То си евярно ...за топлата вода.
Градската железница минава (с малки изключения - УНСС и отчасти при Борово) практически по закритата 14-та линия на БДЖ.
Или проекта е фантазия, или не сте погледнали (то и на кадастралния план на София може), че в повечето места от където
минаваше 14-та линия, вече е или застроено с имоти (или предстоящо застрояване) или има построени основни булеварди.
Някои от тях са част от втория градски пръстен, като дори се правят и на две нива (ТV-кулата, бул.България и при ВМА)!!!
Такава железница...с нейните габарити и горно строене е вече (за съжаление) невозможно.
Има два имагинерни варианта това все пак да се реализира по някакъв начин като релсова транспорна връзка:
- или скоростен трамвай (дори и теснорелдсовия на 1000 мм) защото е по-леко и бързо изграждането на трасето.
По-лесно би "заобиколило" евентуалните вече съществуващи пречки и почти безпроблемно би преминало на автомобилните кръстовища.
- или релсов път изнесен на естакади подобно на надземната железница в американските градове.
Но пък това също е свързано с терени, много инвестиции и т.н.
Бих ви посъветвал (като лаик-кибик) да се насочите към градска железница в дублиране на околовръстното шосе на София.
Защото то си стана (в голяма част от него) на градски булевард с градски транспорт по него (автобусни линии) а и очертава
по-голям и обширен град, какъвто се заформя за бъдещето...особено в светлината от застрояването на квартали с контролиран достъп,
превръщането на терени от Кремиковци в бизнес и леко промишлен район (там май искат и жилищни квартали и спортни съоръжения да изграждат).
Така или иначи, харесва ли ни ...или не ...София продължава да се разраства и това е ...бих казал
новото очертание на града - околовръстен път.
