Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Започване на малък макет в N размер

<< < (8/9) > >>

bazitov:
Имах спомен, че съм питал нещо за разкчаването, даже се чудих дали не си задавам въпросът два пъти.

На практика да не се цигъня за разкачвачки в началото на всеки коловоз, така както ще имам по-малко ядове при маневриране?  :hi:

bazitov:
Как бързо се променят плановете  :sarcastic:

След като откарах една нощ в четене на теория стигнах до следния план на депото (разпределителната гара или което е по-правилно):

1. Най-долният коловоз си е основната линия, която няма да затапвам отдясно, за да може ако ми се прииска, да мога да си направя овал или пък да преместя модула в друга част от трасето.
2. Коловозът над него - ще бъде за пристигащите и заминаващите влакове - пристигащите да бъдат разфасовани, а заминаващите да бъдат събирани на него.
3. Разклонението, което избива вляво е ... не знам терминът на български, но на теория трябвало да е дълго колкото най-дългия коловоз от депото - иначе съм щял да имам големи проблеми при маневриране в бъдещето :no:

Та главното ми чудене е, тези двете стрелки вдясно свързващи коловозът, за пристигащи/заминаващи, с основното трасе, дали не ми скъсяват прекалено много този същия коловоз, но пък ако ги нямам си мисля, че излизането посока вдясно, ще е доста по-трудно.

bazitov:
Първи опити в полагането на баластра, терен, трева и храсти. Резултат:



Удоволствието е голямо :) Резултатът за мен - спорен, особено в частта с баластирането - получиха се доста дупки, но за първи път - толкова, следващият модул ще си спазя процедурата. Донякъде е по-трудно и заради ниските траверси, но това си е особеност на Kato.
Друг страничен ефект е, че в бързането при първия слой трева, не покрих баластрата и съответно сега имам, приятен, ефект на леко обралса линия в едната част.

Предстои слагането и на още детайли. Имам и цялостна концепция за железницата, но ще споделя в следващи постове.  :hi:

bazitov:
Напреднах в неизвестна посока  :dirol:


Всичко от плана без отклонението в синьо го имам наредено на пода и окабелено - включително и обръщателното ухо с помощта на KSM-SG модул.

Тук имам въпрос - дали синьото отклонение не е по-добро от жълтото?

Това жълтото ми седи доста неестествено, като организация на движенитo. Разходих няколко влака от гарата на края на жълтото отклонение (липсва на схемата) до горната гара (която по коловозно развитие копира Wassen, обаче за маневриране е голям зор/скука) и нещо не ми се стори "правилно".

bazitov:
Намерих готова сгъваема маса с размери 178х58см, достатъчно евтина - и нестабилна, че да взема две.

В този размер събрах следното:

Радиусът на кривите е 249мм - ще минават 6 осните локомотиви, но в завой по-добре да не го гледаш :sarcastic:

От едната маса ще махна краката, а рамката ще оребря за по-добра стабилност. Ще са две половини - на картинакта се вижда ясно къде се разделят.
Двете половини ще се скрепят една над друга и ще се складират под леглото - идеята е да се включват само кабел към централата и кабел за захранването на стрелките. Така ще елиминирам настоящия основен проблем - кабели кабели кабели.

Предстои неелектрически тест на трасето за определяне на възможните композиции и типове влакове, които ще могат да се разиграват.

Подозирам, че ще скучновато, но едва ли по-скучно от влакове в кашони. Ако ви хрумне нещо - пишете.
Ще кача и снимки.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия