Автор Тема: Piko дизелов маневрен локомотив (неизвестен модел)  (Прочетена 10289 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Отварям тема за един "модел" на Пико:



Не ми е извесно да е продаван отделно, освен в състава на стартови батерийни сетове. Нямам идея кога се е появил в главата на ГДР-ските гении - някъде около 70-те години. При мен се търкаля около една година и все му се канех, но сега му дойде времето - пълна промяна, поне отвътре, може и отвън.

Първата работа беше да му изработя ново задвижване. Използвах рама от Е69, пластмасово производство. За двуосни локомотиви е задължително да има известен вертикален луфт в едната ос, както си е и оригинално 69-ката - лявата ос на снимката. Втулката в рамата е "разтеглена" и това позволява оста да поема неравности в релсите и преминаването на стрелки. Трябва обаче да има притискащи надолу пластинки - най често то токоснемането. Тъй като локомотивът е за маневрена дейност скоростта му трябва да не е особено висока. Редукторът стана с предавателно отношение 1: 27.50. Моторчето е "ново" Пико, при този редуктор се товари само от триенето в зъбните колела. При "9 часа" на трафа, около 10 волта при ток под 60мА, развива 8000 оборота. Маховикът е свален, отиде на Людмилата: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3666.msg73409.html#msg73409. На втората опашка има втори червяк за задвижване на втората колоос. За съжаление така задвижването стана малко по-шумно от очакваното, но за този "модел" е приемливо.

Малко карантии:


В основата на моторчето остана място за 4-5 мм оловна плочка - около 20 грама. Цялото задвижване по размери отговаря точно на Е69, на тази снимка е за проба с колела със спици.



Наложи се да изработя един съндък под рамата. За сега е в този вид. Като му измисля външния вид може и да го променя малко.
Общ вид:



« Последна редакция: 04 Март 2012, 21:11:36 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Както се вижда на горната снимка на мястото на фаровете има дупки (или отвори). Много добре се събраха ЖЪЛТИ дифузни светодиодчета, с леко препилване според размера. Схемата е класическа: 5V LVD стабилизатор за постоянна сила на светене, два по 1кОм за долните светлини, 470 ома за горния фар. На него има и една допълнителна прозрачна пластмасичка отпред. Всичко отпред отвътре е боядисано в черно. Светлините станаха страхотни.



Сложил съм и куплунг за жиците, имаше нужното място.
В горната част на корубата се събраха почти 100 грама олово! Получи се общо тегло 175 грама - колкото и на Е69 с пластмасовата рама. Както се вижда от снимките вече за втори път използвам горещ силикон за такива крепежи - никакъв проблем! А видях че и на най-новото Пико ВСИЧКО се крепи с горещ силикон, при мен са само тежестите и жиците. Всичок други ми е на винтове и гайки.



При най-малкото напрежение на трафа - скорост от 15км/ч. 45 мА, 1800 оборота на мотора. С друго захранване ще тръгне по-добре. Номинална скорост около 65 км/ч при 10 волта и под 60 мА. На предните колела има около 105 грама, почти 70 на задната ос.

Следва (някой ден):
Светлините отзад (това ще стане лесно и бързо).
Интериор (има достатъчно място), а и кабината е с добра видимост.
Ще пробвам и подновяване на дограмата - стъкла, рамки.
Малко детайли отвън - свирки, дръжки и т.н.
« Последна редакция: 04 Март 2012, 21:02:30 от mitko0888 »

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Браво  :clapping: Харесва ми  :good: Станало е много сполучливо  :ok:
Някой ден може да подложа и моя на подобна пълна промяна :)
Успех с бъдещите козметичните промени.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

      Трябваше да му туриш фАулхАбер мОтор за 60 кинта ...        

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: CaLLlo link=topic=3704.msg74523#msg74523 date=1330979565

      Трябваше да му туриш фАулхАбер мОтор за 60 кинта ... (Image removed from quote.)  (Image removed from quote.)     (Image removed from quote.)

Не можах да намеря! Иначе съм навит на една двуосна 80-ка да сложа някакво сериозно моторче, може и безколекторно, или поне без арматура  :search:

А това на Пико-то отвътре си е голА водА. Идеално се връзва с дизелчето!



Освен това има и електроника:



« Последна редакция: 05 Март 2012, 22:58:41 от mitko0888 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Доколкото знам, такъв дизел не съществува. А иначе по разни руски сайтове съм виждал нещо, което прилича на това, но никога не съм се задълбочавал кой модел е, коя серия е  и тн. Иначе, много готино става преработка! Евала! 

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Мите, виж как аз съм си боядисал и състарил моето дизелче  :)


 :hi:

П.П. Не се вижда, но лайсните отзад съм си посребрил  :) :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Добре, добре ...  :good:

Ако не възразяваш - малка забележка: по-тъмните участъци обикновено са във вдлъбнати места, непоследствено до и покрай вътрешни ръбове и други подобни. При теб - виж горе до вентилатора - на мястото, което си потъмнил, трябва да е по-скоро олющване на боята, а това тъмното да е по самия вътрешен ръб.

Пробвай се следващия път като първо мацаш с по-тъмното, после веднага бършеш част от него. Така тъмното остава в дупките, а не дупките да остават чисти и тъмното да е до тях.

Гледам че си надупчил за осветление. Помисли си как ще вържеш диодите, за да може да светят еднакво при всякакви скорости.  :stop:
« Последна редакция: 13 Март 2012, 08:46:14 от mitko0888 »

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Тъмното не е проблем- използвам графит, винаги мога да го -- изтъркам -- с гума.
Диоди и такива неща няма да правя.. нямам ходовата част, счупи се.  :(

 :hi:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Малко раздвижване по темата:

Светлини от страна на кабината (май се води "отзад"). Трите с еднакви светлинни характеристики, съответно с еднакъв ток на трите диода:



И в действие:



Добавени са и по един кондензатор за стабилизаторите. Уж ставаше и без него, ама е добре да ги има! Иначе "стабилизаторът" работи както той си знае.
На снимките светлините винаги са странни, но на живо изглеждат точно както си ги представях на малък мръсен маневрен локомотив. Памет няма, защото предвиждам постоянно превключване и движение в двете посоки. Поради голямото преводно отношение се очаква да не го движа с 3 до 5 волта, а след 5V свети постоянно и стабилно.

И по случай на великденските празници - чисто нова престилка, с много повече детайли по нея, както и пълна промяна на кожухчето - чистак нова комбинация от цветове. Черното е мат с добавено gunmetal сиво, синьото е турско с малко жълто в него. Като се има в предвид размера - около 10 см LUР, боята стана страхотна. Естествено увеличена на цял екран се виждат какви ли не четки и недостатъци, но на живо ме кефи страхотно.



"Едва" ли се забелязва от качеството на снимките, но има ръчно изработени:
- Стълби с допълнително стъпало в четирите ъгъла.
- Дръжки отстрани на кабината, за по-лесно качване, както и хоризнталната греда за преминаване от задната площадка към страничните.
- Не може да се бърника в мотора без да се държиш за нещо.
- Отпред също са от полза две допълнителни дръжки. Там съм виждал да се возят разни хора с байрЯчета. Даже преди месец гледах поне десетина души ангажирани с една маневра, нищо че в немечко това се върши от един човек. (това беше за друга тема)
- Естествено при влизане в кабината (вратата е в центъра отзад) е добре да има парапет на задната площадка.
- Не знам дали сте гледали откачане/закачане на вагони - винаги е удобно да се хванеш за съответната ръкохватка, точно под буферите. Тове се прави най-лесно от всичко, но според мен отваря страхотно локомотивчето. Предвижда се размножаване и на други модели.
Всичко това - 29 отделни части за 17 детайла, както и свободното време от два дни (т.е. няколко часа труд).

Спирачните маркучи са фабрични - такива поне се продават. На 41-цата пробвах и с малко червено на крановете, но тя си е като за изложба. Тук червено може и да няма.

Свирките трябва да имат дупки, иначе не се чуват.

Успях да си сглобя и две колооси с прилична геометрия, с приемливо биене на колелата - под 1 мм. За целта обаче употребих общо 6 колооси! Сега вече движението е доста реалистично, поклащането е според релсите и стрелките, а не в такт с обиколката на едно колело. Малко боя също им дойде добре - на колелата е гореспоменатия мат, на ръбоветне на бандажите - една специална лъскава тайна.  

Поради завидните ходови качества от двете страни остават стандартните пиковски закачалки. За винтов спряг е предвидено място, но засега не се предвижда да се използва.

Малко детайли:



Естествено най-накрая (вместо в началото)) потърсих и оригинала на този пиковски модел. Както е известно такъв няма, но пък има подобни, от които са взети съответните детайли:



Остана интериора - за него няма проблеми.
Остана и дограмата - тогава ще оправя и боята по рамките, която сега не е много за гледане.
« Последна редакция: 15 Април 2012, 17:00:42 от mitko0888 »

JesusBlack14

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Ухаа!!! Евала Мите!!!  :good: :good: :good:

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
 :hi: Човек има ли мерак, прави чудеса!  ;)

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
mitko0888, сега се сещам, че някъде из форума има линк за сайт на който са показани всички модели на локомотиви (от дни търся и не го намирам). Там най - отдолу е показан моделът на въпросното локомотивче с ластиците. Когато бях в този мащаб имах сета с двете оранжеви вагонетки - голяма игра падаше!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2388
  • Рейтинг: 978
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Цитат на: TheJackal link=topic=3704.msg76584#msg76584 date=1334572283
mitko0888, сега се сещам, че някъде из форума има линк за сайт на който са показани всички модели на локомотиви (от дни търся и не го намирам). Там най - отдолу е показан моделът на въпросното локомотивче с ластиците. Когато бях в този мащаб имах сета с двете оранжеви вагонетки - голяма игра падаше!


Цък тук!

Там са само DR. Има  и по-хубави сайтове със снимки на модели.
Виж и тук.
« Последна редакция: 16 Април 2012, 14:29:16 от mitko0888 »