Автор Тема: Видеоклипове на истински влакове  (Прочетена 537246 пъти)

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #510 -: 17 Февруари 2011, 08:48:55 »
Чиста шега!, просто расъжденията са излишни... и то много умело направена  ;D :lol: :haha:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #511 -: 17 Февруари 2011, 09:32:09 »
http://www.youtube.com/watch?v=7QoNL_yf62A

ЖП епизод от френския филм Човекът - звяр (1938) - La bete humaine с големия френски актьор Жан Габен /в ролята на старшия машинист на парния локомотив/. Става въпрос за френските железници от втората половина на 30-те години на 20-и век, действието е по линията Париж - Хавър.

Впрочем, има много интересен и "нереалистичен" начин за зареждане на вода по време на движение. Поради годината на филма смятам, че е безсмислено да се спори дали има ефекти, компютри и машинации и дали не е било така в действителност...  :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #512 -: 17 Февруари 2011, 09:48:41 »
Много интересно зареждане с вода наистина! Колко ли "качват" така?
Ама за какви ефекти говориш, като той е само един!?
Кадрите с актьорите, са снимани в студио с екран отзад - дори в тубата си личи...
и това е тимпично за киното от онова време. Дори извън холивуд.
 ;D

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #513 -: 17 Февруари 2011, 10:35:26 »
Не знам откъде ти дойде тази гениална идея с екрана отзад, но:
1. Защо артистите залитат от клатенето на локомотива - особено сцената в тунела, където помощникът си пали цигарата. Или явно има 200-300 яки статисти да клатят целия локомотив ли?
2. Защо когато някой се покаже навън, го вее вятъра?
3. Защо трябва задният фон също да е на фокус, когато първо той хвърчи отзад, второ - целта е да се покаже близката сцена на управлението? Елементарно - снимачната техника толкова позволява в онова време...
4. Снимките на движещия се локомотив също ли са на фон на екран?
5. Може да има отделни кадри с такъв "ефект", но аз поне забелязах чак в края на филма, когато Габен скочи от локомотива на пълна скорост. Там си личеше, че е монтаж...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #514 -: 17 Февруари 2011, 11:33:43 »
Не искам да влизам в излишни спорове, но не е лошо да се поинтересуваш,
преди ерата на компютрите, какво значи "снимачна рампа" (също и как се е задвижвала),
"снимачен павилион" и другите снимачни техники от онова време.
Ако Джордж Лукас не беше заснел първите три серий на "Междузвездни войни" именно по тази технология,
може би навлизането на компютърната техника във филмопроизводството щеше да се поотложи с поне още пет години.
Но Лукас направи и невъзможното при снимането в павилион и върху рампа и той бе последният снимал така,
(как мислиш е заснета сцената със спидерите когато издирват хан Соло след снежната бура????? Кадър с пилот от към гърба му в кабината, а от пред се люлее снежния пейзаш над който "пикира" спидера????)
та практически никой повече не се и опита да снима батални сцени с такава техника.
А пък самият Лукас вложи парите които спечели (още от първият показан епизод)
 именно в компютърната фирма направила го всъщност богат (като част от Лукасфилм по-късно  :spiteful:)
тъй като всички знаем, че поради недоверието на продуцентите в успеха на филма,
 авторските права са си негови и до ден днешен.

1.Артистите залитат именно защото го умеят (това е част от професията им) и защото наистина снимачната рампа се клати (в добавка и "друсането" на заснемащата камера) и не е нужно статисти да клатят истински локомотив - просто един електродвигател с ексцентриков механизъм люлее (най-вероятно дървения) локомотив.
2.Вятър срещу машинистите не духа от духачите наоколо :spiteful: ...а от най-обикновен вентилатор (е малко по-голям е, щото е от реквизита на снимачния павилион). :yes:
3.Задния фон е на фокус  тъкмо защото се прожектира на екран. А ако е снимано на живо, фона не само че няма да е на фокус, тъй като осветеността вътре в кабината и навън ще е различна, но ще е и размазан. Блендата на камерата ще е отворена спрямо вътрешността на кабината и съответно външният фон ще губи не само фокус но и рязкост.
Но най-очевадното при заснемането по такъв начин (с прожекционен екран) зад актьорите е самата светлина, която струи от екрана и която светлина, подчертава кантовете на фигурите които се намират между камерата и екрана. Това трудно се скрива и в тези кадри (както казах и в тубата дори) и си личи много добре.
4.Снимките на движещият се локомотив не са на екран и разбира се, че са снимани на живо (то тогава си личи - камерата е неподвижна на борда на локомотива например) и точно "мешавицата" от живи и студийни кадри те заблуждава добре (явно).
Не напразно наградата "Оскар" за монтаж и филмово майсторство не е от ...компютърната ера, а мнооооого по-отдавна.
5.Сам казваш, че това е монтаж...

В подкрепа на което само ще ти кажа да се загледаш в размерите на кабината....
1.Когато в кадър са двамата актьори, камерата и там където трябва по принцип да е тендера и то малко по-високо (върху липсващите в действителност въглища), за да гледа надолу към заснеманата сцена. Така не се вижда голяма част от локомотива (то предницата му свършва малко зад газови горелки дето имитират пеща) и съвсем малка част от екрана пред декора. Светлината от екрана не влияе толкова силно на сцената, защото тя е само по края на кадъра и има за цел да ти покаже някакво движение (на влака напред) но не и някакъв пейзаж , защото акцента е сцената с работещите актьори (тук се сещам че едва ли са карали курс за машинисти!!! :haha:).
2.Обаче когато в кадър е само единият или другият акьор, то кабината е доста по-широко, просто защото зад гърба на заснемащата камера е демонтирана стената на кабината от декора. Тоест ако снима с кадър към десният борда на кабината, камерата е на мястото на стената от левия борд и обратното.
3.Никой не може да ме убеди, че освен камерата, оператора и помощника... :scratch_ones_head: + режисьора и асистента му, са натоварани и купчина генератори и прожектори които осветяват така добре сцената в кабината при която се развива действието!!! Ах да и да не забравяме още двама - актьорите в кадър!!! :lol: :lol: :lol:

Стана голям въпрос, но не желая да споря с никого.

Въпроса ми всъщност беше:
Някой знае ли да е имало някъде по света (ако не е само във Франция) такива "канали"
за зареждане с вода по време на движение??????????

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #515 -: 17 Февруари 2011, 11:40:10 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=368.msg54452#msg54452 date=1297927929

Впрочем, има много интересен и "нереалистичен" начин за зареждане на вода по време на движение. Поради годината на филма смятам, че е безсмислено да се спори дали има ефекти, компютри и машинации и дали не е било така в действителност...  :drinks:

Не Венци, това не е монтаж. Действително по онова време в Англия са зареждали по този начин експресните локомотиви. В някои участъци по линията между двете релси е имало канал пълен с вода, в който е потапян ръкав, който черпи от водата. По този начин са спестявали време за спиране и зареждане по гарите. Това се отнася най-вече за експресни влакове, пътуващи от една крайна гара до друга, без да спират по трасето. По-късно това зареждане е изоставено поради слабата ефективност. А и дизеловата и електрическа тракция е измествала все повече парната.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #516 -: 17 Февруари 2011, 13:52:50 »
Жоро, аз не казвам, че е монтаж... Пламен твърди такива неща... Нещо обърка май...  :pleasantry: Сцената с монтажа е съвсем на друго място, не е в показания клип. Реално това е самото начало на филма, а сцената с явния монтаж е на края на филма. Както и да е...  :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #517 -: 17 Февруари 2011, 14:17:58 »
Хораааа, нещо не стопляте...
монтаж е целия клип в тубата, просто защото така са се снимали филмите по онова време.
А че са съществували такива канали за зареждане на вода, Жоро го потвърждава!
Но  никой няма да поварва, че при снимането на филма тази техника е ползвана, защото и филма е сниман по съвсем друг начин.
В крайна сметка самите железници са изоставили тази техника и е съвсем логично тя да не е била ползвана при снимките на филма нали!
Така че омешахте две различни неща:
1.начина на снимане на филма.
със
2.наличието на такава технология за зареждане с вода.

съгласно двете точки отгоре -мойто мнение е:
1.Абсолютен монтаж (малка част от аргументите съм изложил по-горе).
2.Явно такава техника за зареждане е съществувала (щом е влезнала в сценария на филма).

Ферщееен зи?!!!!!!!!!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 :drinks: :drinks: :drinks:
« Последна редакция: 17 Февруари 2011, 14:19:46 от pach »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5622
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #518 -: 17 Февруари 2011, 14:27:30 »
Стана от мухата слон! По-важното в случая е, че видяхме оригинален начин да се зареждат парните локомотиви с вода, без това да налага спиране на самия локомотив и нарочен кран за пълнене. Пък доколко е била ефективна техниката, експлоатацията се е произнесла.
А иначе клипчето е готино! Най ме изкефи депото и дузината парни локове, чакащи да им се възложи някой влак или току що прибрали се от някоя тежка вертушка, примерно...  :spiteful:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #519 -: 17 Февруари 2011, 14:31:20 »
Мен най-много ме изкефи как се разбират без да си говорят.  :good:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #520 -: 17 Февруари 2011, 14:36:02 »
Цитат на: optron link=topic=368.msg53680#msg53680 date=1296724110
Все пак, дизеловите локомотиви не се различават особено по принцип на действие от дизеловите автомобили например ...
http://www.yapfiles.ru/static/play.swf?st=vMDAxODM0Mjgtc172
Ама дали наистина може да се запали така, не знам ...
Това е напълно възможно!  Преди години в списание ЖПТ имаше статия с разработена схема за 06та серия.Добавени бяха няколко контактора и кабелаж.На живо незнам да е осъществен проекта.
  Яд ме е че из между многото броеве немога да намеря статията.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #521 -: 17 Февруари 2011, 15:29:59 »
http://www.vbox7.com/play:846929ea

 Така се прави когато неще да пали :haha: !

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5622
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #522 -: 17 Февруари 2011, 15:40:29 »
Ама гледам - успя накрая!  :lol: :good: :clapping:
« Последна редакция: 17 Февруари 2011, 15:57:05 от Vlado »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #523 -: 17 Февруари 2011, 15:43:47 »
Да, ама забрави да прибере манивелата :prankster:

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Видеоклипове на истински влакове
« Отговор #524 -: 17 Февруари 2011, 16:06:41 »
Миро това ти ли си  :mda: кога най накрая ще разбереш че електровоза работи на ток не на нафта :sarcastic: