Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Макетът на Мишо Табаков - В ПАМЕТ НА martzaro !!!
pach:
кликваш на modellbahn, след това на отдолу на Bilder meiner ersten Modelleisenbahn
и
виж най от долу плана!
http://www.lokwelt.de/index1.htm
;)
misho_tabakoff:
Имах сериозни размисли над макета последните седмици.
Първо майка ми изяви желание да ползва тавана за ателие да си рисува и твори, та си рекох хайде, детската стая даде фира. После обаче размисли и в крайна сметка ще си рисува долу, т.е. таванското помещение пак се освободи - вече за да творя аз.
Почнах да диря решение на проблемите с наклоните. Ако ви кажа, че вече съм на версия v.12 на макета??? Аз лично се замаях.
На помощ ми дойде pach. Бях му изпратил размерите на помещението, и той сътвори ето това:
Като решение много ми хареса, с дълго развитие на релсите, да тичат мноооого влакчета. Само че той на места беше използвал завои с малки радиуси. Хванах се и преработих неговия вариант с по-големите радиуси 542.8 мм и 604.4 мм.
Мдам, обаче кофти тръпка - при врата оставана прекалено малко място, за да мога да се завра, а и ЕМПЕРАТОР-ът като дойде няма къде да си пусне пергелите..... ами сега?!
.... през цялото време решението на pach ми беше много познато .... и в един момент осъзнах, че бях разработвал подобен вариант, но завъртян на 180 градуса (вие си изберете дали по часовниковата стрелка или обратно на нея ... ;D ), и при мен нямаше слизане с едно ниво под основното, както е при pach.
Съответно се заех да изчертая неговия вариант, но завъртян. И се получи нещо доста интересно според мен. Като си спестявам слизането едно ниво надолу, иска ми се влаковече да се виждат на по-голяма част от маршрута.
Вижте и моя "обобщен" вариант на макета. Дайте си становищата и идеи за промени.
П.П. Товарната гара ще я мушна аналогично на варианта на pach, както и самият Лъчо каза - много идейно развитие на товарните коловози от последния коловоз на централната гара.
misho_tabakoff:
Пропуснах да отбележа почистването.
Мостът в долния край на макета, който минава над 4-те коловоза, ще го направя да може да се демонтира и да се влиза нвътре към средата на помещението. Сградата на гарата заедно с пътя ще са на отделен модул, който ще може да се вдига и да осигури пространство за достъп до затънтените ъгли на макета.
pach:
Много идейно !!! ;)
Надявам се , че нещо при изчертаването се е объркало , инак ще трябва да буташ освен гредата , че и стената! :o
Нещо не ми стана ясно , кое тук е моста , но поне вратата я намерих - в тази връзка бих те посъветвал да обърнеш гаровата сграда от другата страна на коловозите.
Така ще имаш по добра видимост към тръгващите и спиращи влакове за да им се кефиш , а отзад лицето на гарата ще им е като фон.В противен случай ще гледаш гърба на гарата и тя ще ти пречи да виждаш добре влаковете по коловозите когато са спряли.
Ако ще правиш товарна гара , не я извеждай както аз на моето предложение.При него аз ти наредих три стрелки от отклонително/разменният коловоз само за да видиш възможностите ,един вид на къде може да се развие товарната гара , но по принцип така не се прави.
По две причини:
- в определен момент може да не остане място от стрелки за изолираните участъци на релсите (при аналагово или смесено управление на схемата) нужни за светофорите/семафорите.Ако ползваш изцяло цифрово управление (в което те подозирам ;D) пак ти трябва свободен участък от коловозите , на който и без да е изолиран , да могат да спират локомотивите.Никъде изходните сигнали не спират локомотива върху стрелки.
- така ще ти трябват и цял куп изходни сигнали от всеки глух коловоз на товарната гара. ;D
Обикновенно се слагат една или две стрелки които се явяват нещо като изходни за глухите коловози , а след тях са същинските отклонения на товарната гара.Така се осъществява по лесен контрол на товарните влакове тръгващи от глухите коловози - просто излизат през една - две изходни точки за да стъпят на основните коловози в гарата.Дори в повечето гари се предвижда достатъчна дължина на коловоза свързващ тези стрелки и следващите към глухите отклонения , с цел маневрирането да се извършва , без да се "излиза" на главен коловоз!
Отклонението за депото само съм го загатнал с един коловоз , но мисля , че ти казах - там има място за обръщателен кръг и т.н.
Mо добре да бе взел детската стая - лапето така или иначе ще е все в стаята с влаковете , около татко си ;), а тавана ти е с два полегати потона (предполагам че си на ъгъла) и не е подходящ за макета , пък и най-вече за отрочето... ;)
Това се сещам за сега...
;D ;D ;D
misho_tabakoff:
--- Цитат на: pach link=topic=393.msg6257#msg6257 date=1212067748 ---Много идейно !!! ;)
Надявам се , че нещо при изчертаването се е объркало , инак ще трябва да буташ освен гредата , че и стената! :o ...
--- Край на цитат ---
Изобщо не се е объркало, ами си е така. ;D Там вдясно е комин, който е с дебела стена. Аз ще вкопая малко коловозите вътре в стената. То имаше идея оттам да минават релсите на второ ниво, но после преработих твоата идея, завъртяна на 180 градуса, и предвид гадната греда вдясно коловозите ще минат много тарикатски през половинаа тухла на комина.
Що касае стаята. Тя отпадна основно, защото съм максималист и не исма малък макет, а в стаята вариантът беше макетът да се вдига нагоре и да стои под тавана. Обаче има детска библиотека, има детско гардеробче, первата на прозореца и разни такива неща, които трябва да бъдат врязани в макета, т.е. ще ми се изяде от пространството. Още повече, че точно до вратата има комин, който изключително ми стеснява периметъра на макета.
Скосените потони (не знаех, че така се вика на полегатите покриви, човек цял живот се учи) не ме бъркат, даже Лъчо ми даде една снимка на такъв макет (публикувана е на първата страница на темата), много добре се вписва в пространството под скосяването и стои хубаво.
--- Цитат на: pach link=topic=393.msg6257#msg6257 date=1212067748 ---... Ако ползваш изцяло цифрово управление (в което те подозирам ;D) ...
--- Край на цитат ---
Много правилно ме подозираш. ЕМПЕРАТОР-ът ме зариби с това ESU EcOS, нема си друга работа, сега ще ме хвърли в грях. Но е уникално, много ме накефи.
--- Цитат на: pach link=topic=393.msg6257#msg6257 date=1212067748 --- ... Обикновенно се слагат една или две стрелки които се явяват нещо като изходни за глухите коловози , а след тях са същинските отклонения на товарната гара.Така се осъществява по лесен контрол на товарните влакове тръгващи от глухите коловози - просто излизат през една - две изходни точки за да стъпят на основните коловози в гарата.Дори в повечето гари се предвижда достатъчна дължина на коловоза свързващ тези стрелки и следващите към глухите отклонения , с цел маневрирането да се извършва , без да се "излиза" на главен коловоз! ...
--- Край на цитат ---
Не го схванах ... обикновено бързо схващам, но бавно трябва да ми се обяснява ... яд драсни нещо на хартия и го покажи, че така ми е трудно да го осъзная.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия