Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 303622 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #30 -: 27 Юни 2012, 23:42:23 »
Днес си правих лафче с чехите от този влак.Кефят се на Шкодата  :friends:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1708
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #31 -: 22 Юли 2012, 17:18:35 »
Това преди малко по новините на БНР:
ЖП-линия ще свързва Бургас с Кавали и Александруполис

22 Юли 2012, Неделя
Източник: БНР

Предварителното проучване ще струва 2,5 милиона лева.
Проект за изграждане на железопътна линия, която да свърже четири пристанища – Кавала и Александруполис в Гърция с българските в Бургас и Варна, е одобрен от Брюксел, съобщи БНР. Проектът получил зелена светлина заради рентабилната цена на този вид транспорт. Друг фактор бил, че при изграждането му ще се спазват всички екологични изисквания.
С европари ще се финансира предварителното проучване, чрез което да се изяснят всички параметри по проекта. То ще струва 2,5 млн. евро и ще започне през септември. Целта е чрез новата жп линия да се облекчи връзката между Черно и Егейско море. В момента тя се осъществява през Босфора, но това затруднява транспорта поради високата цена и опасност от инциденти.
Идеята за жп проекта е на експерти от националната компания "Железопътна инфраструктура" и на гръцките пристанищни власти в Кавала и Александруполис.
Междувременно стана ясно, че „Холдинг Български държавни железници” намалява загубите си с 13,5 млн. лв. за първата половина на годината и сега те са 9 милиона лева.

За повече новини по темата ще следя внимателно и своевременно ще Ви уведомявам.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #32 -: 22 Юли 2012, 22:13:05 »
RCA, DB Schenker, БЖК и Булмаркет са получили лицензи да вкарват и отвеждат влакове от Капъкуле. Това туря край на монопола на БДЖ в отвозването на МДТВ от Европа към Турция. Остава да се пусне моста на Видин, и първите две ще започната да си возят влаковете от и за Европа до турската граница без участието на БДЖ.
Доколкото разбрах и тунела опд Босфора го пускат от нова година. Така че може да се очаква сериозно увеличение на транзитния трафик по жп транспорта.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6712
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #34 -: 03 Август 2012, 09:26:15 »
Имаше един лаф: едно е да ти се иска, друго е да може пък трето да стане. Сименс като я вземе тая руина ТП какво да я прави освен за скраб. Освен това те си знаят, че с шуробадажанаци работа не се върши и още по-малко пари се печелят.
Всъщност тая идея е смешна направо. Значи едно предприятие го опоскваме с далавери и некадърност лепваме му някакъв излапан и изсран кредит от световната банка, и след това се опитваме да го заменим вместо да плащаме някакви чисти пари които дължим. Е, германците трябва да са най-големите бунаци за да го направят.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6712
  • Рейтинг: 1087
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #35 -: 03 Август 2012, 09:27:52 »
Не бързай - бат Бойко като поиска нещо - то става .

Julian

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #36 -: 03 Август 2012, 12:04:14 »
Петър Мутафчиев: Ръководството на БДЖ бута железниците към умишлена ликвидация 
 http://bnr.bg/sites/horizont/Shows/Current/BeforeEveryone/Politic/Bulgaria/Pages/0308bdj.aspx

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #37 -: 03 Август 2012, 13:31:53 »
Товарни превози към е напълно възможно да стане печелившо предприятие - просто Сименс е производител и хич не го еня Товарни превози.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1708
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #39 -: 07 Август 2012, 23:49:32 »
Борисов иска да връща влаковете „Сименс”. А купува без конкурс руски за метрото

„Това е една уникална по своята глупост сделка, която е сключена… И аз казах на Дрифтман, че ако не беше „Сименс” германска компания, щяхме да им върнем влаковете и да приключим”, заяви премиерът Борисов за новите влакове „Сименс” на БДЖ.

Борисов не подозира, че повтаря почти едно към едно един комунист – бившия шеф на БДЖ по време на тройната коалиция Олег Петков, член на Комунистическата партия, партньор в Коалиция за България. Комунист в истинския смисъл на думата, не социалист. Той оцеля като шеф на БДЖ около 2 години, когато след няколко гафа в железниците уволниха. Въпросният комунист Петков още на първата си пресконференция обяви, че иска да спира и да връща на Германия влаковете „Сименс”. Дори казвал пред подчинените си – „Те са прекалено модерни за комунистическата ми душа”.
Впрочем, през 2004 г. БДЖ излезе за пръв път на печалба, но съвсем за кратко. Под социалистическо управление веднага потъна и така и до днес.

Какво не им харесва сега премиерът Борисов на влаковете „Сименс”?

Както е известно те бяха купени по време на правителството на НДСВ, когато министър беше Николай Василев. Сделката е общо за 25 дизелови и 25 електрически мотриси, доставяни на части. Вторите дойдоха при следващото правителство.
Цената им изобщо не е надута, защото сделката е сключена след обявен конкурс. На финала се явиха с оферти три германски фирми, а „Сименс” спечели с по-ниска цена и по-големи параметри на влаковете си. Никой не е обжалвал в съда резултатите от конкурса.
Това ли нарича Борисов „уникална по глупост сделка”?
И го съобщава на официални представители на германците да му се чудят на акъла. Премиерът на България им казва, че щял да им върне влаковете, ама от него да мине, щото са германска компания…

А може ли бившият кмет на София и настоящ премиер да обясни как доставят влакове за метрото на София, след като изобщо не се чу за конкурс? По медиите текат възторжени пиар информации какви модерни, хубави и по-икономични били новите руски мотриси за втора линия на метрото.
При евентуален конкурс за втора линия на метрото можеха да се явят поне 3 европейски производители и един японски. Втората линия можеше да е не с руска, а със западна технология. В много градове по света в едно и също метро има линии, които се различават по влакове и системи. Тук по незнайни пътища упорито се строи руско метро. И народът, който се радва на бойковите приказки, си го харесва, защото не е виждал друго метро.

Обаче не е въпросът в качествата му. Руското не е лошо, макар да  е по-бавно. Такива неща по принцип се правят с конкурс. Още при комунизма бяха купени 56 руски мотриси за метрото, които чакаха в депо 10 години до 1998 г. , когато тръгнаха и вървят и досега. За тогава е разбираемо.
След това кметът Софиянски купи още 28 по-нови мотриси, от същия руски завод. Никой даже не повдига въпрос за конкурс за доставка, медиите дори не питат. Западни производители могат да направят вагони специално за българската първа метролиния, както е по руски образец, и да се конкурират на един конкурс. Но, няма такова нещо.
А защо Борисов и Фандъкова не обявиха конкурс за мотриси и оборудване изцяло на новата втора линия на метрото?
Никой не ги притеснява с такъв въпрос.
Но премиерът има самочувствието да определя като „уникална по глупост сделка” купуването на нови влакове с конкурс.
Аварирал пътнически влак между София и Пловдив юли 2012 г.. Снимка: Impact Press Group

В България новото дразни

Има нещо над икономическата логика и изгода в непрекъснатите коментари за влаковете „Сименс”. Като че ли в тази държава има съпротива срещу модернизацията. Политиците атакуват модерните влакове, циганчетата ги замеря с камъни.
Още когато бившият министър на транспорта Николай Василев обяви конкурса и направи сделката, срещу мотрисите „Сименс” започна нечуван медиен вой. Доказваха, че колелетата им били непригодени за българските релси, доказваха, че сделката е на гол тумбак чифте пищови и т. н. Години наред все намират кусури на влаковете „Сименс”.
Същевременно старите влакове на БДЖ са пълна гробница. Новите дизелови мотриси „Сименс” само от разход на гориво спестяват 15-16 млн. лева на година по същите маршрути.
Какво иска Борисов? Да върне старите влакове и да се гордеем със старите руски дизели и 30-40-годишни шкоди? Които се самозапалват, харчат като змейове и закъсват под път и над път.
И новите мотриси му били криви, а не вижда в какво състояние са железниците, с които се прочуваме по света – стари и мръсни вагони, заключени тоалетни, менте кондуктори прибират пари от чужденците и т. н.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12333
  • Рейтинг: 1322
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #40 -: 08 Август 2012, 08:36:32 »
Всичко идва от обикновенната завист и злоба!
Сименс си "купиха" още преди години Путин, та нямало да бъдат "най-модерните"!?!?!?

Колкото до руското метро - скоростта не се определя от това кой го е произвел.
Системата ни позволява движение с 40, 60 и 80 км/час м/у станцийте,
тъй като те са ни сравнително на гъсто, а трафика се управлява от блокировъчна система.
До момента в София има само един участък, където се движат с 80 км/час
 и там може би е по по-различна причина, защото минава под идеалния център...
Навсякъде се движи макс. с 60 км/час и ни и напълно достатъчно.
А е на 75 % руска система (не само мотрисите) защото цената на руснаците е непобедимо ниска,
за качеството (или ако искате... "качеството") което предлагат.. Впрочем системата е достатъчно проста, сигурна и евтина, като при това ни е напълно съвместима със системата на БДЖ.
Да знаете училеща към метрополитена? Кадрите им от къде идват?

И тук подобно на "драпането" срещу модерните влакове на Сименс, се оплюва нещо което в крайна сметка
ни върши идеална работа.... Само мотрисите от втората доставка н аметрото да бяха и с климатик!!!
...макар лично аз да предпочитам по возия, функционалност и вентилация,
 най-старите от първата доставка, които за съжаление са спрени от производство.

Тук си имаме специалист (професор  ;) ) по този въпрос и може би той ще коментира по-добре въпроса!!!?

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #41 -: 08 Август 2012, 09:36:12 »
Пламене, друг е проблема!
От една страна хората са казали, че "Мълчанието е злато, особенно като не знаеш какво да говориш", от друга страна страшно ми се иска да кажа най-нецензурната версия на приказката "На крива ракета, космоса и крив", но за такива дето мозъка им е в по-малко за сметка на самовлюбеността е най-добре "Голям залък(разбирай обществена поръчка) лапни, голяма дума не казвай".
Вече свикнахме обаче не само на единия ден да се говори едно, а на другия обратното, даже понякога на ден по няколко пъти се мени мнението през 180 градуса, но когато се чукаш в гърдите колко си честен за разлика от всички останали(за мен всички са едно!), да правиш доставка, която по закон е зъдължително да мине през обществена поръчка, без да е минала през такава, и в същото време да плюеш като [*цензурирано*], за нещо което е минало през такава поръчка съгласно закона е някак си обидно за поне средно интелигентните хора в тая страна, пък колкото и малко да са останали. Ако правителството на НДСВ не беше доставило тези мотриси, в момента просто нямаше да има с какво да се возят пътническите влакове. Не мога да коментирам самата процедура по доставката, защото не съм се интересувал, но щом няма обжалване, значи нещата са що годе нормални. Много приказки се изприказваха, за тези мотриси, кои верни, кои неверни, но е факт, че в България новата техника винаги е била посрещана на нож! Консерви сме си и това е! Дори помня един "машинист" в един друг форум се беше изцепил за жълтия Таурус, който беше на проби известно време - "Германците да си вземат аборигенския локомотив, и да си заминават!". На нас ни трябва техника дето дори при идотска експлоатация(разбирай 24ч каране с псевдо поддръжка) не се разваля и като се развали се оправя с чука, ритник, малко тел и пирони. Дори си имаме лаф "вържи го с тел и му е.и макята".
Та това мисля, че беше в основни линии идята на по-горното мнение, а не толкова за качествата на руската матрялна част, която никога не е блестяла с нещо особенно, освен със своята дуракоустойчивост.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12333
  • Рейтинг: 1322
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #42 -: 08 Август 2012, 18:34:01 »
Мдаааа, за жалост си прав...ама нас пък кой ни пита!?
Дуракоустойчоваст казваш! Ама ние напоследък сме мноооого над (зад, под и т.н)
дори и от дураците (русизъм означаващ глупаците)!!!
Та наистина не знам кое в крайна сметка е по-доброто!
Политиката която визираш на Боко...все си мисля че ако не е той
ще е някой още по-голям .............. (попълни по избор) може да се
окаже и правилна (о, ужас) щото "кучетата си лаят, а кервана си върви".
Руските метровлакчета може и да не са най-доброто за нас, но на тази цена
и докато вървят - стават да вършат рабоТАта. Пък ако се скапят бързо ( но едва ли)
 пак Боко ще си го отнесе по-горните причини.
То и той май се е "навил" да отнася негативите от това, стига да работи новопостроеното.

Добър....лош....Боко си го...и ще го "отнася" винаги.
И все пак...Например не еднократно съм подчертавал - аз лично съм работил бригадирски труд на
автомагистрала "Тракия" през далечната 1978 г. (в района на Вакарел!!!).
 До морето още не съм стигнал по нея, ама май благодарение на Боко, може и да доживея тази "екстра" (стига да мога да си я платя!!! ;) ).
Така е с доста проекти, който той по-добър или лош начин,  все пак ги реализира.
Под подобна дилема в момента е и да "падне" жертва на собствените си думи за
демокрацията в действие! Ами ако се направи референдума и глупавия български народ (в това число и ние тук)
каже "да" на безумно скъпата ядрена централа в Белене, "що ще чини тогаз"!?!?!?!?????
 :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
« Последна редакция: 08 Август 2012, 18:35:45 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #43 -: 08 Август 2012, 19:01:15 »


lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #44 -: 09 Август 2012, 09:48:40 »
Пламене,
Когато става въпрос за двойнственост на стандартите или пък двойнствено четене на законите,  за които  си се клел да спазваш, нали разбираш, че и от небето да слизаш, действията ти ще дразнят хората, които се опитват да спазват същите тези закони. Д ане говорим че се дава изключително лош пример, а пък и ония оттатък Австрия не са абдали и наблюдават действията почти под лупа. Затова и вчера техния вътрешен министър, изрази мнение че ще влезем в Шенген, ама някой друг път ;D
Ето това е нещото, което дразни най-много.
Има и други неща, но нека да не издребняваме, а да гледаме това за което е темата.