Появи се и № 5 - немската мотриса VТ 11.5 на експресите ТЕЕ. Като качество на сглобката е много по-добра от полския "Туполев", което е абсолютно логично - парният локомотив не е за всяка уста лъжица, особено в такъв малък мащаб (ама върви го обяснявай на китайците). Тука нещата са пределно прости - пет винта. Три за коша и по един за талигите. Даже и китаец не може да сбърка.
Добрата новина: талигите са подвижни, колоосите им също. Теоретично. Явно китайците са усвоили челния съветски опит и винтовете на талигите са забити с чук. Лекото им олабване обаче прави талигите по-сговорчиви и проблема е решен. Твърде е вероятно на вашия модел (ако решите да си го вземете все пак) някоя от колоосите да отказва да се върти, особено на предната двигателна талига. Това е, защото и тука жълтите човечета не са жалили лепилото. Решението: разглобява се талигата (лесно е) и се почиства лепилото в артък. Колооста тръгва.
Дъното е отлято от метал, кошът е пластмасов и добре детайлиран. Не е боядисан, само кремавата лента е ударена на полунекадърен тампон. Обаче пластмасата е по-скоро кафяволайняночервена, а не по-ярка, както е боядисан истинския прототип. И кремавото е малко по-жълто, ама се ядва. Това е едната от лошите новини. Ако решите да пребоядисате (или в случая по-точното е да боядисате) коша с правилния червен цвят, емблемата ТЕЕ отпред просто отива по дяволите. Тя впрочем не отговаря на истината, защото вместо в златисто е ударена тоже в сребърничко за по-евтино.
Другата лоша новина е, че някои от прозорците са задължително омазани с лепило и съсипани. Разглобих модела да видя дали може да се направи нещо по въпроса (май не) и установих потресен, че това нещо има даже и интериор. Верно - само седалки, тоест облегалките им, но го има. Понеже интериорният детайл е от черна пластмаса, трудно се забелязва на сглобен модел. Големият майтап е, че най-много и най-нагъсто са седалките в двигателното отделение!
С подвижните си талиги и колооси моделът тоя път може вече да се ползва не само като статист в права или крива, ами и да се бута и тегли насам-натам. Ама пак само теоретично. Щото стандартния N-ски куплунг отзад е закован неподвижно с лепило. Китайска му работа.
Да тегля чЪртата - според мене моделчето си струва парите и не съжалявам, че го взех (още повече, че още не съм го платил

) За себе си решавайте вие.