А какво ще кажете ако надигна само задната част на макета със 7 см.(там където е гарата)?
В завоите има достатъчно място да го направя като спазя правилото 4х1000. Т
ака видимата гара ще е на високо и ще се вижда много добре отвсякъде.
Може разбира се!!! Въпрос на желание и майсторлък. Тогава спускането към подземната гара ще е доста по дълго обаче,
но пък ще е доста плавно и макета ще стане ...триетажен.
И ме мъчи още един въпрос.
Как ще разбирам на подземната гара къде точно се намират влаковете като няма да имам пряка видимост?
Има два/три начина за което.
- употребата на датчици за заетост на коловоз (сложно за начинаещи).
- просто гарата остава отворено от към страницата и се вижда всичко в нея.
- прави се вратичка на панти от стъкло - хем имаш достъп при авария (дерайлиране)
хем прозрачността ти запазва видимоста, но пази от прах.
...и т.н.
След пробите вчера сам си отговарям на въпроса:
няма да стане, защото нма да има място за кабелите и механизмите под гарата
!
...
Кое няма да стане? И в двата случая - моето предложение и твойто (горната гара да стане на трети етаж)
място винаги има, най-малкото щото не е казано че механизмите трябва да са непременно под управляваните разклонения.
Всяка машинка за задвижването им, може да бъде монтирана на доста голямо разстояние от управлявания механизъм,
като осъществява управлението му посредством удължител със съответната форма. Удилжитела е твърда тел
с произволна форма и дебелина около 1 мм (става перфектно от телоподаващ електрожен)
която тел предава движението от механизма към разклонението без никакъв проблем.
Ако е по дълъг и дори наставен - се прикрепва да преминава през месинговата част от лустер клема 4 кв.мм
която го държи под (или над) плоскостта, като с такава месингова част се наставя и ако е от две парчета.
Може да се управлява през ъгъл с приложението на центрован диск с отвори за телта,
подобно на "кръстачката" ползвана при сервомашинките.
Впрочем доста хора ползват такива сервомашинки за задвижването на разклоненията си.