Автор Тема: Градска железница в София  (Прочетена 5152 пъти)

passenger

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Градска железница в София
« -: 18 Юли 2012, 15:41:14 »
Имам идея за кръгова линия на градска железница в София (оранжева линия)

Също така изобразих и експресна ж.п. линия която да свързва Централна гара с Аерогара София Терминал 1 и 2 (жълта линия).





Ще се радвам да прочета вашите мнения по въпроса.

spas_tf

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 306
  • Рейтинг: 42
  • HO Епоха V -VI София
    • www.smilenov.eu
Re:Градска железница в София
« Отговор #1 -: 18 Юли 2012, 16:34:39 »
Ринговете са хубаво и необходимо нещо, но метро-схемата на София (поне в последния си вариант) елиминира нуждата от този оранжев ринг. Друг е въпроса кога ще се довършат тези части от метрото. За вьпросната линия - малко съм песимист - ще дублира Метродиаметър 1, а натовареността на трасе ЖП гара - летище София е все още твърде слаба , за да се мисли за отделна линия. Това ще се промени ако се развие достатъчно ЖП транспорта от околните градове и главните ЖП коридори и ареали до Варна, Бургас, Пловдив- Свиленград, Видин , Кула. Не на последно място схемата е ОК , но си открил топлата вода (дано не звуча грубо)  :hi:

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1175
  • Рейтинг: 180
  • HO, София
Re:Градска железница в София
« Отговор #2 -: 18 Юли 2012, 16:53:39 »
passenger, тази схема няма да стане реалност и след 100 години, ...
Ако намериш пари от ЕС и я представиш на премиера, ... е това може да му осигури изборите...
и за 5-6 г ако се впрегнат всички работници - е тогава може и да се получи нещо...
Разбира се това остава само в кръга на шегата и доброто настроение...  :pleasantry:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Градска железница в София
« Отговор #3 -: 18 Юли 2012, 17:06:12 »
За пореден път виждам глупостта да  направиш тангенти, които да забиват трафика/потока в центъра на града.... кому е нужно. Вместо предложения ринг и разклонения на всички  метрорадиуси, спокойно може по околовръстното да се изгради ринг и всички метрорадиуси да опират в него, като в източната част минава през летището. По този начин  много по- ефективно ще се ограничи трафика на коли извън града, а метрото ще се докара по- близо и до северните селца, които малко по малко започват да обират живущи софиянци

Скептик съм , че предложения ринг може да се изгради предвид застроените площи.

Друга концепция е да се затворият метрорадиус 1 и 2 освен в Обеля и в Младост като те самите се използват за ринг, макар и във формата на пандела. Тогава могат да се изграждат не метрорадиуси, а разчупени хорди, които да обират доста по- качествено трафиците, като допират в две токи панделата от диаметри 1 и 2. Така частта от Илиянци може да мине през гарата и да иде до Летището, и да завърти към Студентски град, Симеоново и Драгалевци. Западните и южните Квартали като Овча Купел могат да се оберат с отделна линия от Централна гара-Захарна Фабрика- О.Купел-Борово-Бъкстон-Бояна., като ще има допирна точка с панделата и радиус 3. По този начин отпада и необходимостта от скоростни трамваи, че в южните квартали е леко комплицирано с пространството, а да вкараш в техния трафик и трамвай е безумие.

Такава схема наистина не съм виждал в никой голям град, защото е неефективна и не знам в Общината защо толкова натискат да се развива точно в тази посока метрото с радиуси с обща точка в центъра... чудно ми е станция Сердика с тези тесни стъпала как ще поема трафиците.

Ами дано съм бил ясен, че понякога в бързината пиша хаотично.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Градска железница в София
« Отговор #4 -: 18 Юли 2012, 17:20:00 »
То си евярно ...за топлата вода.
Градската железница минава (с малки изключения - УНСС и отчасти при Борово) практически по закритата 14-та линия на БДЖ.
Или проекта е фантазия, или не сте погледнали (то и на кадастралния план на София може), че в повечето места от където
минаваше 14-та линия, вече е или застроено с имоти (или предстоящо застрояване) или има построени основни булеварди.
Някои от тях са част от втория градски пръстен, като дори се правят и на две нива (ТV-кулата, бул.България и при ВМА)!!!

Такава железница...с нейните габарити и горно строене е вече (за съжаление) невозможно.
Има два имагинерни варианта това все пак да се реализира по някакъв начин като релсова транспорна връзка:
- или скоростен трамвай (дори и теснорелдсовия на 1000 мм) защото е по-леко и бързо изграждането на трасето.
По-лесно би "заобиколило" евентуалните вече съществуващи пречки и почти безпроблемно би преминало на автомобилните кръстовища.
- или релсов път изнесен на естакади подобно на надземната железница в американските градове.
Но пък това също е свързано с терени, много инвестиции и т.н.

Бих ви посъветвал (като лаик-кибик) да се насочите към градска железница в дублиране на околовръстното шосе на София.
Защото то си стана (в голяма част от него) на градски булевард с градски транспорт по него (автобусни линии) а и очертава
по-голям и обширен град, какъвто се заформя за бъдещето...особено в светлината от застрояването на квартали с контролиран достъп,
превръщането на терени от Кремиковци в бизнес и леко промишлен  район (там май искат и жилищни квартали и спортни съоръжения да изграждат).

Така или иначи, харесва ли ни ...или не ...София продължава да се разраства и това е ...бих казал
новото очертание на града - околовръстен път.
 :hi: ;D ;D ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Градска железница в София
« Отговор #5 -: 18 Юли 2012, 18:03:45 »
Такава железница има на хартия от миналия век:



99% не вярвам че трябва да я има или пък че ще стане. Пък и като гледам резултата от пловдивската ...

Едно бързо и удобно влакче от летището до гарата обаче е напълно реално и лесно за реализиране. Такава идея също срещах някъде в архивите от доста десетилетия назад.  Друг е въпроса дали ще се ползва и дали ще е рентабилна - нашето летище е достатъчно близо, има автобус, метро (ще го бъде, ама с тези повече от 10 спирки ...), но най-вече евтино такси.