Представям на Вашето внимание модел локомотив BR-44 в мащаб TT 1:120 на австрийската фирма Roco.
Моделът беше първоначално обявен само в две версии: 36 010 и 36 011, характеризира с вида на парните локомотиви. Най - добре BR 44 е представен в III епоха. По-късно фирмата разшири своята гама от модификации на локомотива и бяха добавени още модели.
Представяне на модел 36 011.

Моделът е опакован в стандартен модел за Roco, кутия в синьо с черен дунапрен. Вътре в кутията има опаковка с детайли, инструкции за модела, лист със списък на резервни части и самия модел.



Моделът е оборудван с пет-полюсен мотор с маховик, поставен в тендера на локомотива, 6-пинов стандартен декодер NEM651. Платката е монтирана вертикално, така че да инсталирате декодер ще трябва да се огъват краката под прав ъгъл или да се използва като модела на TILLIG BR 50. Светлините на модела са спрямо посоките на движение, триточково осветление. Моделът има много гладък и много тих ход на задвижване. BR 44 е една от най-тихите модели, които са попадали в ръцете ми. Двигателят е почти недоловим за слуха, дори и при пълна скорост нa локомотив. Шумът е предимно от триенето на колелата по релсите.

Дължина по буфери на модел е точно 190 mm. Локомотив е доста голям. Отбелязвам също така, че теглото на локомотива е 265 грама с детайлите. Целия локомотив е направен от пластмаса от много високо ниво. Много структурни елементи под формата на отделни части.
Допълнителните части могат да бъдат монтирани в предната част на модела, ако е необходимо, спирачни маркучи с винтов механизъм, които да бъдат инсталирани на буферни греди. В инструкцията за модела фирмата предупреждава, че инсталацията на тези компоненти може да доведе до увеличаване на минималния радиус при движение в крива. Аз не съм ги монтирал, защото не ми харесва движението в малките радиуси. Останах очарован от този задълбочен анализ на инструкцията - ефекта за движение.






Прави впечатление и интериорът в кабината. Този модел предизвиква и лека изненада, с това че е много отделено задното осветление - светлините над буферите. Според мен разликата трябваше да е 1.5 - 2 мм.

Боядисването на локомотива е направено много внимателно. Нивото нанадписите също е изненада - доброто качество на Roco. Височина на шрифта 0,3 mm! Надписът е много ясен за четене. Текстът - надписът на кабината също е завидно направен.


В заключение.
Този модел може да се препоръча да бъде част от колекцията на всеки любител на хобито ни. Първоначално малко бях разочарован от начина на връзката между локомотива и тендера, кинематиката - стрия начин на TILLIG (BR 23 - 35, кабели). В разговор с други собственици на този модел на Roco - BR 44, той е един от любимите модели в колекцията им. Да добавя, че този модел е в IV Епоха. Разликата между BR 44 на Roco и BR 01 на TILLIG е минимална.