Автор Тема: Статия: "Обречени ли са българските железници?"  (Прочетена 9867 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Една интересна статия на Д. Деянов. Явно конюнктурата не позволява такава статия да излезе в някое от железничарските издания.


http://geopolitica.eu/drugi-statii/1198-obrecheni-li-sa-bylgarskite-jeleznici

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Тъжната истина.

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Тръпки ме побиха след прочита!, тежко е да прозреш че сме ама много тъп народ!!!.  :diablo: :diablo: :diablo:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Народът не е тъп, щом е оцелял толкова векове. Тъпи са управниците, обесили се на партийната вярност и "братския" Съветски съюз... А големият брат ни е все отзад...  :bad:

Един случай от преди 30-тина години... Среща на Т. Ж. с тогавашния турски президент/ или премиер/. Помежду темите и разговорите правешкият партизанин се похвалил, че у нас неграмотността била тотално ликвидирана - имало едва около 1,5% неграмотни, голямо постижение на "народната власт"... Докато в Турция имало едва 3-4% грамотни - едва ли са толкова точно, но както и да е. И нашият доволно се захилил. Обаче отговорът на турчина го хвърлил в бяс, в музиката и отвисоко на празната шопска глава, дет сега се вика - 3 в 1! Изслушвайки "поучението" на нашенеца, турчинът рекъл: "Да, наистина у нас неграмотните са много, наистина има няколко процента грамотни и умни, но умните и грамотните УПРАВЛЯВАТ държавата! А у вас има 98,5% грамотни, но управляват 1,5% неграмотни, простаци и малоумни!"  :drinks:

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Не знам дали е възможно клуба като организация с г-н Деянов като автор- тази статия да се връчи на Боко...? 102% истина ,логика и прозорливост има в написанато.
Чест и почитание за автора :hi:.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK

Няма страшно, ножа е дървен, всичко е под контроль, това е само върхЪ на айсберга ...

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Цитат на: muncho link=topic=3775.msg76262#msg76262 date=1334004337
Не знам дали е възможно клуба като организация с г-н Деянов като автор- тази статия да се връчи на Боко...? 102% истина ,логика и прозорливост има в написанато.
Чест и почитание за автора :hi:.

И като се връчи на Боко Тиквата какво ще стане? Нищо.

Както винаги Запада си гледа интересите на Балканите. Факт, по соца е имало невероятни сакатлъци. И явно в един прекрасен момент някъде в близкото минало нашите възлюбени западни администрации почват да наливат масло в огъня, щото след време ще имат изгода. Ей го на - БДЖ-ТП ще се приватизира. Интересно ми е коя от дъщерните фирми ба DB или OBB ще спечелят търга. И като пуснат тунела под Босфора мед ще им капе на сърцето. А ние нека си се уповаваме на ЕС... Лични възгледи!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
DB и OBB няма да вземат БДЖ ТП защото те си имат лиценз за превози в България.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
За съжаление жп транспортът в момента не влиза в дневния ред на управляващите и това е факт. Чуваме само приказки, приказки и само приказки! То не бяха терминали, ро-ла превози, 160, 200 км/ч и какво ли още не. Но истината е, че магистралите са фокусът и докато не се приключи с тях, ако ще жп транспортът да изчезне, на никой властимащ дори няма шапката да му се килне. В момента всичко се движи на самотек в железниците. Замисляли ли сте се защо БДЖ държат все още монопола в този транспортен сегмент? Че нали има частници! Нали те по подразбиране са по-гъвкави и лишени от административна тежест. Да ама не! Държавата потиска частната инициатива и на практика всичко извън държавния превозвач е изправено до стената и на ръба на оцеляването. А механизми за въздействие много - лоша инфраструктура, закриване на линии и гари, високи такси, мополно положение при извършване на услуги, административни пречки и какво ли още не.
Питам аз как всички частници успяха да закупят нов (макар и на старо) тягов подвижен състав, а БДЖ крета със старите бракми? Тоя мастодонт с огромен бюджет и забележителен капацитет! Как става това? А за вагоните да не говорим. Пък за атракционните пътувания съвсем... там нещата са отчайващи - липса на каквато и да е маркетингова политика. А в Калояновец локомотивите гният...
Не знам дали съм споменавал преди, но всяка сутрин идвам на работа пеша, минавайки през Подуене. До скоро това ме зареждаше! Докосвах се до любимите железници... Какво е положението сега - трагедия в пълна степен - Подуене разпределителна е закрита и километри коловози стоят ръждясали и пусти. Празни и оглозгани вагони само напомнят за старите времена на засилен трафик. Демонтирани коловози, свалена контактна мрежа тъжно посочват каква съдба е отредена на най-голямата разпределителна гара на Балканите, сборно място на четири евро коридора. Подуене пътническа е още по-зле! Че тя само на документ е гара. На практика коловозно развите няма. И само напомка какво е трябвало да бъде. Но за какво говори това? Май няма смисъл да казвам! Риторичен въпрос... И удоволствието от моята разходка изчезна... безвъзвратно...
Няма страна в Европа, която по такъв зверски начин да се опитва да си унищожи железницата. Няма! Дори напротив - навсякъде железниците преживяват ренесанс, строи се, възстановява и пр. Само пуснете търсене в Интернет, за да видите какви чудеса има и ще има. То не са огромни разпределителни гари, контейнерни терминали, ро-ла превози, нови локомотиви, вагони, високоскоростни линии, уют и комфорт. Красота! Как там намират икономическата логика да ги има, а тук не... Странна работа и непонятна. Ние ли нещо сме криви или, о, не, светът е крив, той не разбира... като щраусът в пясъка...
Тъжно ми е много! Но лошото е, че вече и светлинка в тунела не виждам. Уви!
« Последна редакция: 10 Април 2012, 10:36:31 от Vlado »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Всъщност нещата са доста по-зле от това, което е описал Деянов. Аз от няколко години се опитвам да обясня, че покрай всички останали простотии, анти бизнес стратегии на БДЖ некадърниците, окупирали трайно комфортните кресла на Вазов стрийт, малкото неща, които би трябвало да дадат лъч надежда, като строителството на Пловдив-Свиленград се правят на принципа на скъпите трици и евтиното брашно. И DB и OBB, чакат с нетърпение моста на Видин и Тунела под Босфора. Това не пречи на нашите "специалисти" да вземат "гениалното" решение за частично строителство на двоен път от Пловдив до Първомай, а от там на татък влаковете просто ще си кибичат по гарите да се изчакват, щото няма как да минават по единична линия едновременно. И след като се пусне линията и се види очевидното(демек пак ще се изложим), ще се направи поредната комисия, която след като похарчи десетки хиляди лева да проучва, да обикаля, да прави банкети и да разсъждава, в края на краищата ще стигне до "гениалното", заключение, че линията трябва да се удвои - нещо което е ясно за всеки със завършено средно образование по ЖП транспорт. Така, линията вместо да се направи така както трябва и когато трябва за сумата от примерно 1 млрд., се посторява еденична линия за 800 млн.,  а след "великото" и "гениално" прозрение пост фактум, крайния резултат ще ни излезе примерно с 50% отгоре, т.е. 1,5млрд, ако не и повече предвид инфлациите, поскъпването на суровините и енергията.....
Уникални сме в точно тоя тип мислене и действие. Никога не правиме, нещата така както трябва и когато трябва, под благовидното обяснение, че нямаме пари и затова половинчатите решения са за предпочитане, а в края на краищата всичко ни излиза златно и на практика не възвръщаемо. За сметка на това, определени хора стават милионери и живуркат щастлив живот ала блудкав американски филм.
Ей затова сме на тоя хал и в железниците и във всичко останало.
И спасение от некадърниците няма да има, до тогава докато не се вкара чужд мениджерски екип, от някоя от нормалните жп администрации на запад.
Ха познайте с какво ще започне най-напред този мениджърски екип?
И не ми започвайте с въпросите "Ама нима няма българи, които да стават за тая работа?".
Еми няма, и скоро няма да има!!!!

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #10 -: 10 Април 2012, 11:01:16 »
Цитат на: muncho link=topic=3775.msg76262#msg76262 date=1334004337
Не знам дали е възможно клуба като организация с г-н Деянов като автор- тази статия да се връчи на Боко...? 102% истина ,логика и прозорливост има в написанато.
Чест и почитание за автора :hi:.

Приветствам тази идея, като за целта дори бих си възобновил за 1 месец членството (даже и нова встъпителна вноска ще заплатя), стига да бъда включен в делегацията по връчването, а за церемонията обещавам да се барна с  най-официалния анцуг и най-новите ми маркови джапанки. Редно боко да получи и един такъв подарък, който отчасти би измил срама и позора от предишния  :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #11 -: 10 Април 2012, 12:47:51 »


Погледнете се от страни, на какво са ви направили...
Дали ще Тошко (Живков), Гошко (Първанов) или Боко (Борисов),
българския народ постоянно се надява някои да го оправят!!!
Ми те това и правят - оправят страната си, народа си и всичко което още мърда (последния да угаси тока...).
Какво направихме ние? (в това число и аз) - ми май нищо освен мрънкане "колко сме зле".
Какво направиха гърците ?---> получиха и великденски бонуси.
Или какво направиха исландците? ---> изгониха си политиците и банкерите вкарали ги в кризата и гласуваха
нова конституция (за 45 дни с обсъждане в мрежата)
в която твърдо отказаха да плащат за грешките и алчността на политиците си!!!
(за това и не се говори в Европа за "лошия" пример на Исландия!!!!!!!!!!)

И все пак светлина в тунела има , но при условия че БДЖ бъде ...основано на ново и чисто място!
Ето нещо което се пропуска:
Цитат на: pach link=topic=1999.msg74529#msg74529 date=1331019132


....
13 яну 2012, 15:56, 927 прочитания
Йоанис Гейвелис:

Опитваме се да побутваме ж.п. проектите
Експертът за България в новия еврофонд Connecting Europe обяснява идеите за обща европейска ж.п. мрежа.

ЖП транспортът в Европа страда от липса на достатъчно свързаност и перспектива, смята Европейската комисия.
Само 20 от основните летища в ЕС например имат връзка с жп линии. Такава връзка имат и само 35 от пристанищата.

Ето защо, за да достигне 80% ръст на тези превози до 2050 г., тя възнамерява до 2030 г. да свърже всички държави в ЕС
 по няколко основни коридора (виж инфографиката). За тази цел ще бъдат необходими 500 млрд. евро, от които 250 млрд. - до 2020 г.
Повечето от тези пари ще дойдат от бюджетите на големите страни в Западна Европа,
 а новите страни членки ще имат нов приоритет в следващия програмен период:
да оползотворят 10 млрд. евро, които ще бъдат изтеглени от оперативните програми
и ще бъдат включени в нов, специален фонд -
Connecting Europe.

Как това ще се отрази на България "Капитал" попита отговарящия за страната ни в новия фонд.
Как новият фонд ще повлияе върху парите за новите страни членки?


- В него ще има 10 млрд. евро, които ще бъдат извадени от Кохезионния фонд и ще бъдат сложени в новия фонд.
 Тази сума ще бъде специално отделена за държавите, които подлежат на кохезионна помощ.
Процедурите ще са подобни, съфинансирането ще е на същия максимален процент,
просто тук страните ще се състезават за финансиране на жп проектите си.
 Проектите за енергийните и телекомуникационните връзки имат отделен бюджет.
Не би трябвало България например да загуби нито лев, защото тя ще има възможност да получи всички пари,
 които иска, ако проектите й бъдат одобрени.


Ако България обаче се провали в кандидатстването по тези проекти, ще загуби парите?

- Ако се провали напълно - да. Но това са много проекти в цялата страна.

Но в жп сферата тя се проваля засега...


- Но ситуацията се подобрява. Мисля, че има достатъчно проекти - и от Кулата, и до Турция.
 80 - 85% от парите в този фонд ще отидат за основните коридори, в които влизат повечето от важните за България проекти.
Българските власти, министър Ивайло Московски в частност, бяха много активни в
общото усилие да се създаде новата карта на жп линиите в Европа.

България има късмета да бъде в ядрото на новата мрежа, където попадат повечето важни за нея проекти.

България не може да разчита на транспортни потоци през територията си,
ако не изгради качествени връзки, особено с Турция. А със Западна Европа,
 като минимум с Виена и Братислава.
Тук можете да разчитате и на Румъния,
 която също има голям интерес от това. Тоест проектите, които могат да бъдат финансирани,
 са Видин - София - турската граница (с връзка към Бургас), София - гръцката, сръбската и македонската граница.


Не трябваше ли според първоначалния план комисията да контролира тези свързващи проекти?

- Правилата на кохезионния фонд и структурните фондове са същите, не ги променяме.
Променяме леко условията за кандидатстване, но правителствата остават основните изпълнители.

Тогава кое ще е различното - контролът?

- Не задължително. Не бих казал, че досега контролът е лош.
Забелязвам, че експертите от "Регионално развитие" идват по-често,
отколкото трябва в България - опитват се да настояват, да побутват, да движат проектите.

Целта е друга - да се сложи фокус върху жп коридорите и трансграничните линии,
 за да не се стига до сегашните варианти, в които се отпускат пари за жп коридор,
а в края на краищата, ако проектът не тръгне, те се трансформират до малък път например.

Няма поточна линия за жп проекти, които да са готови, особено в областта на трансграничните коридори
. Тъй като подготвянето на такива проекти отнема 2-3 години, ни се иска първите да започнат да се подават през 2015 г.
Тези 10 млрд. ще бъдат за жп мрежата. И тъй като интересът на България е същият, няма разминаване.


Една от целите е свързването на летища с жп мрежата.
 Това ще включва ли например финансиране на софийското метро до летището, за да се свърже с гарата?


- Не съм сигурен.
Ако бъде сметнато за необходима връзка, тази линия може
 и да подлежи на финансиране от този фонд, но не мога да кажа отсега.




Линка към статията на в.Капитал.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2012/01/13/1744540_ioanis_geivelis_opitvame_se_da_pobutvame_jp_proektite/


Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #12 -: 10 Април 2012, 13:20:46 »
Може да си приказвате колкото искате, но бомбата за България е заложена много отдавна и всичко сегашно е просто следствие... Първопричината за всички бели е http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%BB%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F и предаването на България на СССР...  :hi:  :drinks:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #13 -: 10 Април 2012, 13:24:05 »
Това вече е в миналото! Сега чертаем новия си път, който, смея да твърдя, е правилният (в далечна перспектива). Но... времето ще покаже!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Статия: "Обречени ли са българските железници?"
« Отговор #14 -: 10 Април 2012, 13:28:42 »
Това което показва Пламен е много интересно - чел съм го и на друго място. Чета го и сега и двата пъти ми прави впечатление, че Унгария и Румъния имат вече проекти (и то по няколко) за високоскоростни ж.п. линии, а Румънците дори вече работят по единият от тях... а ние още нямаме трасе за 160 км/ч или пък нито един реално работещ контейнерен терминал... До там ли го докарахме ? Сърбите, Румънците, Македонците.. да са по-добре от нас ?