По времето на парната тяга използването на светлините е било с цел влаковете да бъдат забелязвани, а не машинистите да виждат пътя. Така са въведени и светлинните кодове. Светлинните кодове са комбинация от фенери разположени по определен начин. Така работници по железния път както и друг обслужващ персонал могат да разпознаят какъв влак идва към тях. По онова време са използвани нафтови/газови фенери приспособени със специален щифт който е влизал на определени места по рамата на локомотива.
Ето и как са изглеждали така наречените Head-codes.
Оригиналното означение от 1850 година

Обновените светлинни кодове от 1923 година. Тук максималния брой фенери е сведен до 2

Светлинни кодове използванни до 1960. Тук се използват и букви в означенията.
След 1960 година в употреба влизат 4 символните светлинни кодове. Те са били изписвани върху осветени табла монтирани в предната част на дизеловите локомотиви, а при парните са използвани черни метални пластини с изписани върху тях бели символи. Според оригиналната схема от 1960 година първия символ отговаря на схемата от 1923 година (тези в скобите).
1 (A) Пътнически експрес, пощенски влак или повреден влак по път за работа.
2 (B) Обикновен пътнически влак или повреден влак който не освобождава линията.
3 (C) Колети, празен пътнически или товарен влак.
4 (C) Експресен товарен влак с изцяло оборудвани товарни вагони.
5 (D) Експресен товарен влак поне 1/3-та оборудвани товарни вагони.
6 (E) Експресен товарен влак с не по-малко от 4 оборудвани товарни вагона.
7 (F) Експресен товарен влак, баласт или празен влак, не оборудван.
8 (H) Не оборудвани редовен товарен влак.
9 (J or K) Насипен товар или спрял влак
0 (G) Леки влакове или влакове с или без спирачни вагони.
Това се променя през 1968 година когато парната тяга излиза от употреба.
1 Експресен пътнически или пощенски, повреден влак по път за работа или снегорин по път за работа.
2 Обикновен пътнически влак или повреден влак не по път за работа
3 Експресен пощенски с разрешение да се движи с 90 мили в час или повече
4 Тежкотоварен, пощенски или експрес с разрешение да се движи над 70 мили в час
5 Празен/свободен влак.
6 Напълно оборудван, експресен товарен, пратки или зареден с мляко. Скорост до 60 мили в час
7 Експресен товарен влакчастично оборудван с товарни вагони. Максимална скорост 45 мили в час
8 Товарен частично оборудван с товарни вагони. Максимална скорост 45 мили в час
9 Не оборудван влак (изисква оторизация) може да бъде задължен да спре в секция
0 Лек влак с или без спирачни вагони
Втория символ от кода означава дестинацията на влака.
E влакът е за --->
Eastern Region
M London
Midland Region
N
North Eastern Region (не се използва след 1967)
O S
outhern Region
S
Scottish Region
V
Western Region
Последните две цифри показват действителната работа на локомотива. След 1976 година кодовете излизат от употреба. Всички светлинни табели показват 00 00.
За грешки и неточности в превода моля за извинение (все пак не съм преводач нито железничар)

За англо говорящите оригинален източник
тук.