Автор Тема: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?  (Прочетена 5168 пъти)

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
"MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« -: 27 Март 2008, 15:40:35 »
Имам малка колекция на MARKLIN в която и няколко локомотива :D :D :D Тъйкато, нямам оригинално захранване, съм ги пробвал на PIKOво на ~16V и работят но ....... :o :o :o Знаели някой, как се обръща (по електрически път) посоката на движение?
Вътре видях, че има електромагнит, който като се задейства и я обръща но как става това дистанционно ??? ??? ???
На един от моделите освен това има и по един електромагнит на всеки куплунг за автоматично откачане на вагоните ??? Как действат и те?
Та ако има някой който е работил с тези неща или е чел нещо по въпроса ще му бъда благодарен ако ме светне и мене 8) 8)
« Последна редакция: 27 Март 2008, 15:52:22 от vasko58 »

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #1 -: 28 Март 2008, 10:35:22 »
 ??? ??? ???

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #2 -: 28 Март 2008, 14:16:33 »
За куплунзите - не знам, но за обръщането на посоката става с по-голямо напрежение от трансформатора(като го дадеш вляво, щото скоростта с копчето при тая фирма се променя само на дясно), при подаването на което лампите му светват по-силно и релето превключва.
Най-добре питай Жоро!

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #3 -: 28 Март 2008, 14:22:34 »
Да разбирам! Благодаря много :) Повсяка вероятност и с куплунзите е така! Значи, всичко зависи от трафа :o :o :o

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #4 -: 30 Март 2008, 02:57:56 »
Един акъл от мен:

Вече си разбрал, че лока върви от променливото на трафа но с постоянна висока скорост единствено, щото не можеш да я регулираш. Върви обаче и от постоянното на трафа, но все в една и съща посока накъдето и да завъртиш копчето, е, поне се регулира  ;D
Как се оправя тая бъркотия за да стане нормален хамо локомотив:

1. За токоснемането няма да обяснявам: маха се ската отдолу, изолират се едните колела от другите и токоснемането от ската се премества на тях.
2. Моторът изглежда съвсем обикновен със статор и ротор, но не: статорът има 2 отделни намотки, които се превключват именно от въпросния електромагнит - за напред се включва едната, за назад другата. За да можеш да караш това нещо с обикновенния пиковски трансформатор и в 2-те посоки се прави следното: Избираш едната намотка на статора за твоя единствена намотка и преди нея вклюваш схема грец, другата остава да виси. Има малки грецове, 4 диода в общ корпус и за ток до 1А ще е съвсем достатъчен. Не е препоръчително да лепиш грец от отделни диоди, че много място би заел. И това е всичко!!!
3. Ако така преправеният лок обаче върви наопаки на всички останали локомотиви и в двете посоки, просто трябва да включиш греца към другата намотка на статора!!!

Ти понеже не искаш да преправяш локомотивите на 2-релсова хамо система, а просто да ги караш както са си, но с пиковския траф, то за теб отпада точка 1, но ще трябва да изпълниш 2 и 3! По-лесният вариянт от това е да намериш мерклински трансформатор  ;D
Успех!

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #5 -: 31 Март 2008, 00:35:06 »

Цитат
2. Моторът изглежда съвсем обикновен със статор и ротор, но не: статорът има 2 отделни намотки, които се превключват именно от въпросния електромагнит - за напред се включва едната, за назад другата. За да можеш да караш това нещо с обикновенния пиковски трансформатор и в 2-те посоки се прави следното: Избираш едната намотка на статора за твоя единствена намотка и преди нея вклюваш схема грец, другата остава да виси. Има малки грецове, 4 диода в общ корпус и за ток до 1А ще е съвсем достатъчен. Не е препоръчително да лепиш грец от отделни диоди, че много място би заел. И това е всичко!!!
Благодаря Саше :)
Точно този момент не ми беше ясен! Имам такива грецове и няма да ми е трудно да направя това което предлагаш. По другите точки също няма да имам проблеми, но тъй като имам малко релсов път на MARKLIN, а и ще трябв да сменям колоосите на вагоните, най добрият вариант остава да взема оригинален траф.
Какво пречи евентуално в един макет да има и едно "кръгче от MARKLIN"!?!
Още веднъж благодаря за ценната информация :)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #6 -: 31 Март 2008, 09:59:34 »
Една малка корекцийка в точка 3:

3. Ако така преправеният лок обаче върви наопаки на всички останали локомотиви и в двете посоки, просто трябва да включиш греца към другата намотка на статора, или да размениш "+" и "-" от греца на същата намотка !!!

Понеже не съм го казал, а е важно въпросната намотка както се разбра се включва към "+" и "-" на греца, а напрежението за статора на другия му диагонал т.е. на двете "~".
Поздрави!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #7 -: 31 Март 2008, 10:03:45 »
Пак забравих да добавя още нещо:

Мисля че е ясно, но все пак да го кажа: Релето за превключване на посоките по тази схема отпада !!!  ;D

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #8 -: 31 Март 2008, 10:16:02 »
Да да Саше, това ми е ясно. Имам общи познания по "слаби токове", е не като тебе и като "pach"  ;D  Работил съм в тази област :) но неможе човек да знае всичко! Винаги има какво да се научи ;D
« Последна редакция: 31 Март 2008, 10:18:22 от vasko58 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #9 -: 02 Април 2008, 11:03:24 »
Vasko58,

Когато(ако) пробваш този вариянт, не е зле да споделиш тук резултатите, защото това все пак е моя измишльотина, а дали съм го пробвал навремето - дори и не помня  ;D ...

Като са избрали траф без грец, какво ми остава на мен освен сам да си сложа грец в локомотива, при това променливотоковият двигател остава в модела. Ако питаш Васко, той моментално би го заменил с правотоков двигател, пасващ по обороти, можност, консумация, безшумност и габаритни размери, но все пак да не забравяме, че това са метални модели, а там само със скалпел и пиличка не може да се мине  ;D

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #10 -: 02 Април 2008, 11:16:21 »
Имам едиа бракувана кочина, на която от корпуса нищо не става, но ходовата част работи. Тия дни ще направя проби с греца и ще кажа какви са резултатите!
« Последна редакция: 02 Април 2008, 11:37:18 от vasko58 »

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #11 -: 02 Април 2008, 15:08:53 »
Не ми издържаха нервите и веднага седнах да правя експериментите ;D
След като разгледах внимателно всички връзки, елементи и механизми останових, че поставянето на диодната група (грец) се обезмисля ако се пусне директно прав ток от захранването  ;) ;) ;)   При направените проби мотора работи перфектно и оборотите могат да се регулират от потенциометъра ;D ;D ;D Остава обаче проблема с посоките ??? По всяка вероятност електромагнита се задейства от някакво моментно пиково напрежение :o
Ще продъла с пробите и пак ще пиша :)
« Последна редакция: 02 Април 2008, 15:12:57 от vasko58 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #12 -: 02 Април 2008, 18:25:56 »
Това което казваш вече съм го написал - така е,
а грецът е не за друго, а именно заради посоките,
той ги прави възможи и двете,
без него посоката е само една!

vania85

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: "MARKLIN"- Работа на локомотивите?
« Отговор #13 -: 02 Април 2008, 20:07:20 »
Саше, нещо не мога да си обясня ситуацията ??? Така или иначе се подава прав ток на едната намотка, дори още веднъж да изправиме тока през греца как ще обърнем посоката след, като не участва другата намотка? Незнам дали точно го обясних, но сигурно ще ме разбереш какво искам да кажа! Ще пробвам с грец но мисля, че резултата ще е същия, след като намотката която ползвам е само за едната посока! В интерес на истината такъв тип (модел) ел. двигател виждам за пръв път :o