В интерес на истината преди два месеца пътувах
до Пловдив с "Бургаския" влак. Върнах се със същата
двойка (насам-натам) но в следобедните часове.
И двете композиции бяха със "Смартрон"-и и композирани
от по четири от реновираните вагони. Един 1 класа,
1 вагон-бистро (май са дадени под наем) и 2 второкласни,
всичките купейни. Чисти, топли, осветени...всичко им
работеше (вкл тоалетните в добро състояние).
Е, нямаха електронни табла и т.н. но бяха все пак добре,
предвид годините им. Всичките бяха с ревизионни дати
от 2020 и 2021г (!!!). Пътуваха полупразни, но с голям оборот
на пътници по къси дестинации, като част от трасето.
И да, не бяха в цветове ливреи като локомотивите, но все
пак впечатляваха с визията си на...добре реновирани!
Според думите на новия министър по транспорта,
основната цел сега е направата на нова визия (не само външно)
и различни мерки, за връщане на пътниците към железницата ни,
в конкуренция с автобусните и автомобилни превози.
Дали ще успее и да колко - предстои да видим.
За мен първата "сигнална" точка за това, ще е "казуса"
с основния ремонт на сименсовите "Дезиро"!!!
Ако не се окаже, че парите вече са потънали през
нечия банкона каса кеш, в нечии джобове и за това
румънците само да ги пребоядисват и перат седалките им!?!
Може на някои да се стори политизирано, но така е когато ние не
се занимаваме с политика - тя обаче винаги се занимава с нас...да ни крадат и лъжат, както си искат!
Не съм запознат в детайли, ама концесионната такса за летището
не беше ли първоначално 500 млн.... лева или евро беше...!?
