Влаковете със 160 км/ч след модернизацията на жп отсечката Оризово - Михайлово
Продължава модернизирането на железопътната линия Пловдив – Бургас, с цел постигане на по – бърз, по - удобен и по - сигурен железопътен транспорт.
В момента се работи по рехабилитацията на участъка Оризово – Михайлово. Трасето е част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. В модернизацията на отсечката ще бъдат инвестирани 218 млн. лв. по линия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г., ĸaзa cлyжeбният миниcтъp нa тpaнcпopтa Гeopги Toдopoв пo вpeмe нa cтapтa нa мoдepнизaциятa на участъка:
"След 4 години съм сигурен, че това трасе ще е изцяло модернизирано. Безкрайно много разчитам на всички участници в строителния процес, в едно с НКЖИ, да посрещнат всички предизвикателства, свързани с изграждането на обекта, да бъдат безкомпромисни към качеството и да не допускат изоставане в сроковете“.
Проектът предвижда изграждането на тунел, 5 пътни надлеза, 3 пътни подлеза и ново железопътно трасе за двойна жп-линия между Оризово и Михайлово. След приключване на обновяването на железопътната линия Пловдив – Бургас влаковете да могат да развиват двойно по висока скорост от сегашната, коментира директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски:
„Модернизацията ще позволи движение на влаковете със скорост 160 км/ч. Цялостната рехабилитация на този участък ще подобри европейските връзки на България и ще се допринесе за увеличаване на конкурентноспособността на железопътния транспорт чрез повишаване на безопасността и постигане на по – високи скорости и по – високо качество на услугата!
Инж. Папукчийски посочи, че след приключването на проектите от София до Бургас ще може да се стига с влак за 3 часа.
Изпълнител на проекта за модернизацията на жп линията между Оризово и Михайлово е обединението „Евро ЖП инфраструктура“. Инж. Антон Софронов, представител на изпълнителя, уточни, че участъкът е с дължина 37 км:
„По път 1 тази дължина се запазва. По път 2 тази дължина се съкращава с 2 км, тъй като не се влиза в гара Чирпан. Там скоростта на влаковете ще е 160 км/ч, при двойна жп линия. Транзитният трафик ще минава през тунела до Чирпан, а местният трафик – през града."
По проекта се предвижда изграждането на нова гара Оризово и рехабилитация на съществуващата в село Михайлово.
Трасето трябва да е готово в срок до 4 години.
https://bnr.bg/burgas/post/101485018/modernizirat-jp-uchastaka-orizovo-mihailovo-sled-tova-vlakovete-shte-preminavat-sas-160-km-ch