Тук наистина се бърка епохата.
14-та линия се пъддържаше и работеше по време на социализма,
именно защото тогава все още имаше стратегическото значение,
с което е замислена и построена преди 9-ти септември.
Съвсем друг е въпроса, че тогава не се обновяваше, но пък работеше доста усилено.
Гарите за които съм сигурен, че се ползваха усилено бяха:
гара Слатина ----> нямам точни сведения за товарите там...
гара Пионер ----> строителни материали (впрочем до демонтажа и миналата година), хартия (сега "Полиграфснаб"),
дървен материал от и за завод "Фурнир" (по 10 композиции на седмица).
отклоненията в кв."хладилника"----> разтоварището за "Мототехника"
(тук идваха съветските коли които не се превозваха с шлепове до пристанище ЛОМ), завода за безалкохолни напитки - сега "Пепси/Агрима", хлебозавода, завод "Електра" и т.н.
гара Перловец до бул.Арсеналски----> музея "Земята и хората" е в бившо хале на голямият завод там
(май беше печатен комбинат след закриването на погребите там),
часта на южния парк зад басейна "Спартак" беше военно поделение(май транспортно),
а в съседство имаше огромен склад на "Топливо" за въглища и дървен материал.
завод 12 ----> Балканкар - тук съм виждал композиции от палтформи с повдигачи каквато Тано си е направил,

гара Сердика----> цимент, строителни и горивни материали "Топливо" ,плодове и зеленчуци на "Булгарплод",
гара Стан ----> ТЕЦ "Земляне" (нямаше газификацията), май имеше връзка с млекокомбинат "Сердика" (сега Данон) и др.
Всички тези гари поне един път седмично получаваха
по една средно 20/30 вагонна композиция, която я разменяха в съответната гара "пълно за празно".
И досега ако се разходите по гара Захарна фабрика, ще видите че тя не е била само пътническа,
щото още съществуват над 12 глухи коловоза в района за складове и разменни/отправни,
тъй като явно е била изходна гара за 14-та линия, в частта и до "Погребите".
За останалата част изходна гара си беше "Подуене".
Така че тук социализма наистина го набъркахте не на място.
Поддържаше се и работеше.Друг е въпроса, че сега съществуващия пътен възел
на бившия бул.Димитър Зехтинков и бул. 9-ти Септември - сега бул.акад. Александър Гешов и бул.Борис ІІІ
при срутения вече "завод 12"(поредния бизнес-център) го проектираха и показаха чрез скици
в списание "Автомобилен свят" още в мартенския му брой на 1972г.
Този пътен възел беше реализиран едва в "новото време" - при "демокрацията"...
...бих казал че 30 години по-късно изтупаха прахта от стария проект и "усвоиха" милиони за
проектирането му... и още милиони за изграждането му.
Всъщност "скъсването" на това място обрече 14-та линия на гибел, или поне даде началния тласък.
После вече всички знаете как се развиха нещата.