Автор Тема: DCC управление по система "много единици" (consisting)  (Прочетена 11074 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Много интересна и полезна тема!
Благодарности Ванка!  :hi:

Съответно имам едно питане:
Чрез CV21 и CV22 може ли да се делегират повече функции на втория локомотив? Примерно - звук,светлини,къса свирка и дълга свирка?Правих проби,но ми се прехвърля само една функция.

Още едно питане:
Двата локомотива които искам да карам в тандем са Re 4/4 (четириосен) и Re 6/6 (шестосен). Тоест,не са  еднакви въпреки,че са на един производител и с еднакви декодери,може би и мотори.Чрез CV-та 2,3,4 и 5 ги уеднаквих горе-долу, и като ги вкарам в тандем,но на разстояние един от друг,след 5-6 обиколки по овала,единия настига другия или обратното.Та...като ги сложа един за друг,полученото напрежение ще пречили на моторите или декодерите ще урегулират това напрежение?
Може би,тук роля ще играят CV-та 66 и 95 - не разбирам какво е "тример" за движение напред и назад.
 :) :hi:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Грег, тримероването е забързване или забавяне в известни граници за дадената посока на движение.

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Привет пак отново!

Могат да се делегират максимум 12 функции и то първите 12 а не просто бройка по избор. Тоест невъзможно е да прехвърлите някоя функция, която оригинално се намира на F18 на локомотивния адрес към адреса на консиста. В тези ситуации е нужно да пренаредите най често използваните функции на по предните бутони на мишката от F1 до F12. F0 не влиза в тази игра понеже то е резервирано за светлините на повечето станции.

Драснах една бърза табличка в ексела да даде по ясна представа за стойностите на CV21 и CV22


Както виждаме битовете от CV-тата отговарят на функциите на декодера от F1 до F8 (CV21). При F0, F9 до F12 (CV22) нещата са малко разменени, но общата идея е същата. На всеки бит е назначена дадена функция. Чрез разрешаване на съответния бит (с логическа 1-ца) се активира съответната F-функция. Когато стойността му е нула, тогава е изключен. Важно е да се запомни че логическата единица си има десетична стойност за всеки бит. Не се слагат просто единици за да ги активираме. Това е най объркващата част за повечето хора.

Програмирането на CV21 и 22 става чрез записване на десетичната стойност за съответния бит.
Например ако искаме функция F2 и F3 и F8 да се делегират върху адреса на консиста, тогава събираме техните стойности 2+4+128=134. Записваме CV21=134 и това е всичко. Аналогично постъпваме и за функциите от CV22.

Относно "тримерите" представи си копчето за баланс между тон колоните на домашната уредба. Нормалната му позиция е в средата и разделя товара по 50% в ляво и в дясно. Тук е абсолютно същото, но вместо сила на звука регулираме скоростта на локомотива в съответната посока и чрез тях напасваме 1, 2, 3, 5 локомотива да се движат почти еднакво.

Поздрави  :hi: Успех! Дерзайте!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Все пак ви предлагам да си прочетете "мануала" за декодера, функциите в CV22 са подредени различно в различните версии.

ZAHARI

  • Гост
  • Trade Count: (0)
 Извинявайте, искам да попитам нещо понеже съм нов  в това хоби и тук стана дума за DCC и аз съм си наумил да си взема мулти маус на Roco. Та въпросът ми е следния,  може ли мулти маус и локомотив на различни фирми да се движи?

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Може!  :hi: