Чл. 61, ал. 7 е по-относима към случая - локомотивът работи в повече от една държава и е достатъчно да се регистрира само в една. Днес е тук под наем, утре е другаде.
Това трябва да се провери в договора за наем. Тази хипотеза е приложима само, ако локомотивът се експлоатира едновременно на територията на две държави членки на ЕС. Ако за срока на договора се експлоатира само на територията на България - чл.61, ал.8 от Наредбата е категоричен - ползвателят (т.е. в случая наемателят) на превозното средство подава необходимите данни, които се вписват в НРВ от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация".
В тази връзка съществуват различни варианти за ползване на тягов подвижен състав. Напр. възможно е ползването на локомотива да е на основание договор за финансов лизинг ( собственикът е най-често банка или финансова институция, а ползвателят - жп превозвач), договор за наем, който може да бъде и по-дългосрочен (до 10 години) и пр.