110 x 385 cm са големи масите и това е максималното място с което разполагам.
Ето един възможен вариант - за малка подземна гара.
Тя е на ниво (-77мм), съгласно препоръките на стандартите за височина на светлия
отвор в тунел при електротяга. Тоест по-високи локомотиви от електрическите с вдигнат
пантограф няма да имаш на макета. Използвал съм библиотеката за PIKO-A релси, във WinTrack-a
каквито видях, че ти ползваш явно в плана си.
1. Общ план. На пръв поглед изменението е минимално, но пък каква възможност ти дава!!!
Въведени са два допълнителни коловоза, които се спускат/издигат към/от подземния етаж. Визията на
целия макет значително се подобрява. Наклоните са далеч от максимално разрешения пак от стандрарта(4/1000 см).
Единият наклон е 3,65/1000, а другия е 3,35/1000. Тоест няма да имаш никакъв проблем нито с височините,
нито с изкачването на наклоните от влакове със средно-нормална дължина.
2. Тук съм направил видимо подземното ниво, както и двата подхода към него. Моста не е задължително
да е толкова голям и непременно над такава водна площ. Въпрос на размери (за моста) и желание (за водата).
Практически двата подхода към долния етаж (видими кат отделни отрязъци) са именно двата наклона.
Всичко останало (+ моста) е на ниво +/- 0. Тоест за пдземния етаж практически слизащ под опорите на моста.
Оставил съм достатъчно разстояние между двата наклона, там където минава коловоза от видимия овал,
за да имаш място за подпорни стени (нещо много красиво и атрактивно), скали или стръмни тревни скатове - по избор.
3. Тук пък съм оставил видим основния овал (който го имаш и сега), като моста "липсва" за
прегледност. виждат се двете входно/изходни разклонения към наклоните за долното ниво.
4. Цялостен 3D-вид на макета. Има бъг на разклонението към глухите коловози (скри го някаква трева),
но то е там - просто не ми се губеше време да го изчистя от визуалния поглед на макета...
5.Същият 3D-вид но вече през полупрозрачна мрежа, за по-лесна обемна представа кое, къде е !?.
6.Детайлен прозрачен поглед на ляво от моста.
7.Детайлен прозрачен поглед на дясно от моста.
Всъщност на ляво от видимата гара по твоя проект.
8. Поглед от към моста и височина за видимост на целия макет.
Разбира се без сгради, гори и т.н.
9.Обемна визия на дясно от видимата гара.
10.Обемна визия на ляво от видимата гара.

В заключение ще кажа, че "да" - макета се оскъпява с доста още релси и разклонения,
но в замяна на това ти позволява доста по различно движение при това на повече от две композиции.
Практически максималния капацитет е п ри условие че имаш четири композиции, спрели на двете гари,
да изчакват движението на още две - една в подземното ниво, която обаче се вижда достатъчно дълго
при наклоните и движението си на горния овал, и още една (в движение) която се движи по горния овал,
включващ преминаване по моста.
При добро желание и подходяща автоматизация, може и още една две композиции да се включат, в
движението, като всички е пожелатилно (за това е втората подземна гара) постоянно да се "разменят"
на коловозите. Тоест в някоя от гарите влиза влак и спира, съответно спрял там влак - потегля.
Схемата е сравнително проста, но дава много богати възможности за движението на различни влакове.
Ако те интересува - ето и файла с нужното (плана от горе) за начално проектиране.
Файлът е качен успешно.
Линковете за достъп до файла ще бъдат активни до : Понеделник 05.11.12.
Файл : GT1-01.tra
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=93324149b2
Тоест над него можеш да надграждаш,
вече различните сгради, шосета, ландшафт и т.н. включително и промяна в коловозното развитие при желание.
Разработен е на българския вариатн (преведени работни менюта) на WinTrack V8.0.
Тоест отваря се с тази версия и всичмки следващи от тази проектанска програма за макети.
Успех!
