Други организации и клубове > Приятели | Friends
Блогът на Борис Д. Чакъров - История на техниката и (жп)моделизъм
Сaprycorn:
Вагонът е изцяло 3-та класа. Ето го същият вагон в състава на санитарния влак по време на Втората Световна Война. По-интересното в случая е, че този вагон е първият C4 (третокласен четириосен) в историята на БДЖ!
http://www.lostbulgaria.com/?p=2560
mitko0888:
--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=4023.msg83276#msg83276 date=1351860091 ---Вагонът е изцяло 3-та класа. Ето го същият вагон в състава на санитарния влак по време на Втората Световна Война. По-интересното в случая е, че този вагон е първият C4 (третокласен четириосен) в историята на БДЖ!
http://www.lostbulgaria.com/?p=2560
--- Край на цитат ---
А този от снимката защо си няма нищо на повдигнатата част от покрива?
Сaprycorn:
Най-вероятно при преустройството му за санитарен вагон за запушени отворите на надстройката. Кой знае, изминали са 46 години от доставката... малко вагони доживяват такава възраст.
TANO:
Запушването на отворите е теоретически вероятно, но не вярвам и талигите да са сменили. Тази на снимката е различна с тази от чертежа. Вероятно не е същата каруца. :no:
pach:
Разбира се, че на санитарния вагон горните отвори за вентилация са запушени. Вагонът е преустройван от С4 "купеен" на "салонен" - за да може да се оборудва с повече легла и лесен достъп до тях.
Леглата са направени направо в купетата - тогава не трябва да бяга топлото от болничното отделение...
Съответно има общо отопление и тогава не му трябва чак такова вентилиране, каквото е имал за всяко купе - на тази снимка се вижда комина на покрива от отоплителната печка...:
...която се е полвала и за готвене на порционите. Във времена на война, се е пестяло и дървата за огрев - зер интендантите са снабдявали влака където и когато намерят продукти и дърва по гарите на маршрута...
Талигите на скицата са същите защото това е скица, а не конструктивен чертеж. От нея е видно каква конструкция е тя, но не и детайлни подробности.
:hi: ;D ;D ;D
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия