Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Ремонт на BR-130 Людмла на Пико

(1/2) > >>

gzo:
Отскоро в моята стара Людмилка се пови проблем със задвижването !
Понякога (не винаги) когато обръщам посоката на движение (от трафа) двигателя не ще да отлепя въпреки, че до локомотива достига напрежение и светлините му светят. Пъроначално вдигах локомотива в ръце, свалях тежестта, пъхах пръст и леко превъртах зъбчатките с 3-4 зъба. След тази операция обикновенно тръгваше без проблем, но от няколко дни и това не помага. Разглобих го и видях, че контакта между всички токоснематели, пластини и спойки е добър и зъбчатките са здрави, но въпреки това при поставяне на релсовия път работят само светлините. При директно подаване на напрежение (при изводите на моторчето) работи винаги, което ми показва, че е все още читаво :(
Някакви идеи за отстраняване на проблема ?

pach:
Все пак може би е в токоснемането...щом като подкачиш "директно" на двигателя проводниците и тръгва,
там токът е най-силен и за това. Прегледай състоянието на колекторните пластини в двигателя.
Може би са "почернели" от графитовите четки или пружинките не притискат достатъчно добре въпросните четки.
После "докладвай" - може и друго да е, ама да караме по ред.... :hi:

mitko0888:
Тъй както го пишеш странно звучи. Хем лампите светят без проблем, хем пък моторчето си работи. Ако приеме симптомите за правилно описани: Моторчето взима ток чрез две пластинки на талигата, които само се допират до пластинките на моторчето. Там ако е мръсно - ще стане твоята работа. При промяна на посоката моторчето се "врътва" леко в гнездото си и контактът прекъсва. Като пипаш зъбчатките всъщност го наместваш и контактът се възстановява. Като подадеш захранването дирактно на пластините ги притискаш още малко и пак включват.



Дългите пластинки могат лесно да се отделят от моторчето и мястото да се почисти.

Може и от колектора да е (той най-често прави проблеми), но тогава като подаваш захр. директно пак трябва да прави мизерии, особено ако не натискаш с жиците.

gzo:
Благодаря за насоките колеги  :good:
Както вече писах проверих всички контакти и видим проблем нямаше, но все пак човъркнах въпросните пластинки и макар, че не излязоха замърсени взе, че проблема изчезна (поне за сега).

И за да продължа темата ще кача снимки от ремонта на счупения теглич на Людмилата.
Необходими инструменти:
-островърхи и обикновенни клещи
-малко парче тънък проводник
-лепило за пластмаса или еп.смола
-боя за заличаване на манипулациите.


Обикновенно на тези тегличи се чупят кукичките, които придържат куплунзите на вагоните за да не се откачат


Оголвам проводника и с островърхите клещи го извивам във формата на стреме


С правите клещи придържам крачетата на полученото вече стреме, а през това време с островърхите го сплесквам за придобие Т-оразна форма. Ползвам метална линийка за да запазя малко разстояние между крачетата, които в последствие ще се обгънат около теглича.


След като надяна Т-образната "закачалка" на теглича подгъвам крачетата навън и отрязвам излишните краища на проводна. Капка лепило отпред и отзад и финално боядисване.


Добре се вижда как Т-бразната закачалка задържа куплунга на вагона.

И така до следващия ремонт на теглича след 20-30 години  :haha: :drinks:

gzo:
Колеги,
на какво може да се дължи проблем в моторчето на Людмилата, състоящ се във въртене само в едната посока. В другата личи, че се товари, но само бъжиника, без да превърта. FZ-то и то започва да бръмчи, когато обърна поляритета. До последно нямаше никакъв проблем, но изведнъж умря. Четки ?
От кой от форума мога да си взема ново за да го сменя ?
Мерси.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия