За мен темата Ждановка е също много интересна, но за съжаление не напълно изяснена!
На 99% обаче съм сигурен, че вагонът от снимката не е Ждановка. Първо заради броя на купетата и второ заради допълнителната вентилация над прозорците на купетата.
За Ждановките не знам много, но малкото, което знам е, че тяхното серийно производство започва през 1953 по чертежите на доставяните от Германия 11-купейни вагони от 1940 и 1941 година. Т.е. дължината на Ждановката е 23 500 мм, талигите са тип Гьорлиц 3 тежък тип (база 3 600 мм), кошът и покривът на вагона са както на този от снимката. През 1954-1955 са произведени и 5 броя вагон-ресторанти Ждановка, а през 1956 Ждановката е вече 10 купейна.За съжаление не знам каква е дължината на 10 купейния вагон! Това е и годината ,в която е спряно това производство,а от 1957 се произвежда следващият тип вагон ВКАЖ! Трябва обаче да се знае, че Ждановките имат някои разлики с немските вагони, най-вече в талигата!
Друго интересно е, че заводът в Дряново през 1949, 1950 и 1951 е произвеждал единични бройки четириосни пътнически вагони (по един на година), като за това производство са използвани рами от стари вагони. Пак върху стари рами през 1952 са произведени няколко (не помня точно 6 или 8 ) спални вагона. За тези единични вагони също се среща името Ждановка.



Ще се радвам много, ако някой даде допълнителна информация за този тип вагони на БДЖ!