Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Пощенски, багажни и комбинирани вагони
D2:
Мястото на началника на влака е най-отпред,във фургона,а когато няма фургон в първото купе на пътнически влак.Когато товарен влак има нач.влак и маневристи,същите се возят в задната кабина на локомотива.Това е така,защото нач.влака трябва да наблюдава сигналите по пътя и носи същата отговорност като локомотивната бригада за сигурността на движението на влака.Така,че много правилно си го поставяме фургона най-отпред.
liro4605:
Сори ако спамя но и у нас е имало вагони предназначени за превозната бригада на локалните влакове.Логично защото иначе при парните в будката ще си пречат.Дори при дизеловата тракция бяха останали все още.Спомням си като малък на локалния влак за Панагюрище първия вагон беше двуосен товарен с прозорче.Вътре печка на дърва и въглища и една маса и столове.
Това което Митака казва е така но понякога когато се бърза и ще пречи на маневрата в следващата гара се е слагал по преценка на бригадата.
Сaprycorn:
Въпросът е, че в германските железници има две групи фургони-
Pw (Packwagen)
Pwg (Packwagen gueterzug)
Първите са за пътнически, а вторите за товарни влакове. Митко питаше, защо слагаме товарните фургони начело на пътническите влакове.
IKAR:
Едно време пътническите влакове, които нямаха фургон, имаха най-отпред един от онези вероятно специално произведени кокошарници серия 47, които за разлика от стандартните, имаха в двата края по едно специално по-голямо, с два прозореца, кондукторско купе (в това купе имаше и място за колети).Единият от тези два прозореца, беше издаден навън, както и срещуположния му в коридора, вероятно точно с цел началник-влака да може да следи сигналите. Имаше и вагони от същия тип, при които въпросните купета бяха напълно затворени откъм коридора и не можеше да се види нищо - там заедно с кондукторите имаше и радиопулт, от който говорителка съобщаваше гарите и пускаха музика. При липсата на такъв пулт влаковете се озвучаваха с помощта на един куфар, в който беше монтиран обикновен касетофон за кола и кондукторите си разменяха въпросния куфар - ако знаете що закъснения са станали заради него....
Но още от втората половина на 80-те началниците влак нямат задължение да следят сигналите, съответно нуждата от издадени прозорци отпада. Между другото "музикалното оформление" се състоеше от една-единствена касета, размножена ен на брой пъти, която беше запълнена основно с баба ви Лили, и тук-там Богдана Карадочева, Йорданка Христова, Кичка Бодурова, Борис Годжунов, Панайот Панайотов, Лепа Брена и др. Представете си какво става като на всяко пътуване с експрес или бърз влак трябва принудително да чуеш въпросната касета 4-5 пъти, че и повече.......
nilfe:
Явно, до тук всички говорите за така нареченият Бегляйтваген. А къде стои тогава Факултативния вагон в композицията. Какво му е точното предназначение.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия