Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Новини от жп транспорта в България

<< < (68/212) > >>

TheJackal:
Снимки на Бургаската гара след посещението на министър председателя Бойко Борисов, но не открита на 100%, още се доизкусурява.









Ето и линк към статията: http://burgasdream.com/index.php/tema/12932-wc-za-chudo-i-prikaz-i-neiztrivaemi-peroni-na-burgaskata-gara-snimki    :hi:

pach:
Борисов: Надявам се до 2018 г. спортната зала в Бургас да е готова
...В момента изграждаме ЖП линията до аерогарата, която ще струва около 60 млн. лева, а докато я строим,
сме възложили да се направи проект за подобно трасе до Слънчев бряг".
Това написа във Фейсбук премиерът Бойко Борисов след посещението си в Бургас.

"Летището се ползва от около 3 милиона туриста в активните периоди и ако построим железница до курортния комплекс,
 не само, че ще се облекчи трафикът, но ще подпомогнем и туристическия бранш. Днес заедно с министъра на транспорта,
 информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и кмета на Бургас Димитър Николов направихме оглед на
ремонтираната сграда на ЖП гара Бургас, част от проекта „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T мрежата“.
Разгледах и строящата се спортна зала в града, надявам се до 2018 г. Бургас да има възможността да бъде домакин
на спортните прояви, които са заявени като програма. Ще финансираме и обхода на града със средства,
по чието осигуряване работим активно...
...Пожелавам на всички от Бургас много здраве, а от март месец и София ще има нова ЖП гара", съобщи още премиерът.


Жп линия между Бургас и Слънчев бряг
ще струва поне 100 млн. лв. До месец държавната НКЖИ
ще изчисли точната цена и дали проектът е рентабилен


--- Цитат ---"Ще има жп линия от летище Бургас до Слънчев бряг, ако се окаже рентабилна."
Това заяви Христо Алексиев, зам. генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура"
(НКЖИ) по повод проекта за изграждане на жп връзка от летище Сарафово до натоварения южен курорт.
Идеята съобщи премиерът Бойко Борисов при откриването на обновената жп гара на Бургас.
Аргументите за възобновяването на този жп път, който в момента стига само до Поморие и е в
много лошо състояние, е увеличаването на трафика на летището и оттам към курортите.

Дали ще бъде рентабилно да се строи там нов жп път ще стане ясно до месец,
като сега се правят анализите за разходите и ползите, както и финансовите анализи за проекта.
От НКЖИ обясниха още, че приоритет на компанията, отговорна за жп линиите и гарите е да се
 преразгледа жп мрежата в страната, тъй като тя съществува във вида, в който е обслужвала
друга икономическа и демографска реалност.

Трудностите идват оттам, че това обикновено са доста бавни и скъпи проекти,
като строителството на 1 км жп път струва 4-5 млн. лева. Все още основни жп трасета
се намират в много лошо състояние, а самата НКЖИ има проблеми с дофинансирането на проектите,
 които ръководи по оперативна програма "Транспорт", като през изминалата година получи
безлихвен заем от държавата за 110 млн. лв., за да може компанията да се разплати по договорите със строителите.

От гара до летище и към курорта
В момента е в ход свързването на жп гарата на града с летището, т.е. изграждането на градска
 железница в морския град. Идейният проект за тази част е готов. Той всъщност е част от втората
 ваза на трасето Пловдив - Бургас и ще се финансира по оперативна програма "Транспорт" до 2020 г.
Предварителната му цена е около 50 млн. лв.

За връзката от летището към Слънчев бряг обаче няма предвидени пари по оперативната програма.
Линията съществува до Поморие, но е в много лошо състояние и може да се ползва само следата, обясниха от НКЖИ.
Отделно тя трябва да бъде и електрифицирана. Разстоянието от летище Сарафово до Слънчев бряг е 25 км и
линията би струвала около 100 млн. лв. или отгоре. Друг проблем на инвестицията е, че ще се ползва сезонно.
Според НКЖИ пътуващи по жп линията ще има от май до октомври. Едновременно с това обаче хотелиери и
туроператори традиционно се оплакват от късия летен сезон.

Кой иска да кара влака
Интересното около този проект е дали наистина би представлявал интерес за частните инвеститори и
може ли да се развие като първия опит за публично-частно партньорство в жп строителството.
Това би означавало, че частната компания може да стане и оператор на линията. Така тя ще отговаря
за самите превози и ще бъде елиминиран монополът на БДЖ при транспортирането на пътници.
--- Край на цитат ---

От в. Капитал: http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2016/02/01/2696709_jp_liniia_mejdu_burgas_i_slunchev_briag_shte_struva/

pach:
Днес е ден за парламентарен контрол и министъра на транспорта Ивайло Московски,
ще отговаря на въпрос за премахването на експрес "Чайка"! ;)

Best Ripper:
Новите скоростни светофари са вече факт... По новото трасе от Катуница до Свиленград...



Снимка: Веселин Малинов, фейсбук

mitko0888:
Такива светофари са факт от пет години ...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия