Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Интериор на стрелочен пост.

<< < (2/3) > >>

bdz43r:
Оборудването на тези постове зависи от типа на осигурителната инсталация в гарата.
В гари с РУКЗ (релейна уредба за ключови зависимости) и ЕМЦ (електромеханична централизация) в постовете има маневрени шкафове, които мязат на зелени гардероби. При РУКЗ на шкафа има брави за ключовете на стрелките (които са ръчни), ръчки за създаване на зависимости и лампички, както и схема на коловозното развитие. При ЕМЦ липсват бравите, защото стрелките са дистанционно управляеми и ключовете не участват.
При повечето гари с релейни централизации маневрите се извършват от стрелочника в поста, където има малък правоъгълен или трапецовиден пулт със схема на коловозното развитие с бутони и лампички.
В гари, където маневрите са с централно управление (от ръководител-движение) или гари без осигурителна инсталация, в постовете няма нищо, освен телефон, а може и изобщо да няма постове.

TANO:
к.м.н. Тошко добре го е обяснил, ама без картинки. Ако довечера ми остане време, ще кача няколко снимки, ако не - утре. Нали не е зор за един ден?

TANO:
Ето малко картинки. На тая е един разпоредителен пулт на РУКЗ. Той се намира при чиновника.

Това е изпълнителния апарат в стрелочния пост на едната гърловина. Виждат се ключовете от стрелките, кутията със зависимостите, разпоредителните прозорчета, коловозното развитие и някои бутони. Да вметна, че РУКЗ не се води осигурителна инсталация, а временно средство за осигуряване движението на влаците. Има го в доста гари и наистина е временно - от преди 40 -50 години до кой знае още колко:

Ето централен апарат на ЕМЦ:

Това е маневрения шкаф в едната гърловина. Тук нещата са по простички - има само ръчки, с които се въртят стрелките при дадено маневрено положение. Иначе ЕМЦ е сравнително прилична осигурителна инсталация, нищо, че е техника от 30-те години. И тя е доста разпространена у нас.

Горните снимки са от ПЖИ. Аз обаче не съм виждал по гарите апарати с такъв дришняв цвят. Всичките са зелени като това ЕМЦ на гара Драгоил.(Тук е прясно боядисано в ролята си на музейно такова в Ел. секция София, иначе са по очукани)

Ето ви пулт табло на Н-68:

И маневрения пулт в едната гърловина. Обаче без тия червени и жълти бутони. Това също е от ПЖИ-то и вероятно с тях са имитирали някакви заетости и/или зависимости. В истинските гари ги няма.

Светосхемното табло при чиновника на Вакарел. Инсталацията е МН-70:

Маневрения пулт на част от гърловината страна Веринско. Това обаче е преди да унищожат коловозите в депото

Сега е така:

Уф! Много писане, бе! Пресъхнах. На Пловдив ще трябва да ме хидратирате с поне една бира. :yes:

pach:
 :hi: :hi: :hi: ПРофесора пак ни принуди да си извадим тетрадките за записки...
А бирата ще я имаш и извън Пловдив... :drinks: :drinks: :drinks:

TANO:
Е мъчих се тука нещо, ама не става - нищо се не види. А и по-фотограф си трябва. Аз не съм. Има пулт със схемата на гърловината, стол и печка с кюнец



Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия