Малко раздвижване по темата:
Светлини от страна на кабината (май се води "отзад"). Трите с еднакви светлинни характеристики, съответно с еднакъв ток на трите диода:

И в действие:

Добавени са и по един кондензатор за стабилизаторите. Уж ставаше и без него, ама е добре да ги има! Иначе "стабилизаторът" работи както той си знае.
На снимките светлините винаги са странни, но на живо изглеждат точно както си ги представях на малък мръсен маневрен локомотив. Памет няма, защото предвиждам постоянно превключване и движение в двете посоки. Поради голямото преводно отношение се очаква да не го движа с 3 до 5 волта, а след 5V свети постоянно и стабилно.
И по случай на великденските празници - чисто нова престилка, с много повече детайли по нея, както и пълна промяна на кожухчето - чистак нова комбинация от цветове. Черното е мат с добавено gunmetal сиво, синьото е турско с малко жълто в него. Като се има в предвид размера - около 10 см LUР, боята стана страхотна. Естествено увеличена на цял екран се виждат какви ли не четки и недостатъци, но на живо ме кефи страхотно.

"Едва" ли се забелязва от качеството на снимките, но има ръчно изработени:
- Стълби с допълнително стъпало в четирите ъгъла.
- Дръжки отстрани на кабината, за по-лесно качване, както и хоризнталната греда за преминаване от задната площадка към страничните.
- Не може да се бърника в мотора без да се държиш за нещо.
- Отпред също са от полза две допълнителни дръжки. Там съм виждал да се возят разни хора с байрЯчета. Даже преди месец гледах поне десетина души ангажирани с една маневра, нищо че в немечко това се върши от един човек. (това беше за друга тема)
- Естествено при влизане в кабината (вратата е в центъра отзад) е добре да има парапет на задната площадка.
- Не знам дали сте гледали откачане/закачане на вагони - винаги е удобно да се хванеш за съответната ръкохватка, точно под буферите. Тове се прави най-лесно от всичко, но според мен отваря страхотно локомотивчето. Предвижда се размножаване и на други модели.
Всичко това - 29 отделни части за 17 детайла, както и свободното време от два дни (т.е. няколко часа труд).
Спирачните маркучи са фабрични - такива поне се продават. На 41-цата пробвах и с малко червено на крановете, но тя си е като за изложба. Тук червено може и да няма.
Свирките трябва да имат дупки, иначе не се чуват.
Успях да си сглобя и две колооси с прилична геометрия, с приемливо биене на колелата - под 1 мм. За целта обаче употребих общо 6 колооси! Сега вече движението е доста реалистично, поклащането е според релсите и стрелките, а не в такт с обиколката на едно колело. Малко боя също им дойде добре - на колелата е гореспоменатия мат, на ръбоветне на бандажите - една специална лъскава тайна.
Поради завидните ходови качества от двете страни остават стандартните пиковски закачалки. За винтов спряг е предвидено място, но засега не се предвижда да се използва.
Малко детайли:

Естествено най-накрая (вместо в началото)) потърсих и оригинала на този пиковски модел. Както е известно такъв няма, но пък има подобни, от които са взети съответните детайли:

Остана интериора - за него няма проблеми.
Остана и дограмата - тогава ще оправя и боята по рамките, която сега не е много за гледане.