Серия 47 това са най масовите пътни4ески вагони за вси4ки времена в БДЖ. 1000 броя, произведени в Дряново между 1970 и 1985 година. Принципно са изпълнени както ГДРските игрек вагони, но с малко по разли4ни талиги и с рамки на прозорците, които са с ъгъл ( не са заоблени като немските). През първите 1, 2 години се произвеждат със страни4ни врати с заоблени прозорци, както и прозорците на тоалетните са заоблени. Прозорците на купетата и коридорите са с ъгли. След 1972 вси4ки прозорци са с ъгли. От 1977 се монтират двуделните страни4ни врати, отваряШти се навън. От съШтата година се използва и тъмно/светлосинята окраска, с белите крила. Първона4ално тази разцветка е само за експреса "Синият Дунав". Дотогава вси4ки пътни4ески вагони в БДЖ са тъмно зелени (с изклю4ение на ресторантите и спалните, които са сини). На база на серия 47 се произвеждаха и поШтенски, багажен, бюфет вагон и 1ва класа (но с 10 купета). Тази серия беШе в експлоатация около 30 години, след което беШе бракувана и тотално униШтожена.
Сега така наре4еният "РЕТРО" влак на БДЖ се състои от бивШите френски куШет вагони, които са НЕТИПИ4НИ за БДЖ.