Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 95215 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1889
  • Рейтинг: 620
  • H0, еп. II, III, IV, София
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #495 -: 10 Декември 2018, 10:11:18 »
Поредният пример колко лесно се промиват мозъци. И как под влияние на "граждански организации" се действа в грешна (или парвилна за някои хора) посока. И как с това се загробват, закопават и забравят наистина необходими действия за подобряване на транспортното обслужване.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 736
  • Рейтинг: 466
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #496 -: 10 Декември 2018, 11:08:07 »
Споко! И това ще го бъде 2 -3 месеца, и ще го спрат тихомълком. Сефте комендантски!

Adrian

  • Trade Count: (235)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6284
  • Рейтинг: 733
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

emilchaushev

  • КЖМБ без общи приказки
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1396
  • Рейтинг: 460
  • N scale 1:160- реален моделизъм
    • Клуб железопътен моделизъм - България
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #498 -: 20 Декември 2018, 13:48:43 »
Пътнически влак дерайлира заради паднала скала
Инцидентът се случил по линията Якоруда – Белица

https://www.vesti.bg/bulgaria/pytnicheski-vlak-derajlira-zaradi-padnala-skala-6090162

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1606
  • Рейтинг: 129
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #499 -: 24 Декември 2018, 12:54:55 »
Локомотив на влака София - Бургас се разпадна в движение при скорост от 130 километра в час

https://www.senzacia-bg.com/2018/09/130.html?fbclid=IwAR18aUDkj8nAkwRl_xijGeD0K0OdU98QAJf0Yyh3K6CvacJZuDdjvv0QMmw   

pavlinbg

  • Trade Count: (7)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 403
  • Рейтинг: 73
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #500 -: 24 Декември 2018, 13:31:54 »
Цитат на: TheJackal link=topic=3806.msg113934#msg113934 date=1545648895
Локомотив на влака София - Бургас се разпадна в движение при скорост от 130 километра в час

https://www.senzacia-bg.com/2018/09/130.html?fbclid=IwAR18aUDkj8nAkwRl_xijGeD0K0OdU98QAJf0Yyh3K6CvacJZuDdjvv0QMmw   

Това не е ли стара новина от лятото?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1606
  • Рейтинг: 129
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #501 -: 24 Декември 2018, 13:38:48 »
Нямам идея. Приятел ми е подаде преди малко като инфо.

pach

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 10866
  • Рейтинг: 824
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #502 -: 17 Януари 2019, 16:47:19 »
Петър Бунев: Идеята БДЖ да наема локомотиви е неосъществима
Според председателя на синдиката на железничарите това е прекалено скъпо


07:40 17.01.2019
 
Идеята на новото ръководство на БДЖ да наема подвижен състав – локомотиви и вагони – е добра, но не може да се осъществи. Това мнение изрази пред БНТ председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

Според него парите на компанията трудно ще стигнат за наемането само на локомотиви, а за вагони изобщо не може да се говори. Причината е, че парите, които БДЖ е събрала от дарения, са 2 млн. лв., а цената за наем на един локомотив е 1000 евро без ДДС на денонощие. Така, ако бъдат наети 20 локомотива само за месец, ще трябва да се платят 120 хил. лв., изчислява Бунев. Същевременно цените и употребата на услугите на БДЖ не са достатъчно високи, за да се набавят средства за тези месечни разходи за наем.

„Освен това тази идея не е нова, тя е стара и вече са правени опити по нея. На практика няма откъде да се намерят 20 локомотива –други държави трудно биха ни дали локомотиви, защото това е скъпа техника, а у нас железопътните трасета са в лошо състояние и разбиват локомотивите“, заяви председателят на синдиката на железничарите.

Той даде за пример последната сключена такава сделка, при която Румъния е отдала локомотиви на Австрия. Първоначално исканата цена за наем е била 1500 евро на денонощие, но впоследствие двете страни са се договорили за 1000 евро на денонощие. Имало обаче има и други изисквания, най-вече за застраховки, и така разходите съвсем нараснали.

https://www.economic.bg/bg/news/10/petar-bunev-ideyata-bdzh-da-naema-lokomotivi-e-neosashtestvima.html

pach

  • Trade Count: (38)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 10866
  • Рейтинг: 824
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #503 -: 12 Февруари 2019, 11:31:32 »
от една друга тема за перачницата...най-новото...

БДЖ продължава най-скандалния си търг - работи държавното жп, милионите прибира частна фирма
СВЕТОСЛАВ МЕТАНОВ | 08 януари 2019 в 07:23 |

Вероятно най-скандалната обществена поръчка на БДЖ-Пътнически превози, обявена през февруари миналата година, продължава и в момента, въпреки че уж бе спряна, установи OFFNews.

Става дума за процедурата с предмет: №01605-2018-0003 „Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за тригодишен период”.

След разследване на OFFNews, което установи, че в случая се касае за класическа далавера - държавната жп фирма върши 80% от работата по заданието, а фактурите заминават към точно определена частна фирма, и последвалата проверка по случая на инспектората на транспортното министерство, въпросният търг бе прекратен от довчерашния управител на БДЖ-Пътнически превози Пламен Пешаров.


Само че обосновката на решението за спиране на обществената поръчка е толкова абсурдно, че всеки заинтересован да вземе парите (б. ред. - въпросната поръчка е с бюджет от малко над 4 милиона лева) трябва да е луд, за да не обжалва решението за спиране, чийто основен аргумент е, че "ще се отрази негативно на медийния образ на БДЖ".

Така Пешаров е вдигнал висока топка за забивка на частната компания "Жп Тракция", за която още от момента на обявяване на търга се знаеше, че е единственият възможен изпълнител според заложените в документацията условия.

Чисто процедурно от състезанието бе изхвърлена русенската компания "Експрес Сервиз", която не само че ремонтира локомотиви, но и сама произвежда маневрени машини, които изнася по цял свят. Пак с регулаторни хватки - отказ на лиценз, от надпреварата изхвърча и българо-хърватският джойнт венчър "БДЖ-Кончар", в който отгоре на всичко половината от собствеността е на самия възложител. В същото време във въпросната компания "Жп Тракция" управляващ и собственик е бивш колега на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев Николай Кръстев. А точно тази структура на транспортното министерство коли и беси в жп транспорта у нас. Тя е тази, която му е издала лиценза да извършва жп ремонти.

Веселин Василев изобщо не отрича, че със собственика на "ЖП Тракция" Николай Кръстев наистина преди време са били колеги във фирма, свързвана с бизнесмена Васил Божков. Обаче Кръстев не му бил личен шофьор, както се говори в жп бранша.


Некадърното прекратяване на скандалната обществена поръчка веднага е довело до обжалване пред Върховния административен съд на решението на управителя на БДЖ-Пътнически превози за спиране на процедурата. Така на 13 ноември м. г. магистратите излизат с решение, че държавната жп компания неаргументирано е спряла обществената поръчка и че тя трябва да продължи при старите условия.

Сега в БДЖ-Пътнически превози са пред дилема - дали да реализират първоначалния сценарий на вече бившото ръководство или да намерят истинските мотиви за спиране на процедурата, а именно, че тя не е изгодна на БДЖ и на българските данъкоплатци.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1606
  • Рейтинг: 129
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #504 -: 19 Март 2019, 10:19:42 »
Публикувано във факти.бг: Във Видин загасиха горящ локомотив на влак, превозващ цистерни.

https://fakti.bg/bulgaria/368052-vav-vidin-zagasiha-gorasht-lokomotiv-na-vlak-prevozvasht-cisterni?fbclid=IwAR1XzTymGdWzUllugmfHZd0-u3qX8j5z40xIBeXXt-TfEnI91OfrBmJYWIQ