Здравейте, съфорумци! Като по-малък редовно следях форума и от него съм научил изключително много за железниците и умалените им версии. Самият аз не съм сигурен дали някога изобщо съм писал преди, то тогава бях и с друг никнейм така или иначе. Но понеже сега отново влязох и видях, че е станало въпрос за нашата инициатива за теснолинейката и по-конкретно за възстановяването на влак "Родопи", се чувствам длъжен да върна жеста и сега аз да ви кажа каквото знам:
Нашата идея /на ГС "За теснолинейката"/ е за възстановяването на легендарния влак "Родопи" във възможно най-близък до оригиналния му вид. Искаме да върнем и фургона, и бюфета, и всичко друго, което е възможно. Имаме обещание от БДЖ за фургона и бюфета, като за фургона в момента не е ясно дали и какво се случва, но за бюфета има готов проект и работата по него се очаква дори да приключи още пролетта, така че догодина теснолинейката да разполага с напълно функциониращ бюфет във влак Родопи! Също така скоро предстои ремонтът на нови 8 вагона, на които, както и миналият път, по наша инициатива, ще бъдат със стария тип отварящи се прозорци. Новото е, че очакваме те да бъдат и с тъмнозелен цвят, точно като оригиналните вагони на влак "Родопи". Идеята ни за гласовите съобщения беше те да са предварително записани, при това с оригиналния глас на Светла Матеева, но за момента не виждаме да е заложено възстановяване на аудиоуредбите във вагоните, дори и при новоремонтираните, затова не е сигурно какво ще се случи по тази тема.
Като цяло никоя от идеите ни не е половинчата, стараем се да направим максимума винаги, но много от нещата са трудно изпълними или пък се спъват от различни фактори и хора. Както например стана с името на влак "Родопи", което бяхме предложили още с предложението за въвеждането на имената, но някой в БДЖ реши да замени с "Юндола". Така че моля за търпение и разбиране и благодаря за позитивните отзиви за инициативите ни до момента!
Поздрави,
Ивайло