Може ли малко информация или къде да я намеря - кога е идвал на проби в България, къде и какви са били пробите, резултати от пробите?
Иван
У нас не е писано много за тестовете на този локомотив. Повечето инфо за локомотивите у нас идва от инж. Д. Деянов, но, както той самият казва, той не е участвал в тези тестове и няма данни за тях. Чехите пишат в техните си сайтове.
Локомотивът е от серията т.н. второ поколение локомотиви на Шкода - ES499.1 (69 E) за 3kV DC и 25kV; S 499.2 (70 E) за 25kV; E 499.3 (71 E) за 3kV DC. Вторият прототип - S499.2002, е произведен 1984 г, в началото на 1985 е подготвен и изпратен на демонстрации и тестове у нас. От депо Г.Оряховица до 01.04.1985 са навъртяни 2500 км по участъци от Русе до Тулово. Според чехите локомотивът се е справил успишно. В резултат на тези тестове, както и на тестовете на първия прототип, след направени корекции, през лятото на 1985 ЧСД (не знам как се пише на български) поръчва първата партида от 10 локомотива, които да са им доставени през 1988. Според тт данните от брошурата му, локомотивът не е нищо особено, около 3060 kW, които пак намаляват при по-висока скорост, редуктор за 120 км/ч, като единственият плюс е че управлението е тиристорно. В същото време Шкода замисля директно трето поколение с асинхронни двигатели, но този не е такъв. В
немската уикипедия има и линкове за него.
Моделът S499.2 е произведен като че ли само в 12 бройки за чехословашките железници - двата прототипа и десетте серийни доставени през 1988. Предвиден е вариант с други редуктори за още 30 бройки, чехите го мислят през 1989, но през 1991 се отказват от тях като ненужни.
БДЖ проявява интерес през 1989 г. също за 30 бройки, с редуктори за 130, предвидена е серия 47, заводско означение на нашия вариант е 75 E1, ŠKODA запазва фабр. номера 8944-8973. През 1991 и БДЖ се отказва от тях.