Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Проблем в дигитално трасе
KamaZZo:
Здравейте,
Имам следния проблем в трасето:
когато влака ми преминава по определени участъци губи захранване,прекъсва(намалява рязко скоростта) или напълно спира след което се нуждае от ръчно побутване за да тръгне отново.Мисля,че проблема се появи след баластрирането и веднага бързам да кажа,че почистих лепилото!
Възможно ли е да има и проблем в локомотива?!Слагал съм различни локомотиви-един се държи по-добре друг по-зле но проблема си остава.
Моля предложете възможни решения!
mill:
Aз подобен проблем го реших с контактен спрей/м-н Конрад-9.90лв/.Забелязах ,че на отделни участъци от трасето ,релсите се цапат повече/завои,стрелки/.Предполагам ,че замърсяването освен от прах и от гумените пръстени на подвижния състав се получава.Някои от колегите тук почистват релсите със спирт.С контактния спрей аз нямам никакви проблеми-нито буксуват локовете нито се повреждат релсите.В/у клечка за уши /настрани от макета/-пръскаш малко от спрея да се овлажни и търкаш въпросния участък.Ако спирането е от замърсяване ще се оправи.
KamaZZo:
Ще го направя и ще напиша резултата.Благодаря!Така или иначе няма да е излишно едно почистване :)
mitko0888:
--- Цитат на: KamaZZo link=topic=3767.msg76024#msg76024 date=1333653973 ---Възможно ли е да има и проблем в локомотива?!Слагал съм различни локомотиви-един се държи по-добре друг по-зле но проблема си остава.
Моля предложете възможни решения!
--- Край на цитат ---
Възможно е да е от локомотива. Най-вече от токоснемането. Така могат да ви изглежда токоснемането след малко каране, особено върху килим/мокет и др. подобни (колоосите са вече изчистени преди разглобяването):
Токоснемаща пластинка:
Освен това и самите колооси имат една странна конструкция:
Пластмасата на оста е с по-голям диаметър, в диска на колелото има отвор, но при набиването на колелото върху оста е оставено маааалко разстояние, или луфт. В този процеп много хубаво се навиват едни кълбета от конци и косми, пък и трудно се вадят На снимките това го бях изчистил, защото се вижда лесно отдолу на локомотива без разглобяване. Най-добре е да се извадят колоосите (талигата се отваря лесно отдолу, без разглобяване на лока). Като за начало препоръчвам внимателно отстраняване само на космите, като се внимава да не се наклепат нови боклуци върху смазката. Естествено най-добре е почистване изцяло (напр. със спирт) и смазване с нова грес за пластмасови предавки.
Релсите разбира се трябва да се чистят редовно. Аз лично ползвам спирт върху парцалче или памуче за уши.
Най-много се цапат при рязко тръгване, спиране, придърпване на локомотиви с гумени бандажи. Въобще на новите локомотиви с четири задвижени колооси бандажите май е най-добре да се махат. И съответната ос да се премести от втора на четвърта по посока на движението. Ама туй е друга тема.
emilchaushev:
Според мен ако проблема е почнал след баластриране, трябва да огледаш релсите. Ти мислиш, че си забурсал лепилото, обаче от клубното трасе съм се нагледал как при ползване на пулверизатор за запечатвано се образува много фин слой, филм върху главата на релсата... Взимаш водна шкурка върху трупче и почваш. И ще видиш разликата, като минеш с шкурката там кудето има филм ще седи по тъмно.
И задължително колелата на локомотивите ги почисти със спирт.. Аз пускам захранване и с клечка за уши напоена със спирт ги минавам едно по едно в аналогов режим.. Това ми беше и проблема при цифровизиран локомотив да ми сеца.
Мите не мога никак да се съглася с махането на бандажите. Такива локомотиви и с четири вагона на равно не могат да мръднат, просто чистене му е майката
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия