Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Piko дизелов маневрен локомотив (неизвестен модел)

(1/4) > >>

mitko0888:
Отварям тема за един "модел" на Пико:



Не ми е извесно да е продаван отделно, освен в състава на стартови батерийни сетове. Нямам идея кога се е появил в главата на ГДР-ските гении - някъде около 70-те години. При мен се търкаля около една година и все му се канех, но сега му дойде времето - пълна промяна, поне отвътре, може и отвън.

Първата работа беше да му изработя ново задвижване. Използвах рама от Е69, пластмасово производство. За двуосни локомотиви е задължително да има известен вертикален луфт в едната ос, както си е и оригинално 69-ката - лявата ос на снимката. Втулката в рамата е "разтеглена" и това позволява оста да поема неравности в релсите и преминаването на стрелки. Трябва обаче да има притискащи надолу пластинки - най често то токоснемането. Тъй като локомотивът е за маневрена дейност скоростта му трябва да не е особено висока. Редукторът стана с предавателно отношение 1: 27.50. Моторчето е "ново" Пико, при този редуктор се товари само от триенето в зъбните колела. При "9 часа" на трафа, около 10 волта при ток под 60мА, развива 8000 оборота. Маховикът е свален, отиде на Людмилата: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3666.msg73409.html#msg73409. На втората опашка има втори червяк за задвижване на втората колоос. За съжаление така задвижването стана малко по-шумно от очакваното, но за този "модел" е приемливо.

Малко карантии:


В основата на моторчето остана място за 4-5 мм оловна плочка - около 20 грама. Цялото задвижване по размери отговаря точно на Е69, на тази снимка е за проба с колела със спици.



Наложи се да изработя един съндък под рамата. За сега е в този вид. Като му измисля външния вид може и да го променя малко.
Общ вид:



mitko0888:
Както се вижда на горната снимка на мястото на фаровете има дупки (или отвори). Много добре се събраха ЖЪЛТИ дифузни светодиодчета, с леко препилване според размера. Схемата е класическа: 5V LVD стабилизатор за постоянна сила на светене, два по 1кОм за долните светлини, 470 ома за горния фар. На него има и една допълнителна прозрачна пластмасичка отпред. Всичко отпред отвътре е боядисано в черно. Светлините станаха страхотни.



Сложил съм и куплунг за жиците, имаше нужното място.
В горната част на корубата се събраха почти 100 грама олово! Получи се общо тегло 175 грама - колкото и на Е69 с пластмасовата рама. Както се вижда от снимките вече за втори път използвам горещ силикон за такива крепежи - никакъв проблем! А видях че и на най-новото Пико ВСИЧКО се крепи с горещ силикон, при мен са само тежестите и жиците. Всичок други ми е на винтове и гайки.



При най-малкото напрежение на трафа - скорост от 15км/ч. 45 мА, 1800 оборота на мотора. С друго захранване ще тръгне по-добре. Номинална скорост около 65 км/ч при 10 волта и под 60 мА. На предните колела има около 105 грама, почти 70 на задната ос.

Следва (някой ден):
Светлините отзад (това ще стане лесно и бързо).
Интериор (има достатъчно място), а и кабината е с добра видимост.
Ще пробвам и подновяване на дограмата - стъкла, рамки.
Малко детайли отвън - свирки, дръжки и т.н.

BaHkaTa:
Браво  :clapping: Харесва ми  :good: Станало е много сполучливо  :ok:
Някой ден може да подложа и моя на подобна пълна промяна :)
Успех с бъдещите козметичните промени.

CaLLlo:

      Трябваше да му туриш фАулхАбер мОтор за 60 кинта ...        

mitko0888:

--- Цитат на: CaLLlo link=topic=3704.msg74523#msg74523 date=1330979565 ---
      Трябваше да му туриш фАулхАбер мОтор за 60 кинта ... (Image removed from quote.)  (Image removed from quote.)     (Image removed from quote.)

--- Край на цитат ---

Не можах да намеря! Иначе съм навит на една двуосна 80-ка да сложа някакво сериозно моторче, може и безколекторно, или поне без арматура  :search:

А това на Пико-то отвътре си е голА водА. Идеално се връзва с дизелчето!



Освен това има и електроника:



Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия