Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 393007 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Кандилкаме се 9 ч. с влака до София
« Отговор #1020 -: 13 Юли 2024, 08:31:42 »
Кандилкаме се 9 ч. с влака до София, искат възстановяване на „Синият Дунав“
12 юли 2024 г

Над девет часа ще продължи пътуването с влак от Русе до София, което влиза в сила от следващата седмица разписание на БДЖ.

В тази връзка областният управител Драгомир Драганов потърси помощ от народните представители на ГЕРБ-СДС Георги Кръстев и Николай Братованов за възобновяване на директната железопътна връзка на град Русе със столицата София чрез експресната линия „Синият Дунав“.

Георги Кръстев, който е и областен координатор на ГЕРБ за Русе, посочи, че е недопустимо в 21 век, когато в Европа все повече се залага на железопътния транспорт, който е екологично чиста алтернатива за придвижване, да няма възможност за директно пътуване в пиковите часове между двата града. Според него е абсолютно недопустимо при смяна на Горна Оряховица пътниците да изчакат два часа, за да се прекачат на друг влак до Русе. Именно така е в разписанието от предвидената седмица. Влакът, който тръгва от столицата към Русе в 14.35 ч. ще пристигне в Горна Оряховица в 19.34 ч., а оттам към Русе връзката е в 21.35 ч. Това означава, че пътуването с най-предпочитания влак между двата града ще отнеме малко над девет часа.

„Трябва да се питаме какво точно искаме – дълго и изпитателно преживяване за пътуващите или адекватна услуга на европейско ниво“, коментира Кръстев и предостави, че ще направи всичко по силите си това да се промени. Той и колегата му Николай Братованов изразиха позиция, че е необходимо по линията между Русе и София да се движат и купените наскоро от Германия вагони.

„Така ще привлечем част от вече отказалите се клиенти на БДЖ да се върнат обратно към пътуването с влак“, заяви Братованов. Той посочва още, че възобновяването на тази директна влакова връзка между Русе и София ще е в полза не само на жителите на Русенска област, но и на хората от другите области, които преминават линията. Става дума най-вече за Търновско и Плевенско.

„Освен това пътуване с влак в повечето случаи е по-комфортно от придвижването с автобус на големи разстояния“, коментира още Братованов.

Към момента директна линия /доколкото може да се нарече директно с прекачване на гара „София Север“/ от столицата към Русе има в 19.55 ч., като тя пристига в крайдунавския град в 02.29 ч. В обратната посока от Русе влакът тръгва в 14.15 часа и пристига в столицата в 20.25 часа. Очевидно и двата вълка са крайно неудобни за пътуващите по работа или на отиващите в лечебно заведение в София. Освен това нерядко влакът от Русе към София закъснява, защото е международен. Всички останали влакове са със задължително прекачване на Горна Оряховица, което представлява сериозно неудобство за пътуващите, които трябва да обикалят гарата, за да сменят композицията. Това е най-трудно за майките с деца, възрастните и хората с увреждания, на които често им се налага да носите със себе си си и повече багаж.
Източник:
https://tvn.bg/kandilkame-se-9-ch-s-vlaka-do-sofiya-iskat-vazstanovyavane-na-siniyat-dunav/
« Последна редакция: 13 Юли 2024, 08:33:51 от pach »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 748
  • Рейтинг: 271
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1023 -: 04 Септември 2024, 13:13:37 »
Българското правителство сключи договор с "Шкода" за доставка на 20 (+5) електрически мотрисни влака, финансиран по Плана за възстановяване. Влаковете ще развиват скорост от 160 км/ч., разбира се ще са с климатик, ергономични седалки, с нисък под и места за трудноподвижни хора, както и места за велосипеди, като ще се движат по направленията от София до Варна, Бургас и Русе. Срокът за доставка е 23 месеца и 15 години гаранционна подръжка. Този договор е продължение на над 50 годишно сътрудничество с "Шкода" в областта на железопътния и обществения транспорт в България.
  https://www.economic.bg/bg/a/view/shkoda-veche-ima-dogovor-za-dostavka-na-20-motrisni-vlaka-za-bylgarija

https://www.skodagroup.com/press-release/skoda-group-to-supply-bulgaria-with-new-trains-worth-more-than-half-a-billion-euros?fbclid=IwY2xjawFFDF1leHRuA2FlbQIxMQABHU--Bc9TU8Gh_YYJu5aIEk3PSTO5lQH5MtNXvZM8eniSDzXXDkLPCJqZuQ_aem_Mk-INAs7Ek8mRGCjxbnKyg 
« Последна редакция: 04 Септември 2024, 13:16:05 от pavlinbg »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1026 -: 01 Октомври 2024, 08:43:03 »

БДЖ спира 13 влака от утре, но пуска шест нови
Част от промените са свързани с възстановяването на "Синия Дунав" между София и Русе
30 Септ.2024
От утре, 1 октомври БДЖ въвежда промени в разписанието, съобщиха от компанията. 13 влака спират да се движат, като повечето са пътнически и крайградски линии, но има и някои бързи влакове. Част от тях ще бъдат заменени с нови влакове, но ще има и такива, които се заменят с автобуси. 4 композиции ще пътуват по съкратени маршрути, а има и други размествания.

Добрата новина е за русенци - от утре се възстановява "Синият Дунав" - директният влак между София и Русе, който като бонус ще бъде с германски вагони. Ако интересът е подобаващ, линията ще бъде възстановена за постоянно. Билети вече може да се купят и онлайн на сайта на БДЖ.

Ето пълен списък на промените от 1 октомври:
Осигурява се движението на:

Бърз влак № 4610 от София за Русе разпределителна, който ще заминава от Централна гара София в 14:35 ч.;
Бърз влак № 4611 от Русе разпределителна за София, който ще тръгва от гара Русе разпределителна в 06:06 ч.;
Бърз влак № 4660 от Стара Загора за Варна, който ще заминава от гара Стара Загора в 16:10 ч.;
Бърз влак № 4661 от Варна за Стара Загора, който ще тръгва от гара Варна в 04:50 ч.;
Директен пътнически влак № 24100 от Троян за Свищов, който ще замести движението на крайградските пътнически влакове № 24226 от Троян за Левски и № 24208 от Левски за Свищов;
Директен пътнически влак № 24101 от Свищов за Троян, който ще замести движението на крайградските пътнически влаковете № 24281 от Свищов за Левски и № 24227 от Левски за Троян;
Пътнически влак № 90106 от Каспичан за Русе, който тръгва в 16:45 ч. от Каспичан, ще пътува по удължен маршрут, като вече ще заминава от Шумен в 15:30 ч.

Влаковете, които ще пътуват по съкратен маршрут, са следните:

Бързият влак № 2654 от Варна за Враца, който заминава в 16:35 ч. от Варна, вече ще се движи само до гара Мездра;
Пътнически влак № 30134 от Стралджа за Карлово, който тръгва в 18:01 ч. от гара Стралджа, вече ще пътува само до гара Сливен;
Крайградски пътнически влак № 24223 от Левски за Троян, който заминава в 10:50 ч. от гара Левски, вече ще се движи само до гара Ловеч и с променено разписание. Композицията ще тръгва от гара Левски в 12:15 ч. и ще пристига в Ловеч в 13:20 ч.;
Крайградски пътнически влак № 24224 от Троян за Левски, който заминава в 14:20 ч. от гара Троян, вече ще пътува от гара Ловеч до Левски. От Ловеч композицията ще тръгва в 13:30 и ще пристига в Левски в 14:30 ч.

Композициите, които вече няма да се движат, са следните:

Бърз влак № 2610 от Варна за София, който заминава в 04:50 ч. По разписанието на този влак ще се движи бърз влак № 4661 от Варна за Стара Загора, който ще осъществява връзка в Горна Оряховица за София;
Бърз влак № 2617 от София за Варна, който заминава в 14:35 ч. По разписанието на този влак ще се движи бърз влак № 4610 от София за Русе разпределителна, който ще осъществява връзка в Горна Оряховица за Варна;
Бърз влак № 4640 от Стара Загора за Горна Оряховица, който заминава в 16:10 ч. По разписанието на този влак ще се движи бърз влак № 4660 от Стара Загора за Варна, който ще осъществява връзка в Горна Оряховица за Русе;
Бърз влак № 4641 от Русе разпределителна за Стара Загора, който заминава в 06:06 ч. По разписанието на този влак ще се движи бърз влак № 4611 от Русе разпределителна за София, който ще осъществява връзка в Горна Оряховица за Стара Загора;
Пътнически влак № 30135 от Карлово за Сливен, който заминава в 16:51 ч.;
Пътнически влак № 90103 от Русе за Самуил, който тръгва в 12:20 ч.;
Пътнически влак № 90104 от Самуил за Русе, който заминава в 14:47 ч.;
Крайградски пътнически влак № 20282 от Каспичан за Шумен, който тръгва в 06:30 ч.;
Крайградски пътнически влак № 28220 от Добрич за Кардам, който заминава в 09:20 ч. За пътниците от този влак ще бъде осигурен превоз с автобус;
Крайградски пътнически влак № 28221 от Кардам за Добрич, който тръгва в 10:45 ч. За пътниците от този влак ще бъде осигурен превоз с автобус;
Крайградски пътнически влак № 28222 от Добрич за Кардам, който заминава в 17:40 ч. За пътниците от този влак ще бъде осигурен превоз с автобус;
Крайградски пътнически влак № 28223 от Кардам за Добрич, който тръгва в 19:05 ч. За клиентите на БДЖ ще бъде осигурен превоз с автобус;
Крайградски пътнически влак № 70223 от Враца за Мездра, който заминава в 23:25 ч.

С променено разписание ще се движат следните влакове:

Крайградски пътнически влак № 24209 от Свищов за Левски, който ще заминава в 21:00 ч. от гара Свищов, вместо в 21:40 ч.;
Крайградски пътнически влак № 24210 от Левски за Свищов, който ще тръгва в 22:05 ч. от гара Левски, вместо в 21:15 ч.;
Крайградски пътнически влак № 24220 от Троян за Левски, който ще заминава в 05:25 ч. от гара Троян, вместо в 05:20 ч.;
Крайградски пътнически влак № 24221 от Левски за Троян, който ще тръгва в 07:40 ч. от гара Левски, вместо в 06:00 ч.;
Крайградски пътнически влак № 24222 от Троян за Левски, който ще заминава в 09:55 ч. от гара Троян, вместо в 08:20 ч.
Клиентите на БДЖ могат да се информират за разписаниeто на влаковете от електронния пътеводител на официалната страница на дружеството (www.bdz.bg), от служителите на билетните каси и гишетата „Информация”, както и на националния информационен телефон 02/931 11 11.

Източник:
https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/bdzh-spira-13-vlaka-utre-no-puska-shest-novi


toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1028 -: 26 Октомври 2024, 13:59:27 »
БДЖ спира "Синия Дунав" от Русе за София

Новото разписание на железниците от 15 декември сериозно ощетява пътниците от Северна България
25 Окт. 2024
Новият влак "Синия Дунав" бе пуснат с фанфари по директната жп линия между Русе и София на 1 октомври.
Новият влак "Синия Дунав" бе пуснат с фанфари по директната жп линия между Русе и София на 1 октомври.
Новините на "Сега" - директно във вашия мейл.
Новият влак "Синия Дунав", който бе пуснат по директната жп линия между Русе и София, ще бъде спрян само три седмици, след като линията бе възстановена с духова музика. Това става ясно от новото разписание на БДЖ, което ще влезе в сила от средата на декември, а най-потърпевши ще се окажат пътниците от Северна България.

"Борим се да имаме бърз влак от Русе до столицата, което е ненормално. Нашето желание е влакът "Синият Дунав", който го пуснахме от 1 октомври, да продължи и в следващата година до 15 декември 2025. Информацията за намалелия брой пътници не отговаря на истината. В този влак със съвременните вагони пътуват между 70 и 80 души ежедневно от Русе до Горна Оряховица, като голяма част от хората пътуват служебно", коментира пред БНТ Драгомир Драганов, областен управител на Русе.

За спирането на директния бърз влак "Синият Дунав" е станало ясно по време на обсъждането в четвъртък на новото разписание на БДЖ, което би трябвало да влезе в сила от 15 декември. Лишаването на Русе от директна жп връзка със столицата е било изразено под формата на остър протест от страна на заместник областния управител Георги Георгиев, който е взел участие в обсъждането, съобщава русенската медиа tvn.

"Сред обществеността този влак винаги е приеман като най-удобен за директно пътуване до град София, както за бизнес, така и за туризъм, а също и при необходимост от посещение на централните ведомства на институциите на държавната власт, които са концентрирани в столицата", коментира и заместник областния управител Георги Георгиев, който е взел участие в обсъждането. Георгиев и отбеляза, че влакът е тръгнал след много положени усилия от страна на Областната администрация, народни представители, министри и евродепутата Андрей Новаков.

Според Георгиев е необосновано да се твърди, че влакът е на загуба, защото пътниците по направлението от русенска област са се увеличили близо три пъти с пускането на директната влакова линия. Освен това той отчита, че размяната на направленията, както е в настоящия момент Русе - Горна Оряховица - София и Варна - Горна Оряховица - Стара Загора /преди са били Русе - Горна Оряховица - Стара Загора и Варна - Горна Оряховица - София/ реално не променят и не водят до увеличение себестойността на двата влака. По думите на Георгиев новият маршрут е по-удобен и води до много по-сериозен интерес към жп транспорта.

Притеснителното е, че новото разписание предвижда пътуването от Русе до Горна Оряховица сутрин да се извършва с пътнически влак, което според Георгиев би допълнително би утежнило и без това нелекото и дълго пътуване между Русе и София и то в условията на необходимост на прекачване на композициите на гара Горна Оряховица.

"Многократно сме защитавали позицията, че именно от подобен тип прекачване най-потърпевши са майките с деца, възрастните и хората с увреждания, на които им се налага да пренасят ръчно своя багаж при смяната между композициите. Освен това стартирането на "Синият Дунав" даде възможност на хората да пътуват с реновирани вагони, които предлагат много по-големи удобства и комфорт, което от своя страна доведе до осезателно увеличаване на интереса на желаещите да използват железопътния транспорт", каза още Георгиев.

Според него пускането на пътнически влак до гара Горна Оряховица допълнително ще влоши качеството на услугата.

Друг не по-малък проблем е, че следобедният влак от Русе за София, който е международен и тръгва от Букурещ ще се налага да чака 50 минути на гарата в Горна Оряховица, за да вземе пътници от идващия от Варна влак. Това ще удължи допълнително пътуването с около час до столицата и така и този влак, който също често беше използван от русенци, ще стане неудобен.

Връщането от София към Русе се оказва не по-малък проблем. Ако пътниците решат да се връщат от София в 14.40 ч., то те ще трябва да чакат близо час и половина на гарата в Горна Оряховица, за да се върнат в Русе, тъй като трябва да се прехвърлят на влак от Пловдив, който тръгва от Горна Оряховица в 21.00 часа и пристига в Русе в 23.00 часа. Ако изберат да пътуват с бързия влак "Янтра", тръгващ от София в 16.30 ч., те пак ще се прехвърлят на Горна Оряховица, като там ще изчакват около половин час, което също не е малко. Независимо с кой влак се тръгва от София, то пристигането в Русе е в 23.00 часа и тогава хората се сблъскват с още един проблем - липсата на редовен транспорт в града. В останалите общини от русенско в часовия интервал, когато пристига влакът, също няма градски транспорт.

Не по-малък проблем остава и тоталната липса на връзка в следобедните часове между Стара Загора и Русе, защото влакът, тръгващ от Пловдив към Русе в 16.00 часа минава през Карлово, а не през Стара Загора. Областният управител Драгомир Драганов и Георгиев са категорични, че възраженията си ще представят както пред директора на БДЖ, така и пред министъра на транспорта и съобщенията.

Източник:
https://www.segabg.com/hot/category-economy/bdzh-spira-siniya-dunav-ruse-za-sofiya

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12374
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1030 -: 03 Ноември 2024, 07:54:19 »
Пристанищният оператор “БМФ Порт Бургас" пуска електрически локомотиви по нови коловози през 2027 година.
Кореспондент на БТА в Бургас: Станимир Димитров

Пристанищният оператор “БМФ Порт Бургас“ АД планира изграждането на буферни коловози, които да обслужват железопътния трафик на терминали “Изток - 2“ и “Запад“, се посочва на официалния сайт на частния пристанищен оператор. Проектът, който е за повече от 20 млн. лева, трябва да приключи до края на месец май 2027 година.

По-голямата част от средствата, или 85 на сто от сумата, дружеството ще получи по програма “Механизъм за свързване на Европа - сектор Транспорт“ от Кохезионния пакет. Споразумението за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ между акционерното дружество и Европейската Изпълнителна Агенция за Климата, Инфраструктурата и Околната среда (CINEA) вече е подписано.
Шест железопътни коловоза
Малко повече от две години ще бъдат необходими за изграждането на новата критична инфраструктура на територията, обслужвана от “БМФ Порт Бургас“. Според парафирания проект новите железопътни трасета ще бъдат шест – две от тях ще бъдат оперативни, а останалите – буферни. Общата им дължина ще бъде почти четири километра. Ще се използват за преминаване на влакове, превозващи контейнери и насипни товари. Новите оперативни коловози ще позволят на терминал “Запад“ да бъдат обработени повече от 100 вагона на ден.

С оптимизиране на вътрешната си ефективност, операторът цели подобряване на връзките на пристанището с наличната в района транспортна инфраструктура. С новите коловози в терминал “Изток“ ще бъде изграден и бретел за обслужването на корабни места 16, 17, 18 и 19, където се обработват насипи и генерални товари. Очакванията са след изпълнението на проекта капацитетът на обработка да бъде повишен до 166 вагона дневно.
Електрически локомотиви
"
БМФ Порт Бургас АД“ продължава да прилага решения за намаляване на отрицателното въздействие на пристанището върху околната среда с електрически маневрени локомотиви и директна железопътна връзка с интермодалните терминали във вътрешността на страната, посочва операторът. В бъдеще, новата пристанищна инфраструктура, модерното оборудване и съвременните технологии ще позволят прехвърлянето на товарите от корабите към железопътния транспорт и обратно, ограничавайки вредните въглеродни емисии вредни въглеводородни емисии.

В началото на октомври "БМФ Порт Бургас" подписа и Меморандум за сътрудничество с “KTZ Express“ (КТЗ Експрес) – казахстанска логистична и мултимодална транспортна компания, която е от съществено значение за засилването на ролята на страната като транзитна точка в търговския коридор Кирай – Европа. Очакванията са партньорството да допринесе за подобрени логистични и транспортни решения, укрепвайки веригата за доставки между Европа и Централна Азия чрез така наречения Среден коридор, информира още българският пристанищен оператор.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1033 -: 15 Ноември 2024, 14:52:35 »

Само ни баламосвате в този форум! Тъщата се прибира 7 часа от Сливен с бързия влак! Гари и перони ще ми строите... един тунел Троян-Кърнаре не мой спретнете... сичко е от пусто в празно

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!