Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Цифрово управление - ако може повече инфо?

<< < (2/4) > >>

pach:
Темата както я зададе Христо наистина е за всичко в дигиталното управление ,но това не пречи да се сподели в случая конкретно за ухото като част от дигиталното упр.!
Или утре на срещата !

Vlado:
Утре ще говорим. Аз дори ще взема модула.

CaLLlo:
Ами да, това е ващо устройство LK100 На Ленц !!!
Само че не четете от сайта, че снимките са зле и не им се разбира замисъла, а от пдф-а:

http://www.lenz.com/manuals/modules/lk100.pdf

Много добре са обяснени проблемите и как са решени в случая, даден е и вариянта за локомотиви със заглушка.
Горе-долу нещата стоят така: Имаме изолирано ухо с 2 отрязани релси, устройството е чувствително в тази си изолирана част към напрежението което му се подава от колелата и мигновенно се превключва в правилната посока - това при влизане в ухото; същото се отнася и при излизане от него, като посоката на влизане е произволно, т.е. стрелката няма значение как е. Тук се използве ефекта при дигиталното управление, че посоката на движение се определя единствено от посоката на локомотива, но не и от напрежението на релсите, както пък е при аналоговото задвижване.
Като недостатък е изтъкнато чувствителността на устройството от консумацията на локомотива.
Въпросителната за мен е "Кой обръща стрелката?" - биха могли да изкарат от устройството и управление за стрелката, но предвид унивесалността към която са се стремили - триъгълник, обръщателен кръг и т.н., това не направено, а за универсалност вече съм писал. ;)

Vlado:
При мен има двойка стрелки, които ръчно ще си ги превключвам, защото ако само завърти състава няма да има нужда от устройството, тъй като двата пътя сега са един път,  който завива и се връща наобратно вече като път 2. Ето този кръг ще стане обръщателно ухо:
http://www.railwaypassion.com/files/gallery/org_pic32_948.jpg
Двете стрелки са тези непосредствено след двата моста и се отнасят само за преминаване от път едно към път две.
В случая у-вото задейства само ако композицията я насоча отново към същия път, откъдето е дошла.
С две думи започвам проби, че ако са успешни ще трябва да взимам още един модул за обръщателното ухо в "мазето" на макета.

Vlado:
Ако всичко е О.К., в което не се съмнявам, ще трябва да свържа двете стрелки към таблото и да обърна тока на първи коловоз, за да стане цялата гара един поляритет. Така обръщателното ухо ще действа в пълна степен. После обаче и докато не взема още един модул, ще трябва да възстановя старото положение. Когато сложа и долу модул пропускателната способност на гарата се повишава два пъти, като ще мога да пускам влаци вече дори един срещу друг.
Добре звучи...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия