Разбира се, че е така и за това ние те уважаваме тук!!!
Не разбрах нещо за локомотива...
Ако са закупени от търговеца - съвсем няма защо да се притесняваме - рано или късно ще се продадат тези десет бройки!
Най-малкото, че тепърва има прохождащи хобисти...особено след пускането на серията стендови модели "Световните локомотиви".
Ако е взет на консигнация (щом ще се връща) какъв е проблема да стои в търговеца? Така или иначе парите се "усвояват"
след продажбата на серията или на всяка отделна бройка - въпрос на договор, в крайна сметка между търговец и производител.
Само при Тихомир, консигнацията не е в усвояване на пари, ами на нови модели...ама там нито Тишо е търговец, нито оставилия
модел за продажба, е производител.
Не стана ясно от какъв зор, тези десет броя ще се връщат за пребоядисване?
Може би трябва все пак да се даде някаква информация от страна на търговеца.
...не че това ще промени много нещата, тоест едва ли ще се продадат мигом тези десет бройки.
Нито стана ясно кой от Н0бистите не си е купил такъв локомотив (
) шегичкаааа
,
пък и още по-малко има яснота кога и от кого е пуснат в продажба този модел (поне за мен - ама аз съм чеТТник
)
Да, видях го по снимки от клубни срещи и горди притежатели, но дори не знам цената му.
Ако беше в ТТ - тогава бих си купил и аз, като това не е оправдание, а изясняване на елементарен факт.
Но да го купувам без да ми е нужен, само за да подкрепя нещо, някои си или всички - това е жест,
които тук не е приет да се прави, независимо точно за каква подкрепа става въпрос.
(имаме подобен случай който малко се поизопачи и добре поне, че остана нещо от нея - първия "клубен" локомотив
на КЖМБ)
Не стана ясно и клуба с България в името си какво е направил (разберете ме правилно - наистина не знам) и
защо се е стигнало до такова повдигане на въпроса от Миро. Продавача съгласен ли е с така поставения въпрос или
просто Миро, както винаги казва това което му е на сърце?
Миро, пишеш да забравим за други локомотиви от наши серии...
Ами нима някои производител да ни е обещавал такива неща???
Изкупихте (за жалост аз си го правя сам в ТТ) всички румънски "Одисей" за да си направите
българската серия на 06!!!! Кой ви благодари, подкрепи или обеща нещо в тази връзка.
Що летите в облаците като малките деца????
Ако Иво направи такъв пробив с италианската фирма, то не е правило, а по-скоро абсолютно изключение.
Дори след неимоверните усилия които положи, какво - да не би нещо да са му обещали насреща???
Разберете ме правилно, не е лошо да има повече такива хора като Иво и родолюбци като всички нас,
както и отзивчиви фирми като А.С.М.Е (или там както се пише) НО ТОВА НЕ РЕШАВА ВЪПРОСА РАДИКАЛНО,
ПО ПРОСТАТА ПРИЧИНА ЗА ГОЛЕМИНАТА НА НАШИЯ ПАЗАР.
Тук в България състоянието е следното (мои проучвания):
- хобисти (от пет мащаба) около 55-60 човека.
- активните в три форума и половина - около 35-40 човека.
- симпатизанти, които някои ден може да станат хобисти - още около 20-тина човека.
- търговци на влакови модели - 5/6 човека (магазини, сайтове и хобисти - оплитат се малко категорийте).
Това е "огромен" пазар и за да продават и правят български модели, фирмите производителки се избиват и
дават подкупи на много високо ниво!!!!!!
Смешно, саркастично и тъжно - но това е за съжаление истинското положение на пазара у нас.
Това не е маркетингово проучване, а проста сметка "от коляно".
Ако има 40 локомотива на DB-SCHENKER, търговеца който е продал 30 броя трябва "да бие капа у земя!".
Щот това са си 75 % - направо страхотни проценти за пазара и модела.
А ако иска 100 % усвояемост - да слезне от балона и да потърси други начини в реалността.
Хвала че имаше такива направени локомотиви, но това е вече "запълнен" пазар в Н0.
Да не пропускаме че сме в криза, цената не е по силите на всеки желаещ и т.н.
Не ми е работа да давам съвети, но на първо четене се сещам веднага два:
1. Помислено ли е за разсрочено плащане? Дори големите вериги магазини го правят...
може би има все още Н0бисти които биха го пожелали, но не могат да го купят веднага?
2.Този локомотив е "екзотика" на големите моделни пазари. Може би подобно на "екзотичната" 46-ца,
ще се продава успешно там - все пак това са само десет бройки.
Може би трябва да се помисли и трети вариант...но това си е работа на търговеца,
а не на разни форумни дебати отиващи към "за" и "против" българското в нашия моделизъм!