Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Новини от жп транспорта в България
IvanC:
"Ремонтирана" препратка от мнението на Петко по-горе:
Железопътна линия 2
Иван
А Троян-Кърнаре кога?
Vlado:
Гроздан Караджов: През лятото ще има експреси до морето
Адри, обърни внимание на намеренията за тунел между Троян и Христо Даново... :yes:
pach:
Държавата пуска експериментален влак от София до Бургас
24 Май, 2025 09:24
Опитът е дали влакът ще стигне за 5 часа и 33 минути
Държавата пуска експериментален влак от София до Бургас - 1
Снимка: Факти.БГ
Мария Атанасова
Автор във Fakti.bg
Във вторник – 27 май е назначен бърз влак с номер 3671 от София до Бургас, който по назначеното му разписание трябва да измине маршрута за 5:33 часа.
Композицията ще бъде в състав: локомотив Сименс и два вагона, от които единят е бистро. Пътниците ще са министри и служебни лица от Министерството на транспорта, които ще изминат разстоянието в тест за време.
Интересното в разписанието на този влак е, че той е назначен да премине транзитно през гари, в които треновете задължително спират за спирачни проби или по други причини.
Точно тези изисквания са наложени от най-компетентния орган в железницата – „Изпълнителна агенция Железопътна администрация”. Влакът до Бургас обаче ще е над правилниците и правилата.
Любопитни са редица от заложените в подготовката му заповеди и разпоредби, а именно: Да бъде композиран поне 40 минути преди тръгване, да бъде предварително климатизиран, да бъдат чисти и заредени с консумативи тоалетните.
Според запознати влакът ще бъде така транспортиран, че пред него няма да има други возила в радиус от 10-15 километра, които да нарушават разписанието му, а служителите на Национална компания Железопътна инфраструктура /НКЖИ/ ще са инструктирани да го предвижват с особен приоритет, нещо което по принцип е заложено неустно за товарните превози.
****************
Предстои "ренесанс" за световните железници,
:yes: :yes: :yes: :hi: :dance1:
ако наистина авиокомпаниите се преоборудват със "седалки" за правостоящи в самолетите! :nono:
:lol: :lol: :lol: :friends: :tomato:
pach:
Министър Караджов - 5 часа и 32 минути до Бургас:
https://youtu.be/EfftKJ5E_so?si=wubY0mZjq6G8BoNC
Три възможности за пресичане север-юг!
Да се надяваме да се реализират най-после!
bg&flag
pach:
Гроздан Караджов от влака Мездра-София: Извинявам се на всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват
Транспортният министър нареди във влаковете да има бистро, сапун и работещ климатик
14:11 ч. 02.06.2025
Министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов набеляза редица проблеми в БДЖ при пътуването си с бързия влак от Мездра до София, тръгващ от Варна.
Той отбелязва, че влакът е пристигнал само с 9 минути закъснение, заради ремонт по трасето. По думите му обаче 7 часа и половина за път от Варна до София е все още твърде много и времето трудно може да се съкрати съществено.
Караджов отбелязва още, че във влака WiFi няма (никъде в БДЖ няма), нито бистро или вагон-ресторант, което според него е „абсурдно".
Министърът отчита, че проблем с купуването на билети няма – и онлайн, и от автомати по гарите, и на български, и на английски. Купих си билет лесно и удобно както онлайн, така и от автомат. Според министъра мобилната версия на сайта на БДЖ работи перфектно, като показва къде се намира влакът и колко е закъснението, ако има такова.
Като проблем Караджов посочва, че ако си изпуснете влака по вина на БДЖ, ще трябва специално да минете през касите на гарата, за да ви презаверят билета. Иначе рискувате да бъдете глобени.
Транспортният министър отчита и трагичното състояние на гарите.
„Гара Мездра е ключова гара, но там дори няма тоалетна за пътниците. Или по-скоро има нещо с такъв надпис, което, слава Богу, е заключено, предвид вида му. Гара София-север е в долу-горе същото състояние“, казва той.
В резултат на пътуването, министърът посочва няколко неща, които трябва да бъдат извършени:
1. Всички влакове да се приведат в адекватно за пътуване състояние – подовете да бъдат почистени, прозорците измити, всякакви петна – премахнати. За това има пари, има и хора, които получават заплати, за да се грижат за чистотата.
2. Във всеки влак за дълги разстояния да има служител на БДЖ, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията. Поне един час преди тръгване на влака трябва да се осигури безупречна чистота, работата на климатиците, течен сапун в тоалетните, хартия и др.
3. Да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда. В БДЖ работят достатъчно хора, за да може да се отдели персонал за това.
4. Към всеки бърз влак за дълги разстояния да има бистро. В момента БДЖ разполага с 10 такива вагона, които са достатъчни за покриване на тези линии.
5. Всички климатици във влаковете с вагони, снабдени с такива, трябва да работят нормално. Още повече, че на този тип вагони прозорците не се отварят. Факт е, че има и още един проблем - новозакупените стари вагони се нуждаят от модификация, за да работят у нас. Но е факт и че климатиците често не работят просто защото не са заредени с фреон.
6. Както направихме с обхода на линията София-Бургас, и по линията София-Варна ще бъдат идентифицирани участъци, където скоростта на влака е излишно намалена, за да можем да съкратим времето за пътуване. Радвам се, че с машинистите от влака, които от години пътуват по тези линии, имаме консенсус къде какво може да се направи.
7. НКЖИ трябва да ми даде до края на седмицата списък с гарите, на които не е правен ремонт последните 20 години, за да се види къде, какво и кога може да се направи, за да се подобри положението. Тук бързи резултати не можем да очакваме, заради липсващо финансиране, но все някога трябва да се почне.
Следващото пътуване на Караджов ще е с крайградски пътнически влак.
Накрая министърът поднася извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове. Извинения и към редовите железничари, които въпреки, че съвестно изпълняват задълженията си, понасят основателните критики на пътуващите, посочва още Караджов.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия