 6-7 души, които изобщо нямат регистрация във форума и никой не ги знае, но понеже всичко се чете без ограничение, намират начин да се свържат...  :hi: