Автор Тема: Защо не ми писаха 6 на изпита по парни локомотиви-инж. Константин Иванов  (Прочетена 17378 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Не е бил развит, при нулево положение на кулисната щанга и подаване на пара, 50-ката тръгва на заден.
« Последна редакция: 24 Февруари 2012, 23:10:51 от widowmaker »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
Въпросът е защо в единия случай компресията затваря регулатора, а в другия го отваря?

При средно положение на кулисата лостът на предварението не движи достатъчно шибърите, за да отворят паровпускащите отвори. Ако локомотивът тръгва при това положение, значи му е разстроено пароразпределението. А и не се споменава локомотивът как е бил обърнат, за да кажем дали се е движил на заден или преден ход.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Локомотива се е движил на преден ход ,от Ихтиман към Мирово.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
В разказа който съм чел, локомотивът е изпуснат по надолнището Владая-Горна Баня. Ръчагът е на положение "център" и скоростта вече надминава 90 км/ч, когато персоналът предприема мерки за спиране с контрапара. В кабината са били 4-ма, като единият е въртял ръчага, а тримата заедно са държали регулатора отворен, защото компресията го е затваряла.
Тук, обаче, ръгагът най-вероятно е бил развит на заден ход, а регулаторът затворен. Когато машината тръгва по надолнището, буталата действат като компресор, и колкото повече се е увеличавала скоростта, толкова повече се е увеличавало налягането на този компресор, докато накрая това налягане е отворило регулатора.
Ицо, кажи какво е станало с този локомотив!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
И в двата случая ръчагът трябва да е бил развит в обратна на надолнището посока.
При случаят на Валдая - нарочно с цел спиране с контрапара, при случаят от Мирово - защото локомотивът последно се е движил нагоре.

Също така при затворен регулатор, дори при развит ръчаг, би трябвало шибърите уравнители (ако локомотивът е бил съоръжен с такива) да са заели безпарно положение, което пък изключва компресия от цилиндрите. Трябва мисля да се уточни дали машината е била с шибъри-уравнители.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
  Локомотив 14.08 е бил с напълно изправен парен регулатор. След като се откачва от влака на който е помагал, Димитър Стрински се връща по съседния коловоз пред приемното здание на гара Немирово. Машината е била оставена с ръчаг обърнат на заден ход, така както е маневрирал, с затворени цилиндрови крани, без задържана някоя от спирачките, или само с допълнителния кран-машинист, колкото да спре, но всички знаят, че допълнителната спирачка се изтощава бързо. Стрински и огняра слизат и отиват при дежурния ръководител. Вероятно още докато се качват по стълбите и излизат на терасата машината е потеглила, отначло бавно, но те не са се огледали за да я видят навреме.
       За един локомотив, добре загрят и раздвижен в това горещо време, който току-що е возил влак, с добре смазани механизми, оставен както се описа по-горе, е достатъчна и най-малка неравност на коловоза за да се придвижи сам от собствената си маса. Неравността на коловоза е способствала да тръгне към Ихтиман, но ако неравността е била обратно, щеше да тръгне към Костенец. Просто късмет, защото ако беше – към Костенец, случката сигурно нямаше да завърши така леко.
       След излизането от стрелките на Немирово 14.08 попада веднага в надолнище 20 ‰. Профилът в план е благоприятен за по-голяма скорост и след 1 – 1,5 км  машината (с най-голяма допустима скорост 80 км/час) веро-ятно е развила  90 – 100 км/час. От значителното сътресение, което се е получило при тази екстремна за 14.08 скорост, напречната съставляваща сила G1, от масата G на регулаторния лост, е добила такава стойност, че регулаторния лост се е придвижил на тласъци, малко по малко , по посока  на  синята  стрелка, а  с  това  се  е повдигнал и...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------R

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
misan-eee ай че ми се спи :lazy:,много ...plsss :blink: :blink:  Не знам,за  liro смея да твърдя,че казва верния отговор.Ама за изпит пък ...много дълго за разказване ми изглежда....бати и локомотива,за първи път я чувам тази история!

Gogo55

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Не е уточнено като се е върнал дал е спрял точно на мястото си?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Случката е разказана без пикантните пдробности, аз съм я слушал преди доста години от машинист, което предполага да е леко доукрасена до такъв един вариант:

Когато двамата виждат, че машината е изчезнала, веднага се досещат какво се е случило и ... помощникът тръгва да я гони надолу. Тичал, тичал и когато вече се уморил доволно, по някое време какво да види, пущината сама се връща нагоре  :swoon: Скороста не била голяма и преценил, че ще успее да се качи в движение, засилил се, но ... с въха на пръстите само успял да докосне дръжката, не успял да се хване ... освен каталясал, вече и ядосан тръгнал да тича обратно нагоре. А горе какво се случва, всички са на тръни и накрая ... "хепи енд" гледат машината цяла целеничка да се връща в гарата! ГОЛЯМ късмет, всичко приключи благополучно, няма поражения, всички са живи и здрави!!
 "Да, да, ама не", машината идва до тях и без да намалява започва да ги подминава, виждат вече, че тя всъщност е без помощника вътре ... Тогава някой от всички там, не помня кой, изтичва и някак успява да се качи ... и да я спре!

Лиро, Лиро

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: liro4605 link=topic=3686.msg73904#msg73904 date=1330119136
 ... Машината е била оставена с ръчаг обърнат на заден ход, така както е маневрирал, ...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------R

Да ама кой завъртя тирбушона на преден ход?  Ръчагът си е бил оставен на преден ход, или по-точно в посоката на пристигане в Ихтиман. А лостът за "газта" си е паднал надолу, до средата, което за сама машина е достатъчно да я върне обратно по баира.
« Последна редакция: 25 Февруари 2012, 08:09:43 от mitko0888 »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Цитат на: liro4605 link=topic=3686.msg73904#msg73904 date=1330119136
 .... е добила такава стойност, че регулаторния лост се е придвижил на тласъци, малко по малко , по посока  на  синята  стрелка, а  с  това  се  е повдигнал и...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------R

Цитат
.......малкият  клапан на парния регулатор „Вагнер”, разположен в парния дом на котела. Отварянето (повдигането) на малкия клапан означава самоотваряне на големия клапан на регулатора и парата от парния дом на котела, през сухопарната тръба, през прегревателя и паровходните тръби, навлиза в пароразпределителните шибъри. По това време пароразпределението на локомотивите серия 14 става със шибъри-уравнители система  Карл Шулц, известни у нас още като шибъри „Николай”. Докато не постъпва пара в тях те действат като уравнители, така че осигуряват безпарния ход и машината от надолнището е увеличавала скоростта си безпрепятствено. Когато парата нахлува в шибърите, от нейното налягане подвижните части на шибърните тела преодоляват силата на пружините, които се намират там и прекратяват условията за безпарен ход. Шибърите започват да действат като парораз-пределители и понеже ръчагът е обърнат на заден ход парата започва да постъпва в цилиндрите срещу движението на буталата. Получава се процес, който в курсовете за машинисти на парни локомотиви се изучава като „спиране с контра пáра” и който процес се употребява в краен случай, когато по друг начин не може да се спре парният локомотив или влакът возен от парен локомотив.
     В случаят с 14.08 става същото, но понеже регулаторът е едва отворен и количеството на постъпващата пара е малко, са били нужни почти 2 – 2,5 километра за да спре машината. Затова селяните, работещи тогава на полето в района на спирка Стамболово, са казали, че локомотивът „не се е спускал бързо откъм Немирово”, т.е. бил е в процес на спиране с контра пáра. А след като е спрял и е тръгнал обратно, пак поради малкото постъп-ваща в цилиндрите пара, са му били нужни около 25 – 30 минути, за да се върне по нагорнището в гара Немирово.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Случаят е изключително интересен , поучителен и съвсем не на последно място образователен.
Защо, обаче при аналогичния случай с 15.24, изпусната между Владая и Горна Баня, компресията се стреми да затваря регулатора, а тук не? Дали зависи от шибър-уравнителите (при 15.24 са Трофимов, а тук са Шулц), ?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Вероятно има значение, че 15.24 е изпусната с тендера напред.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1026
  • Рейтинг: 273
    • bgrail.info
14.08 също е изпусната с тендера напред. По-горе е споменато, че се е движила на преден ход до Мирово.
От значение е и конструкцията на регулатора.
« Последна редакция: 25 Февруари 2012, 19:09:33 от bdz43r »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Локомотива е изпуснат с комина напред и се връща с тендера напред в Мирово.