Един акъл от мен:Вече си разбрал, че лока върви от променливото на трафа но с постоянна висока скорост единствено, щото не можеш да я регулираш. Върви обаче и от постоянното на трафа, но все в една и съща посока накъдето и да завъртиш копчето, е, поне се регулира

Как се
оправя тая бъркотия за да стане нормален хамо локомотив:
1. За токоснемането няма да обяснявам: маха се ската отдолу, изолират се едните колела от другите и токоснемането от ската се премества на тях.
2. Моторът изглежда съвсем обикновен със статор и ротор, но не: статорът има 2 отделни намотки, които се превключват именно от въпросния електромагнит - за напред се включва едната, за назад другата. За да можеш да караш това нещо с обикновенния пиковски трансформатор и в 2-те посоки се прави следното: Избираш едната намотка на статора за твоя единствена намотка и преди нея вклюваш схема грец, другата остава да виси. Има малки грецове, 4 диода в общ корпус и за ток до 1А ще е съвсем достатъчен. Не е препоръчително да лепиш грец от отделни диоди, че много място би заел. И това е всичко!!!
3. Ако така преправеният лок обаче върви наопаки на всички останали локомотиви и в двете посоки, просто трябва да включиш греца към другата намотка на статора!!!
Ти понеже не искаш да преправяш локомотивите на 2-релсова хамо система, а просто да ги караш както са си, но с пиковския траф, то за теб
отпада точка 1, но ще трябва да изпълниш 2 и 3! По-лесният вариянт от това е да намериш мерклински трансформатор

Успех!