Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 280251 пъти)

imehandzhiev

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #420 -: 22 Ноември 2017, 23:37:11 »
Това, което аз пък знам, е, че е имало сериозен интерес от фирмата с волфрамовата мина да вози материал с теснолинейката с два влака седмично, като дори едва ли не почти всичко било договорено, но след първата вълна протести срещу откриването на мината тази опция е отпаднала. Сега дори и да се открие спорната волфрамова мина, материалът ще се вози с камиони. Това е единствената реална стъпка към възстановяването на товарното движение, за която съм чувал аз в последно време. Но така или иначе май е по-добре, че не са открили тая мина тогава, дано не я открият и сега. От туризъм Велинград печели много повече, отколкото би печелил от мината.

Ъпдейт за бюфета: оказа се, че дори са били изключително експедитивни и вероятно ще е готов още декември. За сметка на това обаче не са му сменили прозорците и са от тези с кофти дограмата, както и ливреята му ще бъде нововъведената червено-бяла. Затова мислим да не настояваме да правят новите ремонтирани вагони тъмнозелени, защото съставите ще станат манджа с грозде. Така влак "Родопи" няма да е баш в оригинален вид, но поне ще имаме унифицирана ливрея.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #421 -: 23 Ноември 2017, 00:19:12 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=3806.msg109574#msg109574 date=1511386139
Аха.. адски много... на приказки и напъни... Да не стане накрая като с моделите...  ;)
Пътувал ли си около Разлог и Аврамово ? Камионите с дърва са почти всяко второ превозно средство..

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #422 -: 23 Ноември 2017, 09:52:11 »
По възрастните местни хора си спомнят, че най-голям трафик
 с дървен материал към полето, и строителни материали
обратно към планината, е бил по времето на парната тяга.
Влаковете са били на 90% от трафика точно товарни.
 Имало е проблеми с включването на пътническите, заради плътно разписание. Разказва ли са ми, че си спомнят - тогава
всичко е било така организирано с движението им, че на всяка
гара по линията  е имало изчакване за разминаване на
товарните композиции. Машинистите най-мразели като освен
чакането на насрещния влак за разминаване е трябвало да
пропуснат и пътническият отзад, пред себе си. Тогава
практически е трябвало буквално да отстъпват реда си и да
изчакат и следващия насрещен влак. Въобще коловозите по
 гарите са се ползвали с максималния си капацитет!!!

Сега последно съм пътувал по теснолинейката преди повече от
пет години, но още тогава не си спомням някъде да видях голямо
стълпотворение от дори изоставени товарни вагони. За целият
маршрут от Септември до Добринище, да съм видял не повече
 от 50-тина товарни вагона ( прилежно фотографирани). Още
20-тина да са били по " скрити" от фотоапарата или мен.
Къде са останалите?  Дори да нямаме сведения,
колко вагона са били в експлоатация от добрите години,
може набързо да сметнем според дължината на коловозите
по гарите!!!

Та на първо място за какъв товарен трафик говорим,
като няма да има на какво да го натоварим?

На второ място идва проблема и с наличните в движение локомотиви. Колко са в  кондиция и експлоатация?

На трето място - отдавна железницата няма такова стопанско значение като преди 50 години ( среден период от време)!

В най-добрите и години, липсата на достатъчно броя камиони,
тяхната обща товароподемност, наличието ( или липсата на такова) на снабдяване с гориво, наличието на количествата
гориво, че и пътища в планината дори е обуславяло всичко
останало.

Дори някъде из историческите архиви бях чел, че когато царя
издава указа ( или нещо такова беше) за строежа на
теснолинейката това е било основният приоритет - да се свърже
"дивата" планината от целия южен регион поне по някакъв начин
с "цивилизацията" от останалата част от страната.
Целият регион буквално е живнал и се е  развил,
чрез стоките и хората, благодарение именно на теснолинейката.
Други пътища е нямало! Тук,там все още е така по трасето и.
Второто " условие" за решението и построяването на тази красива
 железница е било чисто военно и стратегическо - дублиране от
тази страна на Рила и Пирин, на железницата по долините на
Струма, в посока юг.

От горе посочените ( само основни) причини да съществува
 тази железница, за съжаление не е останала нито една.
- камионите ни са вече дори много голям брой.
- горивото е общодостъпно ( поне докато не свърши при арабите).
- шосетата вече ги има ( или поне не се броят на пръстите на ръката).
- цялото снабдяване   със стоки и продукти в двете посоки
( колкото и слабо да е ) вече е пренасочено към автомобилния транспорт.
- това е и причина да не се поддържат  голямото количество
подвижен състав - като не се ползва само " гълта" пари.
- в регионите  или всичко голямо вече е построено (или разрушено),
или няма и да има вече големи " стратегически" обекти
 като гигантски фабрики или язовири. Строят се само
жилища и хотели, а те не са огромни обеми.материали и хора.
- един дърводобив е останал, но е той се е насочил към aвтотранспорта,
 подобно на горивата и " липсващите" жп цистерни от Shell.( друга тема)

В заключение - не съм много в час ( и не съм и от "еколозите"-изнудвачи),
 но си мисля, че по-добре  щото волфрамовата концесия да  я спряха.
 Като знам какво става в скапаната ни феодална държава,
 това беше още една възможност някой да скапе и Родината
 ни в района на тази концесия!!!
Волфрама е супер стратегически, но той само ще става по-скъп
и когато и да го извадим,  само ще да спечелим повече!

Ако си оправим държавата, винаги в бъдеще ще се намери по-щадяща природата технология, щото децата на Родината ни да
се възползват разумно от нея и да спечелят всички от
волфрама!!!

Според мен единственият шанс в момента да просъществува
теснопътната ни железница и да е дори печеливша, е да се
наблегне на красивото трасе и туризма. А защо не (?),
да се организират туристически групи от гости на хотелите
( големи и малки), които могат да бъдат буквално запленени
от пътуването до тях, през живописната ни природа!?
Отделно атракциони, отделно тематични турове по пешеходните
маршрути - екскурзионните летувания свързани с начало и
 край - железницата.
 Селския туризъм в районите да се обвърже също
с теснолинейката. Тематични турове по видове бит и култура също за туристи - това е най-важното новата " мода" в туризма.
Вече се правят не само винени турове от туристическите оператори за  групи туристи!!! Имаме страхотни условия за тази дива ( все още) планина по трасето за балонен туризъм (пример Кападоки в Турция).

В планината винаги се е наблягало на животновъдството.
Ако държавата насочи субсидиите на там, но в дългосрочна
стратегия, а не временни кражби по еврофондовете,
родопчани ще се приберат от гурбет,
и може някой ден да ни трябват теснолинейни цистерни
 за мляко или отново товарни вагони за готовите продукти
от млечна промишленост. Хората вадят петрола,
 който е крайно количество. Нашите управници направиха
млякото като " крайно" количество, а то е практически един
неизчерпаем ресурс ( поне докато животни се раждат и дават мляко)!!! Тоест за животновъдството край никога няма ( освен в ръцете на нашите управници)!

и т.н.и т.н.

Възможности много и с то в съвремието...ще има и нови
възможностите и   за бъдещето. Само трябва да ги видим!!!
Единствено трябва да се научим да избираме с ум и разум,
умни и разумни хора, които да имат волята да управляват всичко
това, не само с оглед бъдещето само на техните деца,
но и на всички деца в Родината.
И такива ще се намерят - някои вече се връщат тук,
както през епохата на Възраждането!!! Да им дадем шанс - те знаят как и ще се оправят по- добре от нас ( това е явно и безспорно)!

От нас се иска само максимално да запазим малкото останало!!!
Тоест да държим вратите отворени!!!
Като връщането на влак " Родопи"!!!

и те...така!
 ;)
« Последна редакция: 23 Ноември 2017, 09:57:15 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #423 -: 23 Ноември 2017, 10:33:30 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3806.msg109577#msg109577 date=1511389152
Пътувал ли си около Разлог и Аврамово ? Камионите с дърва са почти всяко второ превозно средство..
И накъде отиват тия камиони? Към Гърция...

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #424 -: 07 Декември 2017, 00:12:29 »
Не, че вече има нещо общо с жп транспорта, но ако някой го интересува: Кабинетът пусна на търг 20 дка от бившата гара „Пионер“.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #425 -: 07 Декември 2017, 09:23:57 »
Цитат на: Mixy link=topic=3806.msg109767#msg109767 date=1512598349
Не, че вече има нещо общо с жп транспорта, но ако някой го интересува: Кабинетът пусна на търг 20 дка от бившата гара „Пионер“.
кратък репортаж, от времето когато унищожаваха гарата:
https://www.youtube.com/watch?v=oWFIMsPNxPg
В района щяло да има нова трамвайна линия, вело алея и парк с места за спортуване - Йорданка Фъдъконва.
Ако някой си представя, че тук се прави някаква далавера и че някой иска да го вземе за да се строят молове или жилища, го лъжат или той лъже другия - Петър Диков.
Лъжи, измами, далавери от едната страна, блеене на овце от другата.....

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #426 -: 19 Декември 2017, 21:05:01 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #427 -: 21 Декември 2017, 20:31:07 »
Явно да, защото Деянов я е потвърдил.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #428 -: 31 Декември 2017, 12:28:20 »
     Вчера сутринта, 30.12.2017 г., на гара София чакаха да дойде влак 10172, за да има кой да кара 8601... Като вторият по разписание трябваше да тръгне... 4 минути преди да пристигне първият! Или казано точно: 10172 пристига в 10,33 ч., а 8601 - тръгва в 10,30 ч. /коригирано в информационното табло, иначе по разписание трябва да е в 10,29 ч./... Влак 494 закъсня 130 мин., а неговият локомотив и екипаж трябвало да кара 8601... Та лично наблюдавах как машинистите на 10172 от Пловдив пристигнаха с 2-3 минути по-рано. Оттам помощникът осигури и изключи локомотива, машинистът изтича да вади лентата от записвачката, която беше в другата кабина и после двамата бегом на другия влак. Добре че поне вече бяха закачили друг локомотив, пробите направени... Само подписаха пътния лист, изходният светофар светеше вече две жълти /о, ужасТ, защо ли свети така, и такова ли има???/, шефът с червената фуражка даде "зелено" със слънчогледа и газ обратно.. с 4 мин. начално закъснение... Ей това е йекшън, бейби!

Специални поздрави за юнаците! На такива се крепи България все още!  :clapping: :drinks:

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #429 -: 01 Януари 2018, 12:13:55 »
Ч Н Г!!!!!  Има Венци има такова положение на изходния светофор - две жълти-това значи,че влака излиза от отклонение и следващия светофор е затворен(ЧЕРВЕН).

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #430 -: 01 Януари 2018, 12:54:00 »
Цитат на: D2 link=topic=3806.msg110107#msg110107 date=1514801635
Ч Н Г!!!!!  Има Венци има такова положение на изходния светофор - две жълти-това значи,че влака излиза от отклонение и следващия светофор е затворен(ЧЕРВЕН).
Знам, че го има, знам...  :) Когато разстоянието между гарите е малко... като между Централна и Подуяне... Събират два светофара заедно... Не си схванал бъзика...  :drinks:

ЧНГ и на теб!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #431 -: 01 Януари 2018, 17:13:11 »
Цитат на: D2 link=topic=3806.msg110107#msg110107 date=1514801635
Ч Н Г!!!!!  Има Венци има такова положение на изходния светофор - две жълти-това значи,че влака излиза от отклонение и следващия светофор е затворен(ЧЕРВЕН).
Всъщност по скоростната сигнализация не е отклонение, а е скорост до 40 км/ч.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #432 -: 01 Януари 2018, 18:55:08 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3806.msg110111#msg110111 date=1514819591
Всъщност по скоростната сигнализация не е отклонение, а е скорост до 40 км/ч.
А ако трябва да сме още по-точни - специално за Централна гара ограничението е... все едно не работи сигнализацията... 25 км/ч, нал тъй?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #433 -: 01 Януари 2018, 20:38:03 »
Ми не. Светофора указва скорост 40км/ч. Каква е скоростта в гарата няма значение - естествено ако е по-ниска от 40км/ч с табели се спазват табелите.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #434 -: 04 Февруари 2018, 13:53:43 »
Вярно ли през февруари ще е последното пътуване на 609.76? Според този сайт.