Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Проблем в дигитално трасе

<< < (2/2)

mitko0888:

--- Цитат на: emilchaushev link=topic=3767.msg76036#msg76036 date=1333705647 ---...
Мите не мога никак да се съглася с махането на бандажите. Такива локомотиви и с четири вагона на равно не могат да мръднат, просто чистене му е майката



--- Край на цитат ---
На равно? Не трябва да има проблеми.
- Старо Пико Е11 си дърпа страхотно, цяло овалче с вагони, над 40 оси, (над 3 метра), като по рождение си няма бандажи.
- Ново Пико 218 пак си дърпа страхотно, тестът е същия - овалче пълно до дупка с вагони, и то фабрично си няма бандажи, то си е и малко по-тежко - 470 грама.
Рокото от същия калибър е малко по-лекичко, 360 грама, като му сваля бандажите си върви пак така хубаво с вагончетата.

Людмилата и тя си тегли толкова, но само с бандаж на задна ос.

И при тези с бандажите само два-три пъти да направя напред-назад, дори и без вагони, и релсите почерняват при рязкото спиране и тръгване. Вярно че бандажите съм ги сменил наскоро.

А чистенето си е задължително. Не само на трасето, но и на колоосите, даже и на незадвижените.

Не ги ли махате бандажите в клуба?

Best Ripper:
Вместо гумени бандажи слагате силиконови и мирясвате окончателно. Е, е те трябва да се чистят, но много по-бавно стареят и не цапат...

KamaZZo:
Аз сега сглобявам сгради,лепя портали на тунела и тн но събота или неделя това ще е моето занимание-прецизно почистване на трасето.Надявам се това досадно придърпване и спиране да изчезне,ще разглобя и почистя локовете (по съвет на Митко) макар,че те са съвсем нови и не са карани по килими и мокети но все пак всяко нещо си плаче за подръжка.Благодаря,че споделихте опита си!

Между другото...виждал съм един продукт на Лилипут,малко локомотивче движещо се по трасето което е специално за почистване на трудно достъпни места в макета като например тунели и доколкото разбрах се пълни със спирт (или др.) Цената му е 70 лв.

G_GROZ:
Преди да се съмняваш в почистването, трябва да си сто% сигурен в добрия контакт м/у релсите. Запомни, че видимо здравото закачане помежду им, не е гаранция за добра ел. връзка. Разбира се често проблема е комбинация и от двете гадории. Изхода от проблема с контакта между релсите е няколко паралени захранвания. Електрически е много просто, но на готов макет може да се видиш в приключение. Все пак това е единствения начин да си спокоен. На макета във ВТУ-то, Венци запои стотици байпаси на снадките на всяка релса. За жалост този метод в НО е почти неосъществим. Не съм виждал трасе, което в по-голяма или по-малка степен да няма тоя проблем. Освен Мерклинските.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия