
Мдаааа...питал си само двама, (коя е тази Ваня, при това... чеТТник

)
но не всички!
Не ти трябва никакво реле за време - просто си купуваш комплекта на
Роко кат.№40410 цифров дешифратор в комплект с две електромагнитно управляеми автосцепки:
http://www.roco.cc/produkteshop/produktsuche.html(прилблизителна цена - 75 евро)
практически се прилагат на всякакви вагони и размери (за N не знам),
а благодарение на дешифратор могат да се програмират различни начини на работа.
по време, по команди и комбинирано. Активни функции когато се монтират стандартно са F1 и F2.
Ако тези автосцепки се свържат на локомотив
с дешифратор (но с повече от една допълнителна функция - обикновенно са с над 4-те основни)

(декодер за автосцепки на локомотив с NEM 652 - куплунг.)
то самият той при програмиранет на локомотива, го правят така (чрез настройка на СV-тата)
че след разкачване локомотива мръдва малко в зададената посока с маневрена скорост (F6).
Практически става много лесно и е страшно ефектно.
Локомотива навлиза с композицията и спира. След което благодарение на електромагнитните автосцепки,
се саморазкачва и мръдва пет сантиметра (примчерно) напред, след коет спира и чака следваща команда.
Или пък локомотива бута вагон назад. Спира, следва саморазкачване и побутване три сантиметра,
още назад на вече откачения вагон. Вагона се отмества по инерция (ако е на гърбица - става перфектно),
а локомотива спира и чака следваща команда.
Впрочем не всички са доволни от роковското решение - дава и дефекти,
от "стандартните" при невнимателно боравене с дешифратора при монтирането или захранването му...
... ама то и душата в рая не става...
